12

مهر

1403


ورزشی

11 شهریور 1397 07:45 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - هدیه کاظمی پاروزن هرمزگانی عضو تیم ملی قایقرانی آب های آرام بانوان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی به مدال نقره دست يافت .

در دوازدهمین روز این رقابت ها  در رشته قایقرانی هدیه کاظمی پاروزن هرمزگانی عضو تیم ملی آب های آرام بانوان ایران در فینال ماده کایاک تک نفره مسافت ۵۰۰ متر با زمان ٢:٠٢:٢٨٠ ( دو دقيقه و دو ثانيه و دويست و هشتاد صدم ثانيه ) صاحب گردن آويز نقره شد.

کاظمی در فینال برای کسب مدال با رقبایی از کشورهای هند، قزاقستان، اندونزی، چین، ژاپن، سنگاپور و کره‌جنوبی رقابت كرد.در اين ماده قايقرانى از چين صاحب مدال طلا شد و قايقرانى از كره جنوبى به مدال برنز بسنده كرد .

اما در کایاک دو نفره زنان ایران از رسیدن به مدال بازماند.کایاک دو نفره 500 متر زنان آخرین مسابقه‌ای بود که قایقرانان ایران در آن حضور داشتند.

هدیه کاظمی و آرزو حکیمی در کایاک دو نفره 500 متر به آب زدند و در نهایت با ثبت زمان 1:51.655 در رده پنجم قرار گرفتند تا این قایق ایران نیز از کسب مدال در بازی‌های آسیایی باز بماند.

در این مسابقه قایق‌های چین، ازبکستان و ژاپن به ترتیب اول تا سوم شدند.

پیش از این آرزو حکیمی در کایاک تک نفره 200 متر، عادل مجللی و پمان دیوسالاری در کانو دو نفره 200 متر و علی آقامیرزایی در کایاک تک‌نفره 200 متر از کسب مدال بازمانده بودند.

با این نتیجه پرونده قایقرانی ایران در بازی‌های آسیایی بدون مدال طلا بسته شد و آب‌های آرام نیز با دو برنز و یک نقره به کارش خاتمه داد.

هدیه کاظمی در کایاک تک نفره 500 متر نقره گرفت، کایاک چهار نفره ایران به مدال برنز رسید و محمدنبی رضایی هم به مدال برنز کانو تک نفره هزار متر رسید.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی به طور رسمی از ۲۷ مرداد به میزبانی کشور اندونزی و در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ آغاز شده و تا امروز  ۱۱ شهریور نیز ادامه دارد.

استاندار هرمزگان:

«هدیه کاظمی» افتخاری به یاد ماندنی و بزرگ برای ایران اسلامی و هرمزگان رقم زد

استاندار هرمزگان با صدور پیامی کسب مدال ارزشمند نقره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا توسط هدیه کاظمی بانوی ورزشکار هرمزگانی در رشته قایقرانی را تبریک گفت.

 فریدون همتی استاندار هرمزگان در این پیام آورده است:

کسب مدال ارزشمند نقره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا توسط هدیه کاظمی بانوی ورزشکار هرمزگانی در رشته قایقرانی، موجب مسرت اینجانب و شادمانی ملت ایران به خصوص، هرمزگانی های عزیز و بزرگوار گردید.

به دست آوردن این مدال با ارزش در روز عید سعید غدیرخم، خوشحالی حاصل از آن را بیشتر نمود و یک عیدی بسیار ارزشمند از سوی هدیه کاظمی بانوی ورزشکار هرمزگانی به مردم هرمزگان و سایر هموطنان بود.

این بانوی ورزشکار با کسب این جایگاه، افتخاری به یاد ماندنی و بزرگ را برای ایران اسلامی و استان هرمزگان رقم زد و هرمزگان از داشتن چنین فرزندانی به خود می بالد.

هدیه کاظمی در میدان بزرگ رقابت های بازی های آسیایی ثابت نمود که هرمزگان استانی مملو از جوانان مستعد است که می توانند در عرصه های بین المللی افتخاراتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند.

بی شک با توجه به وجود چنین استعدادهایی در استان هرمزگان، باید زمینه و زیرساخت های لازم را برای شکوفایی آنها فراهم کنیم تا بتوانند توانایی های خود را به منصه ظهور برسانند.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های سرکار خانم هدیه کاظمی بانوی ورزشکار هرمزگانی، کسب مدال ارزشمند نقره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در رشته قایقرانی توسط این بانوی ورزشکار را به تمامی مردم شریف و نجیب استان هرمزگان و به خصوص به این ورزشکار محترم و خانواده وی تبریک عرض می نمایم و امیدوارم شاهد افتخارآفرینی های بیشتر توسط جوانان هرمزگان در عرصه های مختلف باشیم.

همچنین اعلام می نمایم که در استان هرمزگان به صورت ویژه از تلاش های این ورزشکار و سایر نمایندگان هرمزگان که در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا حضور داشتند، تجلیل و قدردانی خواهد شد.

  هدیه یک‌تنه تلاش کرد و مزد زحماتش را گرفت

مادر بانوی مدال‌آور المپیک آسیایی جاکارتا با اشاره به این که پس از اتفاقاتی که سبب عدم حضور فرزندم در المپیک ریو شد، وی با عزمی دو بار سرپا شد و برای کسب مدال در المپیک آسیایی شبانه‌روزی تلاش کرد، افزود: واقعا خوشحالم هدیه من و پدرش را سربلند کرد و باعث افتخار تمامی مردم هرمزگان شد.

لادن کاظمی پس از کسب مدال نقره فرزندش در المپیک آسیایی جاکارتا، افزود: از این که فرزندم در روز میمون و مبارکی همچون عید غدیر خم با مدال نقره دل همه مردم کشورم به‌ویژه هرمزگان را شاد کرد، بسیار خوشحالم.

وی با بیان این که این مدال حاصل کار شبانه‌روزی فرزندم بود و هیچ‌کس به‌اندازه خودش در رسیدن به این مدال مؤثر نبود، اضافه کرد: متاسفانه مسابقات قایقرانی بانوان در تلویزیون پخش نمی‌شود و جز خانواده‌هایی هستیم که نمی‌توانیم مسابقات فرزندانمان را از طریق تلویزیون پیگیری کنیم و از ساعت 5:30  در انتظار مسابقه فرزندم بود که از طریق رئیس هیات قایقرانی شهرستان قشم از مدال‌آوری فرزندم مطلع شدم.

مادر بانوی مدال‌آور المپیک آسیایی جاکارتا با اشاره به این که مدال‌آوری هدیه دور از انتظار نبود، تصریح کرد: با انرژی و انگیزه‌ای که در فرزندم مشاهده می‌کردم، این مدال قابل پیش‌بینی بود و از این که تلاش‌هایش به بار نشسته است، بسیار خوشحالم.

کاظمی با بیان اینکه اگر غیر از کسب مدال نتیجه دیگری رقم می‌خورد، نتیجه عجیبی بود، عنوان کرد: هدیه یک‌تنه تلاش کرد و نشان داد ورزشکاران ایرانی هر غیرممکنی را می‌توانند ممکن سازند.

وی با اشاره به این که عادت کرده‌ایم ورزشکاران حرفه‌ای تمرین کنند اما از امتیازات حرفه‌ای برخوردار نباشند، بیان کرد: از مسئولین به‌ویژه متولیان ورزش در استان هرمزگان نباید انتظار بیشتری داشت و به این بی‌مهری‌ها در طول این سالیان عادت کرده‌ایم.

مادر بانوی مدال‌آور المپیک آسیایی جاکارتا با بیان این که امیدوارم فرزندم از این پس با انگیزه و توان بیشتر خود را برای مسابقات آتی به‌ویژه المپیک 2020 مهیا سازد، ادامه داد: با روحیه جنگندگی که در هدیه سراغ دارم امیدوارم بتوانیم شاهد کسب مدال هدیه در مسابقات آتی به‌ویژه المپیک باشیم گرچه سخت اما امکان‌پذیر است.

کاظمی با اشاره به این که پس از اتفاقاتی که سبب عدم حضور فرزندم در المپیک ریو شد، وی با عزمی دو بار سرپا شد و برای کسب مدال در المپیک آسیایی شبانه‌روزی تلاش کرد، افزود: واقعا خوشحالم هدیه من و پدرش را سربلند کرد و باعث افتخار تمامی مردم هرمزگان شد.

وی در پایان با تقدیر از حمایت‌های رئیسی(رئیس هیات قایقرانی استان هرمزگان)، اظهار کرد: وی در طول این سال‌ها بدون هیچ خودنمایی و حاشیه‌ای توانسته چتر حمایتی مناسبی برای تمامی ورزشکاران این رشته به‌ویژه هدیه باشد و در حد بضاعت خود از هیچ کمکی دریغ نکرده است و باید از این فرد که با تواضع در این مسیر فعالیت می‌کند به‌راستی تقدیر کرد.

دیدگاه ها (0)
img