13

مهر

1403


ورزشی

13 شهریور 1397 08:02 0 کامنت

 صبح ساحل ، ورزشی - حسین نارنجی نسب: بسکتبال اش از سن هفت سالگی زیر نظر دایی اش رضا کهوری آغاز کرد و درادامه با حسن کامجو برای پیشرفت دراین رشته توپی کارش را دنبال کرد .

 همزمان با شکل گیری تیم اتحاد در محله شاه حسینی از محله های بسکتبال خیز این شهر و جایی که بزرگان بسکتبال را  از آنجا رشد کردند فعالیتش را به شکل جدی ادامه داد وآن قدر توانمند نشان داد تا یار ثابت در این تیم گردید و بعد ها به تیم های عیسی، پیام مخابرات و برق منطقه ای کوچ کرد. 

در زمان دانشجویی با تیم فنی و حرفه ای کرمان به مقام دوم بسکتبال دست یافت و درفعالیت مربیگری خود با تیم های پایه استان وتیم بسکتبال مدارس ابتدایی استان توانست در سطح کشور به مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی دست یابد.

مربی جوان بسکتبال استان عنوان کرد: بسکتبال استان در صورتی می تواند درکشور بیشتر مطرح شود که در لیگ برتر نماینده داشته باشد و صعود تیم شهرداری بندرعباس می تواند زمینه ورود به لیگ برتر در صورت حمایت همه جانبه مسئولان داشته باشد. 

 مربی جوان بسکتبال از محله سیم بالا

ناصر عباس زاده بندری متولد بندرعباس است و در سی ویکمین روز شهریور ماه 1364 دیده به جهان گشود. کودکی ام در محله سیم بالا پشت سر گذاشتم و سپس به محله شاه حسینی نقل مکان کردیم و درهمین محله بسکتبال را آغاز کردم.

وی ادامه داد: پدرم از بسکتبالیست های این محله بود دایی وخاله ام نیز بسکتبالیست به نام بندرعباس بودند که درحال حاضر در سمت مربی و سرپرست تیم های بسکتبال بندرعباس فعالیت دارند.

لازم است بگویم که دایی ام از من خیلی حمایت کردند و جزو کسانی بوده که در مسیر بسکتبال کمکم کرده است.

 از تیم عیسی تا حمایت پدر

از  تیم عیسی محله شاه حسینی شروع کرد. مثل تمامی نوجوانان از این محله شروع کرد وسپس در تیم های پیام مخابرات ، اتحاد، برق منطقه ای به بسکتبال اش ادامه داد.

عباس زاده دراین باره به صبح ساحل می گوید: از هفت سالگی زیرنظر دایی ام رضا کهوری بسکتبال را آموختم ودرادامه باحسن کامجو دراین راه ادامه دادم واینجا لازم است یادی از زحمات پدرم کنم.پدرم از همان روز نخست که روانه تمرین بسکتبال شدم تمام قد از من حمایت کرد.

وی ادامه داد: رشته ورزشی بسکتبال یک ورزش علمی همراه با هنرنمایی بازیکن بسکتبال است و وقتی با توپ به سمت حلقه حرکت می‌کنی، تمام هوش وحواست در به ثمر رساندن توپ به حلقه باشد و در این اقدام هم از علم یادگیری و هنر فردی خود که چگونه باید از حریف بگذری وتوپ را وارد سبد کنی و این عمل در یک آن صورت می گیرد وبسکتبالیست از کمترین زمان ممکن باید بهره لازم ببرد و به همین خاطر است که بسکتبالیست ها ورزشکاران باهوش و زرنگی هستند ودرمیدان مسابقات موفق عمل می کنند. 

 دوست ندارم از مردم فاصله بگیرم

وی ادامه داد: وقتی مربی تیم ابتدایی را تحویل گرفتم با جدیت تمرینات تیم را دنبال کردم و بر سر تمرین با جدیت تمرین بچه ها را زیرنظر داشتم و به همین خاطر شاگردانم حرف شنوایی داشتند و روز به روز حواس شان به تمرین است وبه هدف شان فکر می کردند واز این طریق بود که به موفقیت رسیدیم. 

هرفردی سبک زندگی خودش را دارد ومن هم چندسالی است روی بسکتبال وتمرین تمرکز کرده ام. دوستان زیادی در ورزش دارم اما همگی در محدده ورزش است وکمتر به بیرون از فضای بسکتبال کشیده می شود،آدمی هستم که سعی می کنم وارد حاشیه نشوم ودوست ندارم از بالا به مردم نگاه کنم و هیچگاه از مردم فاصله نمی گیرم.

 قهرمانی آموزشگاه ها

سال گذشته درمسابقات بسکتبال قهرمانی ابتدایی آموزشگاه های کشور در فینال این مسابقات همراه با تیم ابتدایی هرمزگان در یک بازی نزدیک و پایاپای توانستیم در آخرین ثانیه های بازی تیم تهران را با نتیجه 27 بر 26 شکست دهیم وبه مقام قهرمانی دست یافتیم.

اما امسال نیز بعد از صعود از مرحله مقدماتی به مرحله نیمه نهایی رسیدیم و دراین مرحله تیم ها دریک سطح بازی می کنند وبازی هایشان نزدیک و برابر هستند البته با احساس هم بازی می کنند وتیم هرمزگان پس از شکست تهران به فینال این بازی ها راه یافت دربازی فینال حریف ما اصفهان بود.

بازی دوتیم نزدیک و پایاپای بود ودر اواخر بازی چند ثانیه ای کم آوردیم وبازی را واگذار کردیم ومن خودم را مقصر می دانم و سعی می کنم سال آینده با تلاش بیشتر جبران کنم ودرمسابقات کشوری با نتایج خوب به استان برمی‌گردیم ونکته ای در رابطه مربیان یادآوری کنم ومن کوچکتر از آنم که بخواهم نظر بدهم فقط من باب یادآوری است و آن این است که مربیان جوان از کارشناسان بسکتبال استان مشاوره بگیرند و بزرگانی مثل هنگام پور، رضایی وکهور زاده، کامجو ، رفیعی و دیگر عزیزان در بسکتبال استان می توانند به مربیان کمک کنند و بدون تعارف ما باید به سمت آنها برویم و از تجربیات گرانبهای آنان استفاده کنیم.

 انتظار شما از هیات بسکتبال استان چیست؟

دربندرعباس امکانات سالنی در مرکز شهر و گلشهر کمتر دیده شده و درحاشیه شهر مثل کمربندی و دوهزار سالن تمرینی کمتر وجود دارد.

برای فراگیری بسکتبال دراین محلات آموزش و پرورش بادراختیار نهادن سالن برای تمرین تیم های بسکتبال به رشد وتوسعه این رشته ورزشی می‌تواند کمک‌های لازمی کنند که درحال حاضر آموزش و پرورش با هیات بسکتبال همکاری دارد. 

 وضعیت بسکتبال هرمزگان در چطور ارزیابی می کنید؟

بسکتبال هرمزگان یکی از رشته های توپی درهرمزگان از سابقه درخشانی برخوردار است وبازیکنانی مثل احمد اکبری در گذشته با بازی های درخشانی که از خود نشان داد حتی به تیم ملی دعوت شد ودر دهه 50 اوج بسکتبال  هرمزگان در آموزشگاه ها بود که با تیم های بزرگی مثل فارس وکرمان درمسابقات منطقه ای رقابت می کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

درحال حاضر بازهم تیم های پایه استان با زحمات مربیان استان نه تنها در بندرعباس بلکه در شهرهای بندرلنگه، میناب و قشم توانسته‌اند با عضویت در تیم استان بدرخشند.

 مربیان بومی، دوای درد بسکتبال استان

دراستان وقتی یک مربی بومی نتایج خوبی را به دست می آورد باید به آن اهمیت دهند چرا که این نیروی بومی با دلسوزی وکمترین امکانات تیم را می سازد و روانه مسابقات می شود. 

 حرف پایانی.

از پدر ومادرم و مربیانم که در راه شکوفایی بسکتبالم زحمات زیادی کشیدند تشکر دارم و از مسئولان هیات بسکتبال استان و معاون تربیت وسلامت آموزش و پرورش استان در بهادادن به مربیانی مثل من قدردانی می کنم و آرزویم پیشرفت بسکتبال استان در سطح لیگ برتر است. 

دیدگاه ها (0)
img