12

مهر

1403


اجتماعی

01 بهمن 1391 09:57 0 کامنت

آنچه در پی می آید گزیده ای از مطالب و اخبار مندرج در صبح ساحل شماره 103 از سال سوم این مطبوعه می باشد که درتاریخ 25 بهمن 1366 مطابق با 25 جمادی الثانی 1408 منتشر شده است، این شماره از صبح ساحل در 8 صفحه و به قیمت 2 تومان دراختیار خوانندگان قرار گرفته است.

 

 صبح ساحل، اجتماعی _  دیدار استاندار هرمزگان با رزمندگان جزایر

«احمد خرم» استاندار هرمزگان با رزمندگان مستقر در جزایر استان دیدار نمود، وی در دیدار با سلحشوران سپاه اسلام گفت:حکم حکومتی در راس احکام الهی است که مبانی حکومت را تحکیم و استوار می کند، بنابراین  اگر عضو بسیج شدیم کاری واجب تر از نماز و روزه انجام داده ایم.«خرم» استاندار که در راس هییتی عازم جزیره هنگام شده بود در ابتدای دیدار خود ازاین جزیره با حضور درپست فرماندهی با چگونگی موقعیت جزیره و نیز کنترل از مرزهای آبی و تنگه هرمز توسط رزمندگان اسلام آشنا شد و پس از آن از نزدیک با رزمندگان دیدار وگفتگو نمود. این گزارش حاکیست در این دیدار ازسوی استاندار هرمزگان هدایای به برادران بسیج، سپاه، نیروی دریایی و ژاندارمری مستقر دراین جزیره اهداء گردید.

افتتاح سرای سالمندان

برای اولین بار سرای سالمندان وابسته به بهزیستی استان در روستای تازیان آغاز به کار کرد،این مرکز با همکاری شورای مشارکتهای بهزیستی تجهیز  و راه اندازی شده و در مرحله اول فعالیت آن نیز تعداد 9 نفر از سالمندان تحت مراقبت قرار گرفتند.

بیوکهای فرودگاه راه افتاد

از این پس40 دستگاه سواری مجهز بیوک سرویس‌های ویژه خط فرودگاه بندرعباس را انجام می دهند، این تعداد سواری از سوی سازمان اتوبوسرانی و با اعطای تسهیلات مالی به متقاضیان واگذار شده است.

خبرگزاری صاحب  ساختمان شد

در آستانه دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان خبرگزاری جمهوری اسلامی واحد بندرعباس افتتاح شده، به گزارش خبرنگار صبح ساحل در مراسم افتتاح این ساختمان، دکتر کمال خرازی رییس سازمان خبرگزاری ومهندس خرم استاندار هرمزگان نیز حضور داشتند.

افتتاح ساختمان جدید پست

ساختمان پست مرکزی بندرعباس نیز پس از سالها انتظار با حضور مقامات استانی  واقع در خیابان 17 شهریور جنب میدان شهربانی به بهره‌برداری رسید.

سیل دربندرعباس

براثر وقوع بارندگی های اخیر دربندرعباس چندین محله این شهر زیر آب رفت، به گزارش خبرنگاران صبح ساحل براثر بارندگی شدیدی که چندین ساعت ادامه داشت خانه های مسکونی درمحله شمیلی ها، گل کنی، محله نو،کمربندی، کوی آزادگان، امیرآباد مورد آسیب جدی قرار گرفت که بلافاصله پس ازسیل هلال احمر استان کار امداد رسانی وتوزیع کالاهای مورد نیاز سیل زدگان درمحلات از قبیل چادر، پتو و... آغاز کردند.

تیپ ویژه کمیته رسید

بمنظور تشدید امر مبارزه باقاچاق و اشرار و حفظ امنیت مناطق مرزی دریا یک تیپ از نیروهای کمیته انقلاب اسلامی با شناورها وتجهیزات پیشرفته در سواحل خلیج فارس و دریای عمان مستقر می شوند.«آتقی» فرمانده کمیته های انقلاب اسلامی درگفتگو با «صبح ساحل» با اعلام این مطلب افزدد:با استقرار این تیپ که آموزشهای ویژه دریایی آنان پایان یافته است ساحل منطقه هرمزگان تحت پوشش کامل درآمده و علاوه بر کنترل کلیه ترددها، با قاچاقچیان مواد مخدر وکالاهای لوکس  وهمچنین عبور ومرور غیرمجاز قاطعانه تر از گذشته مقابله می شود.

بهره برداری از 10 پروژه آ‌ب رسانی

در آستانه دهه مبارک فجر طرح آب آشامیدنی 10 روستای هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفت، با اجرای این طرح‌ها تعداد 729 خانوار روستایی درمناطق دهنو، مراغ، نخل خن، فین و زینبی از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی وسالم برخوردار می شوند.

دانشجویان محیط زیست تهران درهرمز

گروهی از دانشجویان رشته زیست شناسی دانشگاه تهران بمنظور انجام پاره ای تحقیقات علمی وارد استان شده و در مناطق جزایری استان مستقر شدند، دکتر فرمندی سرپرست این تیم تحقیقاتی به صبح ساحل گفت: محیط زیست جزیره هرمز نه تنها درایران بلکه به لحاظ برخی شاخهای ویژه درسطح جهان بی همتا است و دانشجویان من درتحقیقات خود تلاش می کنند نتایج تازه ای از محیط زیست این منطقه را مورد بررسی کنند.

دیدگاه ها (0)
img