معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد

جریمه اصناف متـخلف در طرح تشدید نظارت نوروزی



 

کمتر از 25 روز دیگر  عمر  97 نیز به پایان می رسد و 98 متولد می شود ، ما ایرانی ها  یک ماه مانده به آغاز سال جدید در تدارک  لوازم و وسایل ، عیدی گرفتن هستیم و خود را آماده به میزبانی سال نو می کنیم در این ارتباط  ارگانها و نهادهای مختلف به نوعی فعالیت و نظارتهایشان بر روی اصناف و...  چندین برابر می شود تا دست افراد متخلف  در همه موارد کوتاه کنند تا عید نوروز  به همه ماها خوش بگذرد. از جمله این ارگانها می توان به دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای بهداشت محیط این دانشگاه اشاره کرد.

مدتی قبل مانور برنامه سلامت نوروزی نیروهای بهداشت محیط با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد و مقرر گردید طرح تشدید نظارت نوروزی بهداشت محیط تا  دو هفته دیگر آغاز گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این ارتباط  گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جزو دستگاه هایی است که تعطیلی ندارد و حتی در ایام تعطیل فعالیت ها و نظارت ها در حوزه های مختلف بهداشت و درمان تشدید پیدا می کند.

دکتر کاووس دیندارلو  آغاز برنامه های بهداشت محیط از ۱۵ اسفند ماه اعلام کرد که  تا ۱۷ فروردین ادامه دارد. وی  تمرکز این طرح بر بهداشت اماکن عمومی، مراکز عرضه و تولید مواد غذایی، رستوران ها و سکونتگاه‌ های بین راهی، ترمینال ها، اسکله ها و بنادر مسافری، فرودگاه و مراکز اقامتی و هتل‌ ها ذکر نمود.

 بازدید و نظارت از اماکن بین راهی و حساس در سراسر هرمزگان

به گفته دکتر دیندارلو ،نیروهای بهداشت محیط در قالب ۵۲ اکیپ ۲ نفره بازرسی، در سراسر استان بیش از ۳۷ هزار امکنه را از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ بازدید و نظارت می کنند؛ که برخی از اماکن حساس نیز در این ایام حداقل ۳ تا ۴ باز بازدید خواهند شد و با اماکن متخلف برابر قانون برخورد می گردد.

زاز اماکن بین راهی و حساس در سراسر هرمزگان از جمله محور اصلی بندرعباس به حاجی آباد، محور بندرعباس به رودان، محور بندرعباس به میناب،سیریک ، جاسک، محور غرب بندرعباس ، بندرخمیر ،بستک ، بندرلنگه،پارسیان و جزایر استان در طرح بسیج سلامت نوروزی اجرایی خواهد شد.

 اعلام تخلفات بهداشتی با  سامانه  190

معاون بهداشتی دانشگاه از مجهز شدن بازرسان به دستگاه‌های پورتابل و سنجش در محل خبر داد و گفت: مجهز شدن بازرسان به دستگاه‌های پرتابل و سنجش در محل و افزایش سرعت در برخورد با متخلفان از ویژگی‌ های این دوره از فعالیت نیروهای بهداشت محیط در ایام نوروز است.

وی با اشاره به همکاری دستگاه قضا، نیروی انتظامی، سازمان دامپزشکی، تعزیرات و وزارت صنعت در این بازرسی‌ها اظهار کرد: سازمان تعزیرات در این بازرسی ها اکیپی را به همراه نیروهای بهداشت محیط برای بازرسی اعزام می‌ کند، ما از مردم درخواست می‌ کنیم که گزارش‌ های خود از تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند و خودشان نیز در سالم نگه داشتن محیط تلاش کنند.

 کشف 16 تن مواد غذایی فاسد 

گفتنی است:  در طرح بسیج سلامت نوروزی در روزهای پایانی سال 96 تا 13 نوروز 97در سراسر استان ، بیش از 16 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در هرمزگان کشف و معدوم شد.بیش از 37 هزار و 997 بازدید از مراکز حساس مواد غذایی و اماکن عمومی در هرمزگان صورت گرفت.

همچنین  بیش از 107 مرکز و امکنه عمومی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد که بدلیل عملکرد خوب شهرستانها قبل از اجرای برنامه نسبت به تعداد سال گذشته، از کاهش چشمگیری برخوردار بود.

در این مدت تعداد کل اخطاریه های صادرشده از تخلف بهداشتی بحرانی وغیر بحرانی یکهزار  و 183 مورد ، تعداد مراکز و اماکن عمومی 

متخلف بهداشتی تعطیل شده 75 مورد، تعداد نمونه برداری مواد غذایی انجام شده از سطح عرضه را یک هزار و 596 مورد به ثبت رسیده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها