12

مهر

1403


ورزشی

03 مرداد 1397 07:43 0 کامنت

 صبح ساحل ، ورزشی - محمود رییسی میترا اصغری دانشجوی دانشگاه شیراز قهرمان میز سه مسابقات شطرنج تیمی دانشگاه های کشور شد. 

 چهاردهمین دوره شطرنج  المپیاد ورزشی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در مسابقات شطرنج دانشجویان کشور در مرحله اول تیم‌ها به صورت منطقه ای رقابت کردند و در نهایت 16 تیم به مرحله نهایی صعود نموده در  6 دور به روش سوئیسی تیمی برگزار شد که در نهایت تیم دانشگاه تهران با کسب 15 امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

تیم دانشگاه یزد با کسب 11.5 امتیاز و پوئن شکنی بالاتر به مقام دوم دست یافت. 

تیم دانشگاه ابوعلی سینا با کسب 11.5 امتیاز و پوئن‌شکنی کمتر در مکان  سوم ایستاد. 

میترا اصغری شطرنجباز هرمزگانی که به همراه تیم شطرنج دانشگاه شیراز در این مسابقات شرکت کرده بود موفق شد در دور اول در مقابل بهناز انالویی از دانشگاه صنعتی اصفهان به پیروزی برسد.

در دور دوم در مقابل مهسا میرزائی از دانشگاه الزهرا پیروز شد. در دور سوم زهرا کریم زاده از دانشگاه کردستان را شکست داد.

در دور چهارم استراحت داشت و در دور پنحم در مقابل فاطمه شجاعی از دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجائی به پیروزی دست یافت. در دور ششم الهام شریعتی نژاد از دانشگاه حکیم سبزواری را شکست داد تا با کسب 5 امتیاز از 5 رقابت به مقام قهرمانی میز 3 مسابقات دست یابد.

تیم دانشگاه شیراز با ترکیب شطرنجباز هرمزگانی میترا اصغری ،  زهرا کریم زاده ،  فاطمه کشاورز نسب و زهرا تقدس به مربیگری نازی همتی در نهایت با کسب 10 امتیاز در جایگاه ششم کشور قرار گرفت.

همچنین میترا اصغری موفق شد در مسابقات شطرنج سریع مقام ششم و در مسابقات بلیتس مقام چهارم شطرنج دانشجویان کشور را کسب نماید.

  شطرنج سریع تیرماه شهرستان سیریک 

مهدی طالب دوست قهرمان مسابقات شطرنج سریع تیرماه شهرستان سیریک شد. مسابقات شطرنج سریع تیر ماه شهرستان سیریک با حضور 58 نفر از شطرنجبازان آن شهرستان به سرداوری فاطمه غریب زاده در محل خانه شطرنج سیریک به صورت سه مسابقه هفتگی هر مسابقه 7 دور به روش سوئیسی و جمعا 21 دور برگزار شد که در پایان  مهدی طالب دوست با کسب 18.5 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت. حمید طاهری زاده با ریتینگ بین المللی 1433 با کسب ۱۶ امتیاز  دوم شد. 

حسام الدین سالمی زاده با ریتینگ بین المللی 1368 با کسب 15.5 امتیاز عنوان سومی را به دست آورد.  محمد عیسی زاده با ریتینگ بین المللی 1386 با کسب 15  امتیاز به مقام چهارم رسید. موسی حیدری با ریتینگ بین‌المللی 1323 با کسب 13 امتیاز  پنجم شد. 

نیوشا آتین با ریتینگ بین المللی 1115 با کسب 12.5 امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن زیر ۱۴ سال ، سارینا آتین با ریتینگ بین المللی 1432 با کسب 12 امتیازبه عنوان اولین امتیاز آورترین بازیکن بانو  و مهدیه کشاورز با کسب 8 امتیاز به عنوان دومین امتیاز آورترین بازیکن بانو معرفی شدند.

دیدگاه ها (0)
img