12

مهر

1403


ورزشی

28 مهر 1397 07:49 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - محمود رئیسی مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان این که ورزشگاه خلیج فارس یک سرمایه ملی است که باید توجه ویژه ای به آن شود، عنوان کرد: کارشناسان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به بندرعباس آمده و از وضعیت این ورزشگاه بازدید کردند و هفته آینده مدیرعامل این شرکت برای نخستین بار ظرف سالیان اخیر راهی بندرعباس شده و در جلسه ای به دنبال حل مشکلات این ورزشگاه و تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل و بهسازی آن هستیم.

 محمودرضا امیاری در نشستی خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی، افزود: شش پروژه چمن مصنوعی در این هفته در سطح استان با اعتبار ۱۸میلیارد ریال در قشم، میناب، جاسک و بندرعباس بامشارکت خیرین افتتاح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از دیدار باخانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و بازنشستگان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از قهرمانان ورزشی، برگزاری گردهمایی خیرین ورزشیار، برگزاری همایش پیاده‌روی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی، جشن روز ملی پارالمپیک، برگزاری ورزش‌های صبحگاهی برای کارکنان دولتی را از جمله برنامه‌های این هفته خواند.

امیاری در خصوص حمایت بنگاه های اقتصادی از ورزش قهرمانی و همگانی در هرمزگان، اظهار کرد: با توجه به این که هرمزگان دروازه اقتصادی کشور است بایستی از این ظرفیت استفاده کند که وزیر ورزش و جوانان و استاندار هرمزگان هم بر آن تاکید دارند و قانون هم اجازه داده است صنایع در بخش ورزش مشارکت داشته باشند و با مدیرکل امور مالیاتی استان هم در این خصوص رایزنی شده است و وی نیز از این موضوع حمایت و استقبال داشته است.

وی تاکید کرد: اعتبارات ملی و استانی در حوزه ورزش اندک است و بایستی از فرصت‌های طلایی بودجه‌ای در سایر بخش‌ها و از جمله صنایع استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان تصریح کرد: نمایندگان استان در مجلس هم به ورزش توجه ویژه‌ای دارند و از طرفی خیرین هم اعلام آمادگی دارند برای اجرای پروژه‌های ورزشی مشارکت کنند که در افتتاح شش زمین چمن مصنوعی هفته تربیت بدنی نیز 50 درصد هزینه ساخت توسط خیرین صورت گرفته است.

وی با بیان این که بایستی از طریق توجه به ورزش استان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد، افزود: از هیات‌های ورزشی خواسته‌ایم با برنامه باشند و بایستی استعدادیابی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان در حوزه ورزش، بیان کرد: استاندار هم پیگیر است که هفتاد هکتار زمین جهت احداث سایت ورزشی آبی و ساحلی به عنوان پایگاه قهرمانی آبی ساحلی دریایی و قایقرانی اختصاص دهند تا با اعتبارات ملی احداث شود که در همین زمینه منطقه ای در شرق بندرعباس نیز پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به این که سرانه ورزشی در استان هرمزگان ۷۰ سانتی‌متر است در حالی که سرانه استاندارد در کشور ۱۲۰ سانتی‌متر است، خاطرنشان کرد: ورزش محلات در اختیار شهرداری است که به زودی با شهرداری‌های استان نشستی خواهیم داشت که برای توسعه ورزش در محلات برنامه‌ریزی کرده و با برنامه ای یکسان به سمت اجرای بهتر توسعه ورزش محلات پیش رویم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان اضافه کرد: بایستی برای اشتغال قهرمانان برنامه‌ریزی کنیم و با توجه به بخشنامه دولت نیز باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنیم گرچه باید زمینه برای حمایت از آن ها به عنوان کارآفرین و اشتغال‌شان در بخش خصوصی هم مورد حمایت قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: بایستی تشکل‌های مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان تشکیل شود و توسعه یابد و حمایت‌های لازم از آن ها صورت می‌گیرد. تسهیلات چهاردرصدی هم درحال حاضر به این سمن‌ها داده می‌شود.

امیاری با بیان این که پس از انتصابم درحال شناسایی ظرفیت‌های ورزشی استان هستم، خاطرنشان کرد: خوشحالم برای مردم هرمزگان کار می‌کنم و دست هرکسی که برای کمک به ورزش هرمزگان یک قدم بر می دارد را می بوسم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به این که از انتقاد آن هم از نوع سازنده اش استقبال می کنم، خاطرنشان کرد: اما تخریب سبب بی‌انگیزگی و عدم کارایی لازم تلاشگران عرصه ورزش می‌شود و امیدوارم افراد با نقدهای سازنده خود سبب رشد ورزش در هرمزگان شوند.

وی با بیان این که المپیاد ورزشی کشور در رده سنی 12 تا 15 سال در 36 رشته آقایان و 29 رشته بانوان از 30 آبان تا 10 آذر در سراسر کشور برگزار می شود، اظهار کرد: هرمزگان در رشته های اسکیت و والیبال ساحلی میزبان است و امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت نامناسب ورزشگاه خلیج فارس، بیان کرد: از زمان حضور در هرمزگان دو بار به بازدید این ورزشگاه رفته ام و بنده هم قبول دارم وضعیت کنونی شایسته این ورزشگاه به عنوان یک پروژه ملی نیست.

امیاری با بیان این که ورزشگاه خلیج فارس یک سرمایه ملی است که باید توجه ویژه ای به آن شود، عنوان کرد: کارشناسان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به بندرعباس آمده و از وضعیت این ورزشگاه بازدید کردند و هفته آینده مدیرعامل این شرکت برای نخستین بار ظرف سالیان اخیر راهی بندرعباس شده و در جلسه ای به دنبال حل مشکلات این ورزشگاه و تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل و بهسازی آن هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به این که ورزشگاه خلیج فارس تنها زمین فوتبال نیست بلکه باید از این مجموعه به درستی برای توسعه سایر رشته ها به ویژه همگانی بهره برد، اضافه کرد: دستورات لازم برای نظافت و شستشوی صندلی های تماشاگران نیز داده شده تا در دیدار آینده فوتبال در این ورزشگاه تماشاگران با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی در خصوص وضعیت سالن ورزشی سام و زال قشم هم گفت: پیمانکار این سالن در هفته جاری به دفتر بنده آمد و ضمن بازدید از سالن ظرف روزهای آینده فعالیت ساخت و ساز آن از سرگرفته می شود.

 

دیدگاه ها (0)
img