هرمزگان رکوردار تالاسمی در کشور

آغاز فعالیت مرکز جامع بیماران خاص بندرعباس



صبح ساحل ، حوادث - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: از مجموع 2 هزار و 708 بیمار خاص در هرمزگان، یکهزار و 460 نفر مبتلا به تالاسمی هستند که این میزان بالاترین رقم ابتلا به تالاسمی در کشور است.

به گزارش خبر هرمزگان ،دکتر حسین داودی در آیین افتتاح همزمان شبکه مراکز جامعه بیماران خاص در ۵۹ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور که با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت به روش ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: از مجموع بیماران خاص علاوه بر  یکهزار و 460 بیمار تالاسمی، ۲۱۷ نفر هموفیلی، ۴۷۱ نفر ام اس و ۵۵۰ نفر دیالیزی هستند.

وی ادامه داد: از سال 96 تا کنون 15 تخت به تعداد تخت های دیالیز استان اضافه شده است که با توسعه فضای فیزیکی به میزان 400 مترمربع در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، تعداد تخت های فعال دیالیزی به 55 تخت می رسد.

به گفته داودی از مجموع بیماران تالاسمی و هموفیلی در هرمزگان 86 نفر مبتلا به هپاتیت c هستند.وی گفت:با افتتاح این مراکز شاهد ارتقاء خدمات درمانی به بیماران خاص هستیم که علاوه بر مرکز ابوریحان در بندرعباس، در میناب و قشم نیز با تجمیع خدمات در قالب مراکز جامع، به بیماران خاص خدمات ویژه ارائه می شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور نیز با قدردانی از خدمات ارائه شده برای بیماران خاص در هرمزگان خواستار آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در خصوص کاهش روند ابتلا به بیماری تالاسمی در استان هرمزگان شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها