نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

دراجلاس هم‌اندیشی مساجد «پایگاه اخوت اسلامی» در بندرعباس چه گذشت



اجلاس هم‌اندیشی مساجد؛ پایگاه اخوت اسلامی، صبح پنجشنبه  با حضور اندیشمندان جهان اسلام از کشورهای مختلف در بندرعباس برگزارشد.

‎به گزارش خبرنگارصبح ساحل ، نماینده ولی فقیه در هرمزگان دراین اجلاس با بیان اینکه ۴۰ سال از مساجد غفلت کرده ایم و باید بابت آن از این اماکن مقدس عذرخواهی کنیم.آیت الله «غلامعلی نعیم آبادی» اظهار کرد: عیب ما خرابی مساجد ماست و اگر مساجد اصلاح شود نه تنها برای جهان اسلام بلکه همه دنیا می تواند موثر واقع شود. وی به تشریح جایگاه و نقش مسجد پرداخت و خطاب به علما و اندیشمندان جهان اسلام، تاکید کرد: علما باید وضعیت کنونی مساجد را سامان بخشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به تخریب مسجد ضرار به دستور پیامبر(ص)، تصریح کرد: تخریب مسجد ضرار حاوی پیام و درس است که اگر مسجد درست نشود جامعه اصلاح نخواهد شد.وی افزود: اگر امام جماعت مسجدی خود عامل نفاق و تفرقه باشد هیات مردم و مردم باید او را عوض کنند تا مسجد محلی برای تقویت اخوت و برادری باشد زیرا معتقدیم که اگر مسجدی امام جماعت نداشته باشد بهتر از آن است که امام جماعت مضری داشته باشد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه حضور در مسجد هشت فایده دارد، عنوان کرد: هدایت، جلوگیری از انحراف، ترک گناه، آشنا شدن با انسان های خوب برخی از محاسن حضور در مسجد است.

وی با ذکر این نکته که اگر به دنبال آن هستیم که مساجد ما کانون برادری باشد باید ابتدا به درستی همدیگر را بشناسیم، خاطرنشان کرد: چرا نباید برادران اهل سنت ما فلسفه استفاده از مهر در نماز را بدانند اگر چنین مهمی اتفاق بیفتد با آن مخالف نخواهند کرد. امام جمعه بندرعباس اختلاف در بین ادیان و مذاهب را امری ضروری دانست و با طرح این پرسش که مگر اختلاف در بین خود اهل سنت وجود ندارد، توضیح داد: مذهب اهل سنت خود دارای چهار فرقه حنبلی، مالکی، حنفی و شافعی است.وی با بیان اینکه پیروان مذاهب باید به مذهب یکدیگر احترام بگذارند و درگیری های گذشته را فراموش کنند، تصریح کرد: اگر عناد کنار کذاشته شود اخوت اسلامی کاملا برقرار خواهد شد.

نعیم آبادی گفت: اگر به دنبال تحقق مساجد به عنوان کانون اخوت اسلامی هستیم باید به مساجد به عنوان خانه های خدا نگریسته شود نه مسجد شیعه یا اهل سنت و اخیرا نیز مسجد گروه چپ و راست نیز رواج یافته است.

مسجد کانون همبستگی و همدلی است

رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ابتدای این اجلاس اظهار داشت: مفتخریم در هرمزگان و شهر بندرعباس میزبان برادران مسلمان‌مان از کشورهای مختلف از جمله کشورهای آرژانتین، الجزایر، آلمان، نیجریه ، ماداگاسکار، اکوادور، کنگو، عربستان، پاکستان و ونزوئلا هستیم.‎وی ادامه داد: اگر چه مرزهای جغرافیایی و سیاسی باعث تمایز ما از یکدیگر شده است اما دین اسلام و این رشته وحدت ما را به هم متصل کرده است و امیدواریم این نشست موجب وحدت بیشتر و نزدیک تر از قبل شود.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان داشت: مسجد از قدیم الایام جایگاه وحدت و پناهگاه درماندگان و در عین حال دارالعلم بوده است و خواهد بود. وی اضافه کرد: هدف نشست تقویت وحدت است و امیدواریم هنگامی که برادران ما به کشورشان بر می‌گردند پیام خوبی از کشور ما به مردمان‌شان منتقل کنند. گفتنی است؛ نخستین اجلاس بین المللی مسجد پایگاه اخوت جهان اسلام به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حضور بیش از ۲۰ اندیشمند مسلمان خارجی و ۴۰ عالم و اندیشمند شیعه و اهل سنت کشور در بندرعباس برگزار شد.

مساجد بعد از پیروزی انقلابرشد چشمگیری داشته اند

 شیخ«مسعود راهبر» نیزبا اشاره به رابطه متقابل مسجد و انقلاب اسلامی، گفت: مساجد در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب رشد و توسعه روز افزونی داشته اند.وی اظهار کرد: هر دین و آیینی، نماد و نشانه هایی دارد که نماد دین اسلام مسجد است. وی افزود: مسجد در لغت به معنای سجده گاه و در اصطلاح به مکانی اطلاق می شود که در مالکیت غیر از خدا نباشد و مسلمانان در آن به عبادت مشغول می شوند. شیخ راهبر با بیان اینکه نخستین اقدام پیامبر(ص) پس از هجرت ساخت بود، عنوان کرد: قریب به نیم قرن است که برای حفاظت از قلبه گاه نخست مسلمانان جهاد و ایستادگی می کنیم و نخواهیم گذاشت مسجد الاقصی به دست صهیونیست جنایتکار بیفتد واین به دلیل جایگاه مسجد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها