13

مهر

1403


اجتماعی

18 شهریور 1397 08:02 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور: امسال هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات بانکی به طرح‌های اشتغال‌زایی روستائیان اختصاص یافت.

سید ابوالفضل رضوی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت توسعه روستایی رئیس‌جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سهم هرمزگان از اعتبارات روستایی بیش از ۴۱۲ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه جزیره قشم به‌عنوان منطقه آزاد می‌تواند به یک منطقه نمونه در خصوص مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی روستایی تبدیل شود گفت: جدا از سهمیه استانی، در بخش تأمین تسهیلات وام از بانک عامل با کارمزد هشت درصد به مردم این منطقه داده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه زمان برگشت مبلغ وام بسته به نوع طرح می‌تواند تا سه سال دوره تنفس داشته باشد، افزود: متقاضیان فاقد سند ملکی به‌عنوان تضمین، می‌توانند تا ۲۰۰ میلیون تومان سفته در اختیار بانک قرار دهند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست با اشاره به توسعه متوازن در سراسر جزیره قشم، اظهار کرد: هر چند سازمان منطقه آزاد در غرب جزیره مسئولیتی ندارد، اما نمی‌تواند از مشکلاتش چشم‌پوشی کند چرا که ایجاد شکاف طبقاتی باعث ایجاد معضل در جزیره می‌شود.

مؤمنی با بیان اینکه توسعه قشم باید چندوجهی و اساس آن با توجه به جوامع محلی و روستایی بنا شود، تصریح کرد: هم‌اکنون با یک شیب مناسب در حال تبدیل کردن صنعت گردشگری به‌عنوان اولویت اول توسعه در قشم هستیم.

مؤمنی بیان کرد: تولید یک هزار مگابایت برق در قشم نیز در دستور کار قرار دارد که ۷۰ مگابایت آن به شبکه تزریق‌شده است و در فروردین ۱۳۹۸ میزان ۳۵۰ مگابایت نیز به شبکه منتقل می‌شود و نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگابایتی در ۱۳۹ روز ساخته شد و ۵۰ مگابایت دیگر نیز در دست‌ساخت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تفاهم‌نامه همکاری منعقدشده با معاونت روستایی رئیس‌جمهوری این امکان را به روستانشینان می‌دهد که برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زای خود بدون نیاز به ثبت تعاونی و تنها در صورت داشتن صلاحیت و تاییدطرح موردنیاز از سوی دولت، از تسهیلات کم‌بهره بانکی استفاده کنند./ایسنا

دیدگاه ها (0)
img