12

مهر

1403


ورزشی

11 شهریور 1397 07:45 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - عضو هرمزگانی تیم ملی سنگ‌نوردی در المپیک آسیایی جاکارتا با بیان این که سختی از خانواده و تمرینات خارج از استانم ارزش داشت، اضافه کرد: از عملکرد تیم کشورمان را راضی هستم و با توجه به اولین حضورمان به‌طور حتم در دوره‌های بعدی مدال‌های بیشتر و ارزشمندتری کسب خواهیم کرد.

کبری لکزایی فر ، افزود: با این که اولین دوره حضور سنگنوردان کشورمان در المپیک آسیایی را تجربه می‌کردیم اما شاهد عملکرد مناسبی از ملی پوشان بودیم.

وی با اشاره به این که ازآنجایی‌که رشته سرعت در سنگنوردی ریسک بالایی دارد احتمال دارد با در رفتگی پا، نتایج برعکس شود، تصریح کرد: خوشبختانه آقای علیپور توانست مدال طلا کسب کند اما در تیمی طلای آقایان و مدال خانم‌ها حتمی بود اما بدشانسی و استرس سبب در رفتگی شد و به‌عنوان نفر سوم نتوانستم عقب‌ماندگی‌مان را جبران کنم.

عضو هرمزگانی تیم ملی سنگ‌نوردی در المپیک آسیایی جاکارتا با بیان اینکه سختی از خانواده و تمرینات خارج از استانم ارزش داشت، اضافه کرد: از عملکرد تیم کشورمان را راضی هستم و با توجه به اولین حضورمان به‌طور حتم در دوره‌های بعدی مدال‌های بیشتر و ارزشمندتری کسب خواهیم کرد.

لکزایی فر با اشاره به این که امیدوارم مسئولان حمایت بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: همواره به دلیل کمبود امکانات باید تمریناتم را در خارج از استان پیگیری کنم و اکنون شش ماه است که از خانواده و محل زندگی‌ام دور بودم و در اردوها به سر می‌بردم و چندین سال است نمی‌توانم در بندرعباس تمرین کنم.

وی با بیان اینکه هرمزگان اگر امکانات بیشتری داشت به‌طور حتم می‌توانست از ظرفیتی که وجود دارد بهره بیشتری ببرد، خاطرنشان کرد: بنده که خود قهرمان آسیا و کشور هستم قادر به تمرین در استانم هرمزگان نیستم چه برسد به کسانی که اکنون در حال رشد و پیشرفت در این رشته ورزشی هستند.

عضو هرمزگانی تیم ملی سنگ‌نوردی در المپیک آسیایی جاکارتا با اشاره به اینکه قهرمانان نمی‌توانند شغلی جز ورزش داشته باشند، بیان کرد: 16 سال است در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنم و اگر خانواده‌ام و حمایت‌هایشان نبود، به جایگاه فعلی نمی‌رسیدم.

  مادر سنگ‌نورد هرمزگانی

دخترم با سختی‌های فراوانی

راهی المپیک آسیایی شد

مادر سنگ‌نورد هرمزگانی حاضر در المپیک آسیایی جاکارتا  افزود: دخترم از کودکی به سنگ‌نوردی علاقه‌مند داشت و علاوه بر درس با خواهران و برادرانش به سنگ‌نوردی می‌پرداخت و تمامی فرزندانم ورزشکار هستند.

فاطمه عسگری با بیان این که زمانی که فهمیدم فرزندم راهی المپیک آسیایی می‌شود بسیار خوشحال بودم، تصریح کرد: دخترم با سختی‌های فراوانی راهی المپیک آسیایی شد و در غربت و دور از خانواده به تمرین می‌پرداخت زیرا در بندرعباس امکانات لازم برای کسب آمادگی و انجام تمریناتش مهیا نبود.

وی با اشاره به اینکه شش ماه است دخترم را تنها یک‌بار دیدم، اظهار کرد: از مسئولین می‌خواهم وی را کمک و حمایت کنند تا وی بتواند افتخارآفرین باشد.

عسگری با بیان این که گوشی آیفون نداشتم که مانند برخی افراد مسابقات فرزندانشان را تماشا کنم، اضافه کرد: منتظر بودم تلویزیون به‌جای پخش فوتبال خارجی افتخارآفرینی سنگنوردان ایرانی را نشان دهد و نمی‌دانم تا چه زمان باید شاهد این تبعیض‌ها باشیم و چشم‌انتظار ماندم تا صحنه‌ای از دخترم در تلویزیون پخش شود اما هرچه منتظر ماندم خبری نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان هم افزود: در جلسه که با شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، مراسمی برای استقبال از ورزشکاران هرمزگانی برقرار کردیم.

غلامعلی دانشور با اشاره به این که تاکنون دو هرمزگانی عازم به جاکارتا به بندرعباس بازگشته‌اند، اضافه کرد: برای ورزشکاران هرمزگانی عازم به مسابقات پاراآسیایی نیز مراسم ویژه بدرقه در نظر گرفته‌شده و لیست تمامی ورزشکاران المپیکی و پارا المپیکی نیز به مجمع نمایندگان استان در مجلس و استانداری هرمزگان ارسال‌شده است.

وی با بیان این که امیدوارم در المپیک 2020 شاهد حضور ورزشکاران بیشتری از هرمزگان باشیم، خاطرنشان کرد: برای مسابقات جاکارتا جمعا 8 هرمزگانی نیز حضور داشتند و امیدوارم شاهد موفقیت‌های بیشتری برای کشورمان از سوی نمایندگان هرمزگانی باشیم.

همچنین رئیس هیات کوهنوردی استان هرمزگان  گفت: لکزایی فر خانمی خودساخته و با تلاش و همت خود و زحمات فراوان که 14 ماه پی‌درپی در اردو به سر می‌برد و چندین استان را برای حضور در اردو سپری کرد و از هر زمانی برای آمادگی خود استفاده می‌کرد.

محمدهادی مفضل با بیان این که حق لکزایی فر مدال طلا بود اما یک حادثه کوچک سبب شد تا این افتخار بزرگ از دست برود، افزود: تا زمانی که در کلیه رشته‌های ورزشی در مجامع بین‌المللی فردی نداشته باشیم کشورهای ذی‌نفع با اعمال‌نفوذ سبب شکست ورزشکارانمان می‌شود و زحمات چندین ساله ورزشکارانمان از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه لکزایی فر با سنی که دارد فرصت‌های زیادی دارد و به‌طور حتم در آینده از وی بیشتر خواهیم شنید، تصریح کرد: امیدوارم شاهد حضور لکزایی فر در المپیک باشیم و شاهد درخشش و کسب مدالش باشیم تا افتخار بزرگی به دست آورد.

مفضل با بیان اینکه لکزایی فر سرمایه ارزشمندی است و باید بیش‌ازپیش به وی توجه کنیم، خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان، معاونین استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان به‌تمامی درخواست‌هایی که برای کمک به حمایت بیش از این ورزشکار هرمزگانی شد توجه و همکاری کردند.

دیدگاه ها (0)
img