12

مهر

1403


حوادث

30 مهر 1397 07:45 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث -  رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مراکز درمانی مسموم شدگان الکلی را به پلیس و مراجع قضایی گزارش نمی کند و این افراد بدون ترس و در سریع ترین زمان ممکن به بیمارستان مراجعه کنند.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گوبا ایرنا افزود: هرچقدر فاصله بین مصرف مشروب الکلی و مسمومیت و مراجعه به پزشک کمتر باشد، احتمال نجات بیمار و کاهش عوارض، کمتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم به اورژانس و مراکز درمانی اعتماد کامل داشته باشند و اگر فردی به مشروب الکلی‌ که مصرف کرده‌‌ شک دارد و وی یا اطرافیانش با نشانه های مسمومیت مواجه شدند، زودتر با 115 تماس گرفته یا به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه کنند و از حفظ اسرارشان مطمئن باشند.

دکتر نوروزیان یادآور شد: اگر فرد در مراحل ابتدایی مسمومیت با الکل چوب باشد، به طور کامل درمان خواهد شد اما از یک مرحله به‌بعد، فرد به‌هیچ‌عنوان قابل درمان نخواهد بود.

به گفته این مقام پزشکی در مسمومیت های الکلی که در یک دوره 10روزه ( 4تا 14مهر) در هرمزگان رخ داد، 22نفر جان خود را از دست دادند و 132نفر نیز دیالیز شدند.

دکتر نوروزیان یادآور شد: تعدادی از این افراد اگر زودتر به بیمارستان مراجعه کرده بودند، از مرگ نجات می یافتند و یا نیازی به دیالیز نداشتند.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: در رویداد جداگانه ای، از شب گذشته (27مهر ) تا ظهر شنبه 28مهر، 20نفر بر اثر مسمومیت با مشروب الکلی دست ساز به دو بیمارستان بندرعباس مراجعه کرده اند که یک نفر از آنان جان خود را از دست داد و 9نفر دیالیز شدند.

19مسموم الکلی در بندرعباشس دیالیز شدند

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از شب گذشته (27مهر) تاکنون، 23نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروب الکلی دست ساز به بیمارستان های بندرعباس مراجعه کرده اند که از این تعداد، 19 نفر به دلیل شدت عوارض کلیوی، دیالیز شدند.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایرنا افزود: افرادی که مورد دیالیز قرار گرفته اند ممکن است برای همیشه کلیه خود را از دست داده باشند که این مساله در روند تکمیلی درمان مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: از 23بیمار یاد شده، یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر نیز هم اکنون در کما و در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

به گفته دکتر نوروزیان چهار نفر از بیماران در این مدت ترخیص شده اند.

این مقام پزشکی یادآور شد: از چهارم مهر تا چهاردهم مهرماه نیز، 22نفر در هرمزگان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروب الکلی دست ساز جان باختند.

در دوره یاد شده، 268نفر در بیمارستان بستری و 132نفر دیالیز شدند.

 

دیدگاه ها (0)
img