12

مهر

1403


اجتماعی

18 دی 1391 11:31 0 کامنت

 صبح ساحل، اجتماعی _ بندرعباس یا به تعبیر آقایان پایتخت اقتصادی ایران مشکلات ریزو درشت خاص خودش را دارد. از کمبود فضاهای آموزشی، ورزشی، درمانی بگیرید تا امکانات رفاهی.سالهاست مردم استان برای درمان بیماریهای خود به استان های همجوار ویا تهران سفرمی کنند.سفری با دردسرهای کوچک و بزرگ. سالهاست مردم از کمبود امکانات درمانی 
مناسب وپزشک حاذق رنج می برند.

و کمبود دستگاه MRI در استان هرمزگان بر هیچکس پوشیده نیست. برای انجام یکMRI ساده باید بیش از 3 ماه به انتظار بنشینید. درست خواندید 3 ماه انتظار برای انجام یکMRI. یا فارغ از تعرفه بالای آن به تنها مرکز خصوصی مراجعه کنید ویا هم کوله بار سفر را ببندید و روانه  استان های  برخوردار شوید تا درکمترین زمان (یک یا 2روز) و دریک مرکز دولتی وبا  تعرفه دولتی بتوانید MRI خود را انجام دهید. آقایان می گویند وزارت بهداشت ودرمان به تناسب جمعیت، دستگاه MRI دراختیار استانها قرار می دهد و برای جمعیت یک میلیون و پانصد هزار نفری استان باید به همین یک دستگاه در مرکز استان قانع باشید. دراستان هرمزگان، ارگان های مختلفی خدمات درمانی ارایه می دهند و دارای بیمارستان هستند. خیل زیادی از مردم هم برای درمان به این مراکز مراجعه می کنند متاسفانه این بیمارستان ها نیز فاقد دستگاه MRI هستند.

در شرایطی که از این سو روز به روز هزینه های درمانی افزایش می یابد و از سوی دیگر گرانی نیز درحال اوج گیری است مردم استان به روزی می اندیشندکه با این وضعیت، آینده درمانی شان چه می شود. آیا باید همچنان دل به جاده بسپارند ومهمان مراکزدرمانی استان های دیگر شوند یا با طی چند مسیر ودرکمترین زمان در محل زندگی شان، به درمان بیماری خود بپردازند آیا چنین روزی فرا خواهد رسید؟ توجه متولیان بهداشت را به سخنان رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای مجمع سلامت کشور جلب می کنم: مسوولان و دلسوزان طوری برنامه ریزی کنندکه خیال مردم از مسایل درمانی درکشور آسوده شود!!!

دیدگاه ها (0)
img