رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبرداد:

توزیع گوشت گوسفندی به قیمت ۵۸ هزار تومان در سراسر هرمزگان



صبح ساحل ، اقتصادی - براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هرمزگان قیمت هر کیلو گوشت بدون چربی گوساله و گوشت گوسفندی (شقه، راسته، ران) ۵۸ هزار تومان با استخوان و قیمت روز مرغ ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان در فروشگاه‌های استان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در هجدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اعلام این خبرگفت: قیمت کالا‌های اساسی و خدمات صنفی برای مشاهده در سامانه اصناف هرمزگان بارگزاری شده است.

گوشت قرمز منجمد، گوشت گرم وارداتی براساس قیمت مصوب در شبکه‌های رسمی در حال توزیع است.خلیل قاسمی گفت: برنج و دیگر اقلام احتکاری که از انبار‌های محترکان کشف شده است از هفته آینده توزیع می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور صادارت گوجه فرنگی با هدف تنظیم بازار داخلی تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

قاسمی گفت: از ابتدای طرح ویژه نظارت بر بازار ویژه بازگشایی مدارس از نیمه شهریور ماه تاکنون بیش از سه هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی صورت گرفته که منجر به تشکیل ۵۶۳ پرونده به ارزش ۵ میلیارد ریال شده است.

به گفته وی ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با شماره تلفن گویای ۱۲۴ آماده دریافت هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد و شکایت‌های مردمی از واحد‌های صنفی متخلف است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته مشكلی در تامین مایحتاج عمومی مردم استان وجود ندارد و اقلام مورد نیاز به خوبی تامین و ذخیره سازی  شده است.

ایرج حیدری در نشست كارگروه تنظیم بازار استان هرمزگان با اشاره به اهمیت بازدید های میدانی از وضعیت بازار، عنوان كرد: اعضای كارگروه تنظیم بازار استان با یك برنامه ریزی مناسب شخصاً به صورت دوره ای با حضور در بازار  از نزدیك جریان آخرین قیمت كالا ها قرار بگیرند و بر این مهم نظارت كنند.

وی گفت: با توجه به اینكه بخش مهمی از مایحتاج  عمومی مردم از فروشگاه های بزرگ تامین می‌شود نظارت بر عملكرد این فروشگاه ها در عرضه مناسب كالا ها در سطح استان جدی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت تامین به موقع گوشت مورد نیاز مردم استان، خاطرنشان كرد: استان در زمینه گوشت مرغ با مشكلی  ندارد و در زمینه گوشت قرمز نیاز است با برنامه ریزی مناسب و عرضه گسترده تر قیمت این ماده پروتئینی به قیمت تعادلی نزدیك شود.

وی افزود: در این زمینه جهاد كشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شركت پشتیبانی امور دام، دامپزشكی و اتحادیه ها امور دام و كشتار گاه ها با برنامه ریزی مناسب نسبت به عرضه گسترده گوشت قرمز اقدام و موانع پیش رو را مرتفع سازند.

حیدری خاطرنشان كرد: در زمینه گوشت قرمز یك ساز و كار مشخصی تعیین شود تا این محصول به دست مصرف كننده واقعی در جامعه برسد و خانواده ها در تامین  این محصول دغدغه ای نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان كرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته مشكلی در تامین كالا های اساسی مردم استان وجود ندارد و این كالا ها به میزان مورد نیاز، در استان تامین و دخیره سازی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها