12

مهر

1403


ورزشی

05 شهریور 1397 08:23 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - محمود رییسی مجمع انتخاباتی هیات شطرنج هرمزگان با حضور مهرداد پهلوان زاده در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان برگزار شد.

 مجمع انتخاباتی هیات شطرنج هرمزگان با حضور مهرداد پهلوان زاده ، غلامعلی دانشور مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان ، اعضای مجمع و دو کاندید ریاست هیات شطرنج استان هرمزگان شهرام سالاری و مهرداد میری برگزارشد.

در این مجمع دانشور مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: این هفتمین مجمع ورزشی است که در سال ۹۷ برگزار می کنیم و امیدوارم تا پایان سال هیچ هیاتی بدون رئیس نباشد.

وی از زحمات ۸ ساله احمدی رئیس سابق هیات شطرنج تشکر کرد و بیان کرد: در این دوران شطرنج هرمزگان پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امید داریم بعد از این هم با انتخاب رئیس جدید پیشرفت های این رشته ورزشی بیشتر شود زیرا شطرنج هرمزگان واقعا جای رشد بیشتری دارد و از اعضای مجمع هم  می خواهم که از رئیس هیات بخواهند انتظارات شطرنجبازان استان را برآورده سازد.

شهرام سالاری یکی از کاندیدهای ریاست و دبیر سابق هیات شطرنج هم از فعالیت های خوب شطرنج استان در زمان مدیریت احمدی رئیس اسبق  یادی کرد و گفت : با وجودی که در کشور جایگاه خوبی داریم اما باید همچنان تلاش کنیم تا بهتر از این باشیم . سالاری کمبود فضا برای شطرنجبازان را یکی از مشکلات اصلی هیات دانست و بیان کرد با کمک دیگر عزیزان و دل سوختگان شطرنج این مشکل را تا پایان سال ۹۷ برطرف خواهیم کرد.

 کاندید ریاست هیات شطرنج در ادامه مهمترین  برنامه خود را نیز بیان کرد. 

مهرداد میری رئیس هیات شطرنج میناب و یکی دیگر از کاندیدهای ریاست هیات شطرنج بعد از معرفی خود برنامه‌های خودش را بیان داشت وگفت: برای پیشرفت شطرنج و حل کردن مشکلات هیات به تنهایی نمی توانم کاری انجام دهم  و به همین خاطر اگر به عنوان رئیس هیات انتخاب شوم یقینا با کمک همه علاقمندان به خصوص پیشکسوتان مشکلات و نیازهای شطرنجبازان را بر آورده خواهیم کرد. 

میری یکی از کارهای مهم خود را راه اندازی خانه شطرنج در شهر ستان های استان نام برد و گفت : برای داوران ، مربیان و دانش آموزان که علاقمند به شطرنج هستند برنامه های ویژه ای دارم که امیدوارم با انتخابم آن ها را عملی کنم . در پایان پس از رای گیری و با رای ۱۶ نفر از اعضای مجمع شهرام سالاری با کسب ۱۲ رای برای مدت چهارسال به عنوان رئیس هیات شطرنج استان هرمزگان انتخاب شد. 

 مهرداد پهلوان زاده 

توانمندی هرمزگان برای فدراسیون ثابت شده است رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی هیات شطرنج هرمزگان گفت: هرمزگان همواره جایگاه ویژه ای در شطرنج کشور دارد و این استان توانسته است در لیگ برتر شطرنج کشور هم به خوبی بدرخشد. 

  مهرداد پهلوان زاده بیان داشت: یقین دارم رئیس جدید هیات شطرنج استان تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا در طی چهار سال مدیریتش استاد بزرگی از هرمزگان داشته باشیم زیرا هرمزگان پتانسیل بسیار خوبی دارد و این  موضوع بارها برای مجموع فدراسیون ثابت شده است.

 رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تمام‌ تلاش خود را خواهم کرد تا شطرنج هرمزگان به زودی پیشرفت قابل توجه ای داشته باشد و در این بین نباید از تلاش های شبانه روزی حسین احمدی سرخونی رئیس اسبق هیات که جایش در این مجمع خالی است  چشم پوشی کنیم زیرا در دوران مدیریت  ایشان شطرنج استان هرمزگان واقعا تکان اساسی خورد و اکنون نام شطرنج هرمزگان در سطح کشور زبانزد می باشد. وی از مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان خواست تا  توجه بیشتری به این رشته داشته باشند تا مشکلات شطرنجبازان هرچه سریعتر مرتفع شود.

 جای خالی  حسین احمدی  در مجمع شطرنج 

مجمع انتخاباتی هیات شطرنج هرمزگان در حالی با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد که این مجمع یک غایب بزرگ داشت. حسین احمدی سرخونی که ۸ سال به عنوان رئیس هیات شطرنج فعالیت بسیار خوبی برای این رشته ورزشی انجام داد و خدمات به یادماندنی از خودش به جا گذاشت غایب بزرگ این مجمع بود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان شطرنج هیچ کس نمی‌تواند  فعالیت های  این مرد خستگی ناپذیر را نادیده بگیرد و اگر تلاش های حسین احمدی سرخونی نبود شاید شطرنج هرمزگان امروز این جایگاه را در سطح کشور نداشت.

حسین احمدی سرخونی  برای نخستین بار در مجمع انتخابانی ریاست هیات شطرنج استان هرمزگان که در تاریخ 15 اردیبهشت 1389 به ریاست  کامبوزیا سرپرست فدراسیون وقت و نایب رئیسی رضا محمدی اصل مدیرکل تربیت بدنی استان هرمزگان برگزار شد با کسب 18 رای به ریاست هیات شطرنج استان هرمزگان برگزیده شد.

وی قبل از انتخاب شدن  به عنوان رئیس هیات شطرنج به مدت 7 ماه سرپرست این هیات و با شطرنجبازان و مشکلات و موانع آن آشنایی پیدا کرده بود.وضعیت هیات شطرنج در بدو حضور احمدی به عنوان سرپرست و رئیس هیات بدین گونه بود که تعداد بازیکنان دارای ریتینگ بین المللی در سطح استان تنها 9 نفر بودند. تعداد داوران حدود 20 نفر داور درجه 3 در سطح استان که بیشتر آنها در شهر بندرعباس بودند.

حدود 20 نفر مربی درجه 3 در سطح استان فعالیت می کردند. ازدیگر خدمات ۸ ساله احمدی رئیس سابق هیات شطرنج که در این دوره هم برای ریاست انتخابات ابتدا نام نویسی کرد اما به یک باره انصراف داد می توان توجه به رده های سنی پایه  که اصلی ترین  سرمایه های هر رشته ورزشی هستند نام برد.

با توجه به این که یکی از عوامل موثر در پیشرفت هر رشته ورزشی برگزاری  مسابقات است این رئیس موفق  اقدام به برگزاری مسابقات هفتگی کرد.

بعد از آن و به منظور افزایش قدرت بازیکنان مسابقات استاندارد 90 دقیقه ای برگزار شد و به همین منظور تاکنون 19 دوره جام ساحل برگزار شده است که بیش از ده دوره آن به صورت کشوری و ریتد بود برگزار شده است.

 همچنین مسابقات بزرگی چون دو دوره جام گرامیداشت مرحوم گله داری که بصورت کشوری و ریتد بود و سه دوره جام تقابل و 4 دوره جام اتحاد و دو دوره جام امیران و چهار دوره جام صدف مخصوص بانوان برگزار شد.

برگزاری منظم لیگ شطرنج شهرستان های بندرعباس  و میناب و سیریک  دیگر فعالیت هیات شطرنج در طول این ۸ سال بوده است.برگزاری مسابقات شطرنج خانواده به ابتکار هیات شطرنج استان هرمزگان برای اولین بار در ماه رمضان سال 91 که از سال 93 فدراسیون نیز این مسابقات را در برنامه خود قرار داد.

برگزاری و میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان کشور،میزبانی تیم های شطرنج سوپرلیگ آقایان و بانوان کشور در سال ،حضور تیم های شطرنج آقایان و بانوان تایدواتر هرمزگان در سوپرلیگ برتر کشور و کسب دو مقام نایب قهرمانی و دو مقام سومی توسط این تیم در سال‌های 89 تا 92،حضور تیم آذرخش سرخون در سوپرلیک برتر کشور ،حضور تیم  آرین مهر بندرعباس در مسابقات سوپرلیگ شطرنج بانوان کشور و کسب مقام سوم کشور در سال 1394،حضور تیم شطرنج دانشگاه آزاد بندرعباس در سوپرلیگ شطرنج کشور و کسب مقام قهرمانی کشور در سال 1396،کسب مقام های کشوری و ملی توسط شطرنجبازان فرزانه پیشدار ،محسن قربان اوقلی ،بردیا گله داری ، قهرمانی مسابقات شطرنج جام صد دروازه ،کسب مقام سوم مسابقات شطرنج دلیران تنگستان بوشهر توسط بنیامین علیزاده،مقام سوم مسابقات شطرنج بانوان کارگر کشور توسط فرانک فکری ،دعوت از استاد بین المللی ویرجینیوس گرابلیاسکاس از کشور لیتوانی که مربی تیم های ملی شطرنج بودند  جهت آموزش رایگان به شطرنجبازان استان هرمزگان،برگزاری کلاس های آموزش پیشرفته توسط استاد بزرگ همایون توفیقی ،کسب عنوان داور فیده و متعاقب آن داور بین‌المللی توسط شهرام سالاری  و راه یابی میترا اصغری شطرنجباز هرمزگانی در سال 93 به فینال قهرمانی بانوان کشور برای اولین بار به همراه یاسمین داودی از دیگر کارهای ارزنده  هیات شطرنج هرمزگان در دوران ریاست ۸ ساله  حسین احمدی  است.

جا دارد از خدمات ارزنده این رئیس هیات که جز موفق ترین هیات های ورزشی استان می باشد به نحو شایسته ای تقدیر شود. 

دیدگاه ها (0)
img