12

مهر

1403


اجتماعی

09 مهر 1397 09:13 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - مجری طرح ساخت آبشیرین کن پارسیان از تامین آب شرب صنایع انرژی بر و شهرستان پارسیان خبر داد و گفت: سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب شیرین در این راستا تولید خواهد شد.

مسعود بهمن پور، مجری طرح ساخت آبشیرین کن پارسیان در گفتگو با خبرنگار هرمز از کلنگ زنی آب شیرین منطقه ویژه صنایع انرژی بر خبر داد و اظهار کرد: اجرای این طرح، برداشت آب از دریای خلیج فارس و نمک زدایی برای مصارف بخش صنعت و البته بخش شرب به شهرستان پارسیان خواهد بود.

مجری طرح ساخت آبشیرین کن پارسیان ، ظرفیت های آبشیرین کن در منطقه ویژه را بالا دانست و افزود: ظرفیتی که در گام نخست پیش بینی شده ۵۰ هزار متر مکعب در روز است که در سال حدود  ۱۵ تا ۱۸ میلیون مترمکعب آب شیرین تولید خواهد شد.

بهمن پور ادامه داد: مطالعات فنی و مهندسی و مطالعات زیست‌محیطی که انجام شده و تلاش می‌شود که این ظرفیت تا ۸۵۰ هزار متر مکعب در روز که در سال بالغ بر ۳۷۰ میلیون مترمکعب خواهد شد، برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه از تکنولوژی روز دنیا استفاده خواهد شد و تلاش می شود با مصرف انرژی کمتر و کیفیت آب بهتر بتوانیم آب تولید کنیم و برآورد ما بر اساس اعداد و ارقام که تا اوایل امسال بود بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرای این پروژه است.

دیدگاه ها (0)
img