12

مهر

1403


سیاسی

09 اسفند 1390 09:51 0 کامنت

صبح ساحل، سیاسی _  شماری از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شركت در انتخابات یك تكلیف است.

 این عده در گفت وگوبا ایرنا ، قطار تبلیغات نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان نیز همچون دیگر نقاط مختلف كشوربه راه افتاده است. بنابه اظهار این عده قطاری كه عامل حركت آن همراهی مردمی است كه سی و سه سال قبل برای بدست آوردن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و داشتن چنین روزهایی انقلاب كردند. روزهایی كه از گرامیداشت آن كمتر از دو هفته گذشته( 22بهمن ماه) و این روزها شاهد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلسی هستیم كه در حال ورود به سی و چهار سالگی خود است. عده ای از رزمندگان جهادی هرمزگان ( جهادكشاورزی) در گفت وگو با گزارشگر ایرنا، ابراز داشتند، این بار نیزبرای رای دادن به كاندیداهای مورد نظر خود ضمن حضور درپای صندوق های اخذ رای به وظیفه خود عمل می كنیم. محمد دهقانی یكی از صدها رزمنده جهادگرگردان جوادالائمه هرمزگان اظهارداشت: از آنجایی كه رهبر معظم انقلاب شركت در انتخابات را یك وظیفه دانسته اند ما نیز روز 12 اسفند به این وظیفه خود عمل خواهیم كرد.

عادل ابراهیمی از جانبازان جهاد كشاورزی هرمزگان با اشاره به اهمیت و جایگاهی كه مجلس شورای اسلامی دارد ابراز داشت: حاضرشدن تنها بخشی از انجام وظیفه است اما مهم تراین است كه بتوانیم نماینده ای را به مجلس بفرستیم كه در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی مفید باشد. یكی دیگر از دیگر ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اعزامی از بندرعباس گفت: داشتن مجلس قوی می تواند كمك بزرگی به پیشرفت و آبادانی كشور باشد. جلال احمدی از وصیت نامه سیاسی الهی بنیانگذارجمهوری اسلامی بعنوان بهترین سند برای مردم ایران نام برد وا فزود: حضرت امام خمینی(ره) اقشار مختلف مردم را به شركت در همه انتخابات سفارش كرده اند. این درحالی است كه همه رزمندگان گردان مهندسی رزمی جوالامه استان هرمزگان آمادگی خود را برای شركت همه جانبه در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام كرده اند. طی هشت سال دفاع مقدس نزدیك به چهار هزار نفر از رزمندگان هرمزگان از طریق جهاد سازندگی وقت در قالب گردان پشتیبانی و مهندسی رزمی به جبهه های جنگ اعزام شدند كه تقدیم 65 جانباز،23شهید و سه آزاده نشان از فعالیت همه جانبه آنان در دفاع ازسرزمین ایران و نظام جمهوری اسلامی دارد. در اطلاعات منتشره ستاد انتخابات هرمزگان تعداد حوزه های انتخابیه این استان سه حوزه مركزی، میناب و بندرلنگه اعلام شده و آمده است از حوزه انتخابیه مركزی هرمزگان سه كاندیدا و از دو حوزه دیگر هر كدام یك نماینده بوسیله مردم انتخاب و به مجلس شورای اسلامی راه می یابد. 26 كاندیدای تایید صلاحیت شده این استان از نخستین ساعات پنجشنبه چهارم اسفندماه فعالیت خود را در محل ستادهای ثابت تبلیغاتی شروع كرده اند.

 151 شعبه اخذ رای در میناب هرمزگان فعال می شود

فرماندار میناب گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده 151 شعبه اخذ رأی در جریان برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان فعال می شود.

'مسعود قانعی فرد' در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد 113 شعبه روستایی و 38 شعبه شهری است.وی با بیان اینكه قانونگرایی و احترام به قانون یك اصل مهم در انتخابات است، افزود: باید زمینه ایجاد رقابتی سالم و قانونمند در جامعه ایجاد شود زیرا كه این امر، حضور ومشاركت گسترده آحاد جامعه را به دنبال خواهد داشت كه در نهایت منجر به رضایت عمومی وتثبیت پایه های نظام اسلامی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب، با بیان اینكه مردم ما در آستانه یك امتحان الهی در 12 اسفند 90 قرار دارند، خاطر نشان كرد: امیدواریم با تلاش جهادگونه و با پیروی از منویات مقام عظمای ولایت بعنوان مشعل راه ،برگ زرینی از افتخارات میهن اسلامی را در كارنامه تاریخ ایران اسلامی ثبت نمائیم.قانعی فرد درادامه بار دیگر تاكید كرد: اصلی ترین وظیفه مسئولان در برگزاری انتخابات، قانون گرایی،امانت داری،اجرای عدالت وفراهم كردن زمینه برای حضور گسترده مردم است و باید با بسترسازی مناسب زمینه این حضور حماسی ودشمن شكن را فراهم آوریم . فرماندارمیناب انتخابات وحضور مردم درآن ودرنتیجه مشاركت آنها درمدیریت كشور را بزرگترین نعمتی خواند كه نظام جمهوری اسلامی ایران به ملت خود داده است. لازم به ذكر است، كل شعب اخذ رای حوزه انتخابیه میناب،رودان،جاسك،سیریك وبشاگرد 360 شعبه است كه از این تعداد 79 شعبه ثابت شهری،10شعبه سیار شهری،56 شعبه ثابت روستایی و215 شعبه سیار روستایی می باشد. هفت هزار نفر كار برگزاری انتخابات در شهرستانهای شرق استان را انجام خواهند داد.

روستاییان برای رسیدن 12 اسفند لحظه شماری می كنند

شماری از اعضای شورهای اسلامی روستایی در شرق و مركز استان هرمزگان گفتند: ساكنان روستاهای این مناطق برای رسیدن 12 اسفند و شركت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی لحظه شماری می كنند. آنان میزان شور و شوق روستاییان را برای حضور در پای صندوق های اخذ رای بیش از دوره های گذشته اعلام كرده و ابراز امیدواری كردند كه این دوره هرمزگان از لحاظ آمار شركت كنندگان در صدر جدول استانهای كشور قرار بگیرد.

 سیدعلی هاشمی از اعضای شورای اسلامی روستای شمیل بیان داشت: حضور گسترده رای دهندگان در پای صندوق های اخذ رای از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی با بیان خدمات انجام شده به روستاها طی دو دهه گذشته و به ویژه سالهای اخیر ابرازداشت: روستاییان خود را بدهكار این نظام اسلامی و خون شهیدان می دانند و به برای ادای دین هم كه شده در همه صحنه ها به خصوص انتخابات حاضر می شوند.یكی ازاعضای شورای اسلامی حسن لنگی نیز شركت در انتخابات را وظیفه اقشار مردم دانست و گفت: روستاییان نیز روز 12 اسفند ماه همراه با دیگر مردم حضور گسترده خود را در پای صندوق های اخذ رای به نمایش خواهند گذاشت. تعدادی ازاعضای شورای اسلامی روستایی میناب و رودان كه با دعوت سازمان جهادكشاورزی هرمزگان به بندرعباس سفر كرده بودند در گفت وگو با گزارشگر ایرنا، اظهارداشتند: در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور پرشمار رای دهندگان در سطح روستاهای این شهرستانهای خواهیم بود.

محمود رییسی از شورای اسلامی كلاهی میناب دراین زمینه گفت: عمران و آبادانی های انجام شده در سطح روستاها موجب جلوگیری از مهاجرت بهره برداران به شهرها شده طوریكه آرای روستاییان این شهرستان در انتخابات تاثیربسزایی دارد. وی با اشاره به تبلیغات درحال انجام بوسیله هواداران نامزدهای انتخاباتی و همچنین اطلاع رسانی های صدا و سیما گفت: همه چیز برای برگزاری یك انتخابات پرشور آماده است. استان یك میلیون و 500 هزارنفری هرمزگان از لحاظ سكونت جمعیت روستانشین با 54درصد رتبه اول كشور را دارد و به همین دلیل بیشترین آرا در شهرستانهای میناب، رودان و حاجی آباد متعلق به روستاها است.

دیدگاه ها (0)
img