12

مهر

1403


فرهنگی و هنری

29 مهر 1397 07:49 0 کامنت

صبح ساحل ، هنری -  (25 مهرماه) از اجرای نمایش خیابانی «سلام» به دلیل  برخی ناهماهنگی های صورت گرفته جلوگیری شد.

مسئول اجرای این نمایش گفت: خوشبختانه برای اجرای این نمایش از ابتدای ماه مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن دریافت کردیم.

محمد سایبانی با اشاره به این که کلانتری محل نیز اعلام کرد باید با ما هماهنگ می‌کردین، بیان کرد: نکته قابل توجه این است که اجرای گروه عامل برهم زننده ی نظم عمومی یا تشویش اذهان عمومی نبوده است، روش کار به این صورت بود که تعدادی از بازیگران پلاکاردهایی با عنوان «سلام» در معابر عمومی می ایستند.

وی افزود: به هرحال شنونده، خواننده و یا بیننده کلمه سلام منظور و معنی بدی را دریافت نمی کند، این امری بدیهی است زیرا ما روزانه چندین مرتبه از کلمه سلام استفاده می کنیم، همچنین بازیگران برای جلوگیری از موضوع ایجاد مزاحمت در تردد افراد در معابر عمومی حین نمایش  و همچنین عدم ایجاد اخلال در روند فروش کسبه آن محل آموزش های لازم را گذرانده اند.

سایبانی با بیان این که قلب تپنده هر شهر مرکز شهر و بازار های آن است، عنوان کرد: تلاش ما این بوده است که با اجرای این در بازار بندرعباس که قلب آن است، تعداد زیادی از مردم در آن حضور دارند را حس خوبی را منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: سعی کردیم با استفاده از واژه سلام حس دوستی و آشتی را به مردم هدیه دهیم که لحظه ای برای کارگری که از آن محل رد می شود و کاسبانی که در تلاش برای کسب درامد در آن محل مشغول به کار و افراد در حال خرید  هستند انتقال دهیم.  

سایبانی عنوان کرد: استفاده مداوم و دائمی از این واژه باعث شده است که این کلمه  ارزش و معنی خود را از دست دهد، ما تلاش کردیم ارزش و حس خوب سلام را باز گردانیم.

وی تصریح کرد: با وجود این که هرکدام از اجراگرها یک نسخه کپی شده از مجوز را در دست داشتند، اما با این حال نیروی انتظامی مانع از اجرا شد و گفته شد که اداره اماکن با نیروی انتظامی هماهنگی های لازم را انجام نداده است.

سایبانی بیان کرد: به عنوان مسئول اجرای این نمایش برای ارائه توضیحات و رفع سوءتفاهم ها به کلانتری مراجعه کردم همچنین معاون فرهنگی و رئیس حراست رئیس امور هنری، رئیس انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،بختیار (نماینده استانداری هرمزگان) و جهانبخش (عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس) نیز جهت رفع سوئتفاهمات و ارائه توضیحات به کلانتری مراجعه کردند.

وی با بیان این که این گروه نمایشی با همکاری فرماندهی آموزش و مبارزه با مواد مخدر در هفته نیروی انتظامی، با عنوان مواد مخدر در پارک غدیر اجرا کرد، افزود: با وجود این همکاری ها متاسفانه روند نمایش خیابانی با مشکل مواجه شد.

سایبانی تصریح کرد: نمایش های آزاد نه تنها در ایران بلکه درتمام جهان نیز به عنوان فعالیتی جدید و معاصر شناخته می شود در این سبک از نمایش اجراگر با مردم جامعه رو به رو می شود و به طور بی واسطه با مخاطبان در ارتباط است و به مسائل اجتماعی و فردی در جامعه می پردازد متاسفانه این سبک از نمایش در ایران آن چنان که باید در کشورمان شناخته نشده است.

وی در پایان گفت: معاون اداره ارشاد اسلامی نیز قول برگزاری جلسه و نشستی فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس برای آشنایی و ارائه توضیحات برای شناخت بیشتر این گونه اجراها برگزارخواهد شد./ایسنا

دیدگاه ها (0)
img