13

مهر

1403


اجتماعی

23 مرداد 1397 08:03 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی -  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: راه اندازی بازارچه های محلی و جمعه بازارها در جهت رونق اقتصادی و تولید درآمد مردم در محلات حاشیه نشین این استان بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی در بازدید از دفتر تسهیل گری محلات نخل ناخدا و طلابند شهر بندرعباس افزود: بازارچه های محلی راهی برای ایجاد کسب و کار اهالی محلات است و می توان با راه اندازی این بازارچه ها که در آن هنر دست اهالی محله عرضه می شود، تولید درآمد برای مردم داشت.

وی بیان داشت: گسترش این نوع بازارچه ها، از رفت و آمدهای غیر ضروری مردم به داخل شهر جلوگیری کرده و احتیاج های ضروری روزانه شهروندان بویژه قشر کم درآمد به آسانی در دسترس آن ها قرار می گیرد.

«هرمزگان دارای 63 هزار صنعتگر صنایع دستی بوده که 60 درصد آنان در نقاط روستایی و 40 درصد در نقاط شهری مشغول به فعالیت هستند.» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: دفتر تسهیلات گری محلات باید پیگر برگزاری دوره های آموزش های مهارتی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان باشند و این دوره ها باید ایجاد اشتغال و بازار کار برای جوانان و بانوان داشته باشد.

اکرمی گفت: ایده های نو و خلاقانه می تواند موجب اشتغالزایی و تولید ثروت کند و باید دفترهای تسهیل گری با همفکری با اهالی محلات این ایده ها را برای کسب و کار کشف کرده و از آن حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفترهای تسهیل گری باید در بطن محلات و در ارتباط مستقیم با مردم باشند و ظرفیت های محلات را شناسایی کرده و در جهت رفع مسایل و مشکلات اهالی بکوشند./ایسنا

دیدگاه ها (0)
img