29

مهر

1403


سیاسی

29 آبان 1397 09:46 0 کامنت

صبح ساحل ، سیاسی - عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: استفاده نیروهای غیرماهرانه غیربومی که سرباز یک مجموعه می‌شوند ناراحت‌کننده است.

احمد مرادی در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان، افزود: دغدغه تمام کشور بحث اشتغال است، اشتغال تا کنارش مهارت‌آموزی نباشد اشتغال پایداری صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی‌که یک نیروی آموزش‌دیده بر سرکار می‌رود بهره‌وری آن کار بسیار بالا می‌رود، اظهار کرد: هرکسی که استان هرمزگان را برای کار و زندگی انتخاب کرد، بومی محسوب می‌شود اما از استفاده نیروهای غیرماهرانه غیربومی که سربار یک مجموعه می‌شوند به‌شدت ناراحت هستیم.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: منطق این را می‌گوید که سرمایه‌گذار از نیروی بومی به دلیل کاهش هزینه‌ها استفاده کند و با آموزش نیروی بومی و افزودن یک مهارت آن، می‌توانیم این بهانه را از بین ببریم.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای تنوع  و گستردگی بسیار زیادی دارد. در وزارت کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بسیار خاصی برای استان هرمزگان مصوب شده و در نظر داریم در  قالب طرح اشتغال فراگیر و روستایی بتوانیم آن را منجر به اشتغال کرده و بتوانیم از این ظرفیت در راستای توانمندسازی جوامع بومی محلی استفاده کنیم.

اسما کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در 13 مرکز دولتی، آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد اما نسبت به سرانه استان‌های هم‌جوار بسیار محدودیت داریم درصورتی‌که استان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار زیادی است.

وی با بیان اینکه شرایط اگر محیا شود و افراد بومی سرکار بروند باید آموزش و توانمندسازی این افراد ویژه دیده شود، تصریح کرد: به این دلیل زیرمجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی قرارگرفته‌ایم که به افراد آسیب‌دیده اجتماعی و بازمانده از تحصیل آموزش دهیم؛ تمامی ورودی‌های مراکز دولتی ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که آن‌ها به دلیل  فقدان مهارت و فقر مهارتی به مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند.کریمی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم عرضه و تقاضا را پاسخگو باشیم، قطعاً با اعتبارات دولتی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و امکان جذب نیروی دولتی نیز فراهم نیست، اضافه کرد: آموزشگاه‌های آزاد در کنار ما فعالیت می‌کنند و باید از این فرصت عالی در جهت استفاده از تجربه و تخصص آن‌ها متناسب با بازار کار استفاده کنیم.

دیدگاه ها (0)
img