تب بالای کاسبی با تب‌دنگی/ روغن‌های گیاهی فاقد مستندات علمی موثق هستند



بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، فرآورده‌های دافع حشرات از قبیل انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات با ادعای مشابه فاقد مستندات علمی موثق هستند و بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به بیماری تب دنگی محافظت در برابر نیش پشه آلوده است.

 

به گزارش صبح ساحل، این روزها تب دنگی حسابی سر و صدا کرده و این بیماری تبدیل به روشی برای کاسبی بسیاری از افراد شده است. اگر سری به فضای مجازی بزنید با تبلیغات مختلف فروش روغن برای دفع پشه مواجه می‌شوید. به عنوان مثال تبلیغاتی در برخی پلتفرم‌های فروش آنلاین درج شده که روغن دفع پشه آئدس را به قیمت ۱۷۸ هزار تومان می‌فروشند.

 

 

 

 

روابط عمومی سازمان غذا و دارو  در خصوص تبلیغات اغواگرانه محصولات دافع حشرات بویژه پشه آئدس در فضای مجازی اعلام کرد: این فرآورده‌ها که بصورت انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات و با ادعای مشابه هستند، فاقد مستندات علمی موثق می‌باشند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به تب دنگی محافظت از خود در برابر نیش پشه آلوده با روش‌های استفاده از لباس های پوشیده، مجهز کردن پنجره‌ها به توری است؛ ضمن انکه استفاده از محصولات مواد دافع حشرات مانند پشه می‌تواند خطر ابتلا را کاهش دهد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین در بخش دیگری از اعلام خود با اشاره به ورود محصولات جدید با مجوز سازمان غذا و دارو برای دفع پشه آئدس آورده است: در حال حاضر محصولات دفع کننده حشرات در اشکال اسپری، استیک، لوسیون با ماده موثره deet در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس هستند. با توجه به شرایط کنونی بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با کارخانجات تولید کننده، محصولات جدیدی در این زمینه به زودی وارد بازار خواهد شد و بدیهی است تمامی اقلام مورد تایید سازمان غذا و دارو در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس عموم قرار دارند و از محصولات فاقد مجوز بهداشتی به دلیل عدم اطمینان از ایمنی و کارایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

منابع: فارس، ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها