12

مهر

1403


اجتماعی

18 دی 1391 11:31 0 کامنت

فرماندار کم حرف و قاطع

صبح ساحل، اجتماعی _  «احمد مرادی» فرماندار بندرعباس که بعداز « عباس امینی زاده» منصب مدیریت عالی شهر بندرعباس را برعهده گرفته است، نامی آشنا دربدنه تشکیلات استانداری هرمزگان محسوب می شود چرا که برخلاف اغلب فرمانداران این شهر از مجموعه وزارت کشور به فرمانداری آمده ، شاید یکی از ممتاز ترین ویژگیهای«مرادی» این باشدکه در طول سالها خدمت در استانداری هرمزگان هیچگاه تابلوی جناح و یا گروه خاصی پشت سرخود نداشت، کار با استانداران  متعددی راتجربه کرده وفعالیت دربخشهای مختلف استانداری را از سرگذرانده است؛ فرمانداربندرعباس البته مثل همتای سابق خود نیز حسابی اهل«ورزش» واز فوتبالیهای قدیمی شهر است، ضمن اینکه نشان داده سربزیری وکم حرفی به معنای قاطع نبودن نیست و می توان تا جزیی ترین مسایل شهری دخیل و زیر ذره بین داشت، حال چه رسیدگی به برخی حساسیتهای امنیتی باشد یا حتی دستور پلمپ کردن عطاری هایی که به جای داروهای گیاهی چیز دیگری می فروختند.

ادعای عجیب یک مهندس در بندرعباس 

یک مهندس و پیمانکار یکی از شرکتهای دولتی درهرمزگان مدعی است قادر است از انرژی مشعل های گازی که درکشور وجود دارد‌ آب شرب وکشاورزی تولید نماید. چابکی معتقد است سوخت گاز موجود بر روی نفت که از طریق مشعل ها سوزانده می شود می تواند در شبانه روز 10 هزار متر مکعب آب شیرین تولیدکند.

وی می گوید: روزانه به طور متوسط 3/15 میلیون مترمکعب گاز از 13 حلقه چاه در سرخون و 5 حلقه چاه در گورزین از طریق مشعل سوزانده می شودکه می تواندبه سادگی در کوتاهترین زمان وباکمترین هزینه ازاین سیستم حرارتی آب شرب، کشاورزی وصنعتی هرمزگان راتامین کرد. چابکی گفته درصورت همراهی مدیران وزارت نفت وحمایت مسوولان استان با سرمایه شخصی این طرح را به مرحله اجرا درخواهد آورد.

اکرمی و چاه هزینه های جاری شهرداری! 

«اکرمی» مدیر فعلی بخش سرمایه گذاری شهرداری بندرعباس که اتفاقا از چهره های باتجربه در پست های اجرایی وسیاسی استان بوده درگفتگو با یکی از خبرگزاریها مردم بندرعباس را خطاب قرار داده که عوارض پرداختی به شهرداری  ناچیز است  وکفاف اجرای پروژه های کلان را نمی دهد، صرف نظر از اینکه متاسفانه عدم ارایه اطلاعات دقیق وشفاف از میزان درآمد وهزینه مدیریت شهری نه دربندرعباس که درکشور ما به یک عرف معمول تبدیل شده  و به همین خاطر نمی توان تحلیل درستی از موضوع داشت اما اینکه مثلا مردم بندرعباس باید چوب افزایش بی ضابطه هزینه های جاری مدیریت شهری را بخورند وبازهم ازاین و آن بشنوند که هنوز عوارض ناچیز است هم از آن حرفهاست، در واقع وقتی 70 درصد درآمد جایی مثل شهرداری بندرعباس در حوزه هزینه های جاری بر باد می رود قبل از هر چیز باید به این موضوع پرداخت که چرا مردم باید هزینه گنده شدن بی خود و بی جهت یک دستگاه عریض و طویل را بدهند.

حمله پلنگ به نوجوان مینابی

پلنگ خشمگین،« بهرام فرشاد اصل» جوان 15 ساله هشتبندی از توابع شهرستان میناب را از پا درآورد. یکی ازنزدیکان بهرام دراین خصوص گفت: بهرام پس ازترک تحصیل به همراه پدر خود برای چرای دام ها به کوهستان های اطراف هشتبندی می رفت. روز حادثه نیز به همراه پدر به کوه های اطراف هشتبندی می رودکه متاسفانه براثر حمله پلنگ جان خود را ازدست می دهد. دو روز بعداز حادثه جسد بی جان بهرام، توسط برادر بزرگترش پیدا شد. تعدادی پلنگ از گونه های کمیاب در کوهستان های اطراف هشتبندی وجود دارند که جا دارد مسئولین مربوطه توجه بیشتری نسبت به نگهداری از این نوع حیوانات خاص داشته باشند. اهالی هشت بندی بعد از وقوع این حادثه در گفت و گو با خبرنگاران خواستار ایجاد تدبیری مناسب برای دور ماندن جان اهالی از خطر حیوانات وحشی شدند.

استاد و خانه فرهنگ

رییس سابق انجمن سینمای جوان دفتر بندرعباس،کارشناس ارشد نمایش و سینما،نویسنده  وکارگردان برجسته استان این روزها درحال برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه هنرمندان جوان  و نگارش یک نمایشنامه و نیز  درحال  تربیت علاقمندان به فیلمنامه نویسی است. «عبدالله خداکریمی» منتقد سینما، کسی که هنرمندان جوان استان او را استاد خطاب می کنند، تاکنون نویسندگی وکارگردانی چندین و چند نمایش و فیلم کوتاه و بلند را برعهده داشته و در جشنواره های مختلف یکی از داوران صحنه نمایش وفیلم بوده است. او هنرمندان بسیاری را در عرصه سینما تحویل جامعه هنری هرمزگان داده است.اگر به گذشته های دور برگردیم، یاد روزهایی در خاطره ها زنده می شود که بندرعباس  صاحب « خانه فرهنگ» بود. خانه ای که در آن نمایش های بسیاری به روی صحنه می رفت و استاد خداکریمی یکی از مشتریان پروپاقرص این خانه بود، خانه ای که دیگر وجود ندارد.

 

دیدارهای دور برگشت سخت است

عبدالرحيم خرمزي با اشاره به سختي مسابقات دور برگشت ليگ دسته اول باشگاه‌هاي کشور تصريح کرد: در تمام سطوح مسابقات ورزشي ليگي دور برگشت رقابت‌‌ها براي تمامي تيم‌ها از فشردگي بازي‌ها براي صعود به دسته بالاتر و قهرماني و از طرفي عدم سقوط، کسب نتيجه حائز اهميت است و همه در تلاش هستند تا به بهترين نتيجه از زمين مسابقه بيرون بروند.

 

وي افزود: در دور برگشت تمام بازي‌ها حکم فينال دارد و براي تيم‌هايي که در جدول از نظر امتيازي به هم نزديک باشند بسيار حساس است و در بعضي از مواقع بازي‌ها شش امتيازي خواهد بود و اين کار را براي تمام تيم‌هاي بالا، مياني و پايين جدول حساس مي‌کند.سرمربي تيم فوتبال شهرداري بندرعباس يادآور شد: با توجه به اين که بنده از هفته دهم هدايت اين تيم را بر عهده گرفتم تلاش کردم تا امتيازات از دست رفته را جبران کرده و با روحيه بهتري به ادامه کار فکر کنيم.

 

دیدگاه ها (0)
img