حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در جلسه شورای اداری استان هرمزگان:

اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم دریا را نمی‌دهیم



رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه باید خود را بیدار کنیم که فریب چرب‌زبانان و وسوسه‌های شیطانی را نخوریم، گفت: اجازه نخواهیم داد ساخت‌وسازی غیرمجاز در حریم دریا صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان هرمزگان، افزود: گاهی از خود غافل شدن سبب وارد شدن خساراتی به انسان می‌شود که قابل جبران نیست پس باید تقرب خود به خداوند را بیشتر و بتوانیم خود را در مقابل خسارت‌ها مقاوم نگاه داریم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست که شعار سال را به موضوعات اقتصادی اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نقش اساسی در تحقق شعار سال دارند که در کنار آن بخش خصوصی نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

اکبری با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در خدمت تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در تحقق شعار سال خواهد بود، خاطرنشان کرد: رویکرد حمایتی و مقابله‌ای دو رویکرد دستگاه قضایی در موضوعات اقتصادی است.

وی ادامه داد: تمامی سعی و تلاشمان این است که از فعالین اقتصادی در جهت رونق تولید و اشتغال حمایت کنیم و در مقابل با تمامی مفسدین اقتصادی و اخلالگران خواهیم ایستاد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه زمینه را برای فعالیت مفسدین و اخلالگران اقتصادی نا امین کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان را برای این دسته افراد، دائماً ناامن می‌کنیم و زمینه را برای فعالیت در آرامش فعالین اقتصادی واقعی هموار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امنیت بستر مناسب تمامی فعالیت‌های اقتصادی است، اظهار کرد: در استان سیل‌زده لرستان وضعیت از لحاظ خسارت وارده به مردم و زیرساخت‌ها نگران‌کننده است.

اکبری با بیان اینکه در یک رودخانه سه پل احداث شده بود، اضافه کرد: از این سه پل، پلی که دو سال پیش بهره‌برداری شده بود، چهاردهم فروردین فرو ریخت که نشان‌دهنده عدم مدیریت صحیح بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر چیزی حریمی دارد و نباید به حریم رودخانه‌ها و دریاها وارد شویم، تصریح کرد: ورود به این نقاط ممنوع و حرام است و چرا در بسترهایی که ممنوع است خانه و جاده می‌سازیم.

وی با بیان اینکه آگاهانه و غیرآگاهانه ساخت‌وساز در حریم‌های ممنوعه، اقدام علیه خود است، اضافه کرد: در طرح‌های مطالعاتی باید توجه و دقت بیشتری داشته باشیم و با نظارت کافی این طرح‌ها به مرحله اجرا برسد و به‌درستی عملیاتی شود.

اکبری اضافه کرد: بهره‌بردار بایستی با تمامی دقت، نظارت خود را انجام دهد تا مانع از بروز خطاها شویم و باید به مقوله پیشگیری از بروز حوادث مشابه پس از سیل‌های به وقوع پیوسته اهمیت بیشتری دهیم.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه همه ما مسئولین به موضوع پیشگیری و درست انجام دادن کارها اهتمام بورزیم، عنوان کرد: باید از حریم‌ها به‌خوبی دفاع و صیانت کنیم تا در حوادث بعدی با مشکلات مشابه روبه‌رو نشویم.

وی با اشاره به اینکه باید از ساخت‌وساز در مسیر مسیل‌ها خودداری کنیم، افزود: اجازه نخواهیم داد ساخت‌وسازی غیرمجاز در حریم دریا صورت گیرد.

اکبری با بیان اینکه دستگاه قضایی سعی می‌کند که مسئولین و مدیران را در انجام وظایفشان حمایت و پشتیبانی کند، تصریح کرد: رانت، زد و بند و دریافت هدایا ازجمله مواردی است که مدیران در معرض آن‌ها قرار دارند و افرادی هستند که باظرافت کاری خود را به مدیران نزدیک کرده و با انجام این‌گونه اعمال، نگاه مدیران را به سمت خود جلب می‌کنند که باید مدیران فریب چنین افرادی را نخورند.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه مدیران سرمایه انسانی کشور هستند، اظهار کرد: باید خود را بیدار کنیم که فریب این چرب‌زبانان و وسوسه‌های شیطانی را نخوریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها