جریمه‌های میلیونی برای داشتن حیوانات عجیب



صبح ساحل ، اجتماعی -  تبلیغات حیوانات خانگی که وحشی و نادرو یا در حال انقراض  هستند  در تمامی  امارات متحده عربی غیرقانونی است . 

معمولا این تبلیغات و فروش‌ در وب‌سایت‌های آنلاین انجام می‌گیرد که سازمان محیط زیست از چندی به دنبال یک راه حل برای توقف این دست فروش ها بود .

وزارت محیط‌زیست امارات متحده در جواب خبرنگاران به‌صراحت گفته است که  در حال اقداماتی ست که  به‌تمامی ساکنان امارات متحده عربی این هشدار را بدهد که این سری کارهای غیرقانونی درزمینهٔ ی حیوانات جریمه‌های نقدی بزرگی را در پیش دارد .  این وزارت خانه در هفته گذشته فهرستی از جریمه‌های پیش رو برای خاطیان  را منتشر کرده است.

وزارت محیط‌زیست و سازمان های زیرربط  اعلام کرده اند که اجرای این  قانون کلی در کشور  برای متوقف کردن شهروندان از داشتن، تجارت و پرورش انواع حیوانات خطرناک، حیوانات وحشی و عجیب‌وغریب، است و از طرفی برای حفاظت از جان مردم و بهداشت عمومی است .در میان حیوانات خطرناک و ممنوع نام شیرها، مارهای  سمی، ببرها، یوزپلنگ‌ها، پرنده های کم یاب، روباه‌ها و سگ‌های نادر است.

در امارات متحده عربی می‌توان با 3000 درهم ازاین‌دست حیوانات وحشی را به راحتی  خرید . برای مثال چند عدد پایتون وحشی تنها 3 هزار درهم (معادل تقریباً 8 میلیون تومان) است .

سگ وحشی بین3000 تا 3500 درهم است. . خرید انواع چیتا و شیر و روباه نادر نیز تقریباً 5000 درهم ( معادل 18 میلیون تومان) است . قیمت یک ببر نادر چیزی بین 10.000 تا 10500 درهم (معادل تقریبی 27 میلیون تومان )است .

توله‌های روباه سفید نزدیک به 5000درهم (تقریباً معادل 13 میلیون تومان ) است . در مورد تبلیغ و نگهداری یا فروش این دست حیوانات دولت امارات متحده عربی جریمه‌ها  را حداقل 50 هزار درهم و حداکثر 500 هزار درهم( معادل تقریباً یک میلیارد و سیصد میلیون تومان ) تعیین کرده است  .

حتی در برخی موارد جریمه نقدی بعلاوه زندان نیز در انتظار مجرم خواهد بود . نگهداری، پرورش و به اشتراک‌گذاری حیوانات خطرناک در شبکه های اجتماعی و و ب سایت های خرید و فروش، غیرقانونی است.

نگهداری از این دسته حیوانات فقط به عهده مراکز نگهداری حیوانات ، سیرک‌ها و باغ‌وحش‌های بزرگ است .دکتر تانی احمد الزهویه، وزیر تغییرات اقلیمی و محیط‌زیست، امارات متحده عربی در گزارشی اشاره‌کرده است که :»این قانون باهدف حفاظت از جامعه از خطرات ناشی از این حیوانات و همچنین حفاظت از حیوانات در حال انقراض است.

این وزیر خواستار اجرای شدید و محکم قانون و بر خود قاطع با خاطیان شده است. این قانون در پی موفقیت نخستین کنفرانس ملی کمک به  حیوانات امارات متحده عربی است که توسط وزارتخانه در تاریخ 2 و 3 نوامبر 2017برگزار شد و اولین اجلاس ملی این منطقه درزمینه رفاه حیوانات بود .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها