12

مهر

1403


فرهنگی و هنری

18 دی 1391 11:31 0 کامنت

صبح ساحل، فرهنگی _  سید علی ضیاء که اجرای برنامه صبح‌گاهی «ویتامین 3» را برای شبکه سه سیما بر عهده دارد، اذعان کرد که هیچگاه تجربه بیدار شدن در این ساعت را ندارد و هر روز صبح یک تیم برای بیدار کردن او تلاش می‌کنند.

 

او همچنین از تغییرات عمده در برنامه «ویتامین 3» بعد از ماه صفر خبر داد و از حمایت‌های مدیر جدید شبکه سه تشکر کرد. ضیاء ایده‌های مجید زین‌العابدین در «ویتامین 3» را ایده‌های کاربردی دانست و بر این مساله تاکید کرد که‌ بخشی از این ایده‌ها در فرصت‌های دیگر اجرایی خواهند شد. این مجری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی اینکه چطور اجرای یک برنامه صبحگاهی با تجربه بیدار شدن در نخستین ساعات روز را قبول کرده است؟ توضیح داد: من اصولا صبح زود بیدار نمی‌شوم و هیچ‌وقت این ساعت بیدار شدن را به این شکل نداشتم. او ادامه داد: این که بیداری شوی‌، تحرک داشته باشی و شهر را ببینی تجربه‌ی جدیدی برای من است؛ من حتی در دوران دانشجویی‌ام ساعت هشت صبح کلاس نمی‌گرفتم و اگر می‌گرفتم به کلاس نمی‌رفتم. ضیاء تاکید کرد: صبح‌ها یک تیم من را از خواب بیدار می‌کنند‌؛ جدا از پدر و مادرم، ساعت موبایلم از ساعت 5 صبح هر پنج دقیقه یک بار زنگ می‌زند، یکی از دوستانم هم با من تماس می‌گیرد. خواهرم هم هر روز صبح به من زنگ می‌زند به علاوه با افشین حسین‌خانی هم قرار گذاشته‌ایم که هرکس زودتر بیدار شد به دیگری زنگ بزند. مجری برنامه «ویتامین 3» همچنین گفت: به همین دلیل است که همیشه یک ساعت یا نهایتا 45 دقیقه قبل از شروع برنامه از خانه بیرون می‌زنم تا به ترافیک صبحگاهی نخورم. سید علی ضیاء درباره‌ی تولید برنامه «ویتامین 3» هم توضیح داد: وقتی که مجید زین‌العابدین به شبکه سه آمد تصمیم گرفت روح تازه‌ای به برنامه‌های صبحگاهی بدهد و این قضیه را با مدیر اجتماعی شبکه مطرح کرد؛ علی زاهدی هم به عنوان تهیه‌کننده طرحی ارائه داد. من هم به همراه افشین حسین‌خواهی نقش کوچکی در «ویتامین3» داشتم. او ادامه داد: ما یک لیست از اسامی را به علی زاهدی دادیم که در نهایت نام «ویتامین3» برای این برنامه انتخاب شد وقتی هم علی زاهدی من را به عنوان مجری پیشنهاد داد خیلی خوشحال شدم. ضیاء بار دیگر تاکید کرد: روزی که قرار شد اجرای برنامه را برعهده بگیرم، برایم خیلی سخت بود؛ چرا که اصلا صبح‌ها زود بیدار نمی‌شوم؛ برنامه روتین هم دشواری‌های خودش را دارد. تا اینکه علی زاهدی این مساله را مطرح کرد که من و او یک برنامه در تایم ظهر به نام «نیمروز» داشتیم که پربیننده بود و کاری کردیم که جوان‌ها تلویزیون را سرظهر هم روشن کنند. زاهدی از من خواست بار دیگر با هم تلاش کنیم تا یک برنامه درجه یک در تایم صبحگاهی داشته باشیم. ضیاء در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار داشته‌ است «ویتامین 3» با اقبالی از مخاطبان مواجه شود که درخواست پخش شبانگاهی آن داده شود‌،؟ گفت: تکرار شبانگاهی لطف مدیریت شبکه است که نظرات مردم برایش مهم است. ما پیش از این شاید نزدیک به 50 تا 60 نظر در یک برنامه داشتیم که 45 تا از آنها می‌گفتند تایم برنامه طوری باشد که ما هم ببینیم اما الان 45 نظر از ما به خاطر تغییر تایمی که در برنامه داده‌ایم تشکر می‌کنند. مجری برنامه «ویتامین 3» از حمایت مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما تشکر و تاکید کرد: اگر برنامه خوب است حتما باید از مدیریت شبکه تشکر کرد. ایده اینکه عکس مخاطبان را در دکور برنامه بگذاریم متعلق به او بود. او ایده‌های خوبی دارد که بخشی از آنها را در فرصتی دیگر اجرا می‌کنیم و چون خود او تجربه برنامه‌سازی داشته است ایده‌هایش همیشه کاربردی بوده‌اند.

 

 برخی ها به خاطر ماه عسل از من دلگیر شدند

 

ضیاء در ادامه‌ی این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره‌ی اجرای یک برنامه صبحگاهی بعد از تجربه «ماه عسل»، گفت: شاید لطف خدا است که من می‌توانم فضاهای مختلف را تجربه کنم و خودم را محک بزنم. امیدوارم مردم اجرایم را دوست داشته باشند هرچند بعضی‌ها به خاطر اجرای «ماه عسل» از من دلگیر شدند. آنها دوست داشتند احسان علیخانی را ببیند که خوشحالم به تلویزیون برگشته است. او در ادامه به تلاش برای شاد کردن مردم اشاره کرد و توضیح داد: اولین اصلی که در «ویتامین 3» لحاظ کردیم این بود که دروغ نگوییم به علاوه تلاش می‌کنیم حال مردم خوب باشد به همین دلیل هم مهمانانی را که با خودشان به برنامه اشک بیاورند دعوت نمی‌کنیم. فقط یک بار این اتفاق افتاد که من از مردم عذرخواهی کردم. علی ضیاء همچنین با اشاره به اینکه برنامه «ویتامین 3» یک ماهه شده است، گفت: بعد از ماه صفر روند جدیدی خواهیم داشت و تغییرات عمده‌ای را اعمال می‌کنیم. به جز علی زاهدی که تهیه‌کننده است، ممکن است هر چیزی در برنامه عوض شود. یک‌سری آیتم‌های جدید تدارک دیده‌ایم و برای پنجشنبه‌ها هم پلان کاملا جدیدی داریم. سعی می‌کنیم با شروع اسفند هم تغییراتی داشته باشیم. ضیاء در پایان این گفت‌وگو از همه‌ی کسانی که برنامه «ویتامین 3» را دوست دارند و حتی دوست ندارند، تشکر کرد و ادامه داد‌: تمام تلاش ما این است که برنامه‌ای برای همه مردم ایران بسازیم نه فقط برای کسانی که ما را دوست دارند. 

 

دیدگاه ها (0)
img