14

مهر

1403


اجتماعی

07 مرداد 1397 08:07 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - اعظم رام:نخستین  مجمع سلامت استان هرمزگان با هدف جلب مشارکت اجتماعی اقشار تاثیرگذار و تبیین چشم اندازهای بهداشت و درمان استان برگزار شد.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و مدیركل مؤلفه‌های اجتماعی وزارت بهداشت در این مراسم با بیان اینکه مشارکت مردمی و همکاری بخش ها دو بال اصلی اجتماعی شدن سلامت  است گفت: باید  با توانمند کردن جامعه زمینه مشارکت در زمینه سلامت فراهم کنیم و کاهش نابرابری‌ها با برنامه‌ریزی و مشارکت مردم برطرف می‌شود.

علی‌اصغر فرشاد ادامه داد: ایجاد کانونهای سلامت در محله انقلاب دوم در سلامت است که با مشارکت مردم، کانونهای محله ایجاد شود در کنار کانون سلامت در هر محله ای ،مجمع سلامت با دانشگاهیان، علما محله، دستگاه های زیرربط و نمایندگان هر محله ایجاد گردد که این مجامع ابزاری برای تسهیل مشارکت مردم در اجتماعی شدن سلامت است. 

وی  افزود: اگر در مجمع محله مشکلی حل نشود به مجمع سلامت شهرستان می‌رود و اگر برطرف نشود به مجمع سلامت استان می‌رود و کمک شود کانون این محلات حل شود و اگر استاندار تشخیص دهد باید مشکل در سطح ملی حل شود به مجمع ملی سلامت ارجاع داده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان  در این مراسم با بیان اینکه سلامت از هر چیزی مهم‌تر است و باید در اولویت همه امور قرار داشته باشد گفت:هرچه دولت درزمینهٔ سلامت سرمایه‌گذاری کند بهتر است.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: باید قبل از اینکه سلامت خود را از دست بدهیم قدرش را بدانیم و قبل از اینکه بیمار شویم پیشگیری کنیم.

احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود که تاکید نمود این نشست ها باید خروجی داشته باشد نه اینکه مراسمی برگزار شود و تمام.

وی گفت: از استاندار درخواست دارم که پیگیری کند تا حتماً از چنین نشست‌هایی خروجی داشته باشیم و همه این تعهد را بپذیریم که در حوزه سلامت هرچه بودیم از این به بعد بیشتر باشیم و دغدغه مردم را برطرف کنیم.مرادی افزود:در خصوص درمان وظیفه دارد خدمات قابل قبولی را به مردم ارائه دهد هرچند که در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت سلامت رو به بهبود رفته است.

استاندار هرمزگان دیگر سخنران این مراسم بود که با بیان اینکه مهمترین موضوع در هر جامعه سلامت است  و اساس جامعه، سلامت جامعه گفت: نحوه طرح کردن موضوعات بسیار حائز اهمیت است و حرف‌های نسنجیده  مسوولان سلامت جامعه را تهدید می‌کند، ، نمی‌گویم دردها بیان نشود اما بسیاری از مسائل را باید پشت در بسته حل کرد. 

فریدون همتی ادامه داد: تریبون دارها مسئول هستند، اگر دردی می‌بینند نیازی به فریاد زدن آن نیست، به دنبال حل آن باشید نه این‌که به درد مردم بیفزایید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حوزه سلامت یکی از وظایف ما آگاهی دادن به مردم و افزایش سواد سلامت مردم است و این باعث واقعی شدن انتظارات مردم می شود.

حسین داوودی از  اجتماعی شدن سلامت یعنی حضور و مشارکت آگاهانه همه مردم و نهادهای غیر دولتی سخن گفت و تصریح کرد: سلامت مقوله گسترده ای است و حفظ و ارتقای آن نیاز به عزم همه نهادها و ارگان ها دارد و تنها وطیفه برخی نهادها نیست چرا که همگان با بهداشت و درمان سرکار دارند.

در پایان این مراسم بیانیه مجمع استانی سلامت قرائت شد .

دیدگاه ها (0)
img