در مراسمی با حضور مسوولان استانی و کشوری :

دکتر فرشیدی سکان هدایت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر دست گرفت




 دکتر حسین فرشیدی در مراسمی با حضور مسوولان استانی و کشوری به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان معرفی و از خدمات سیدحسین داوودی رییس سابق این دانشگاه تجلیل شد.


معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با بیان اینکه از اقدامات صورت گرفته دکتر داودی تقدیر می کنم چرا که از مدیران برجسته حوزه بهداشت و درمان است واز کلیدی ترین مسئولیت های وزارت به وی اعطا شده است، گفت: به طور حتم دکتر فرشیدی با توصیفات صورت گرفته می تواند با حمایت مجمع نمایندگان استان در مجلس و استانداری مسیر توسعه حوزه سلامت در هرمزگان را سرعت بخشد.


دکتر ایرج حریرچی با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت «پوشش همگانی سلامت بر مبنای مراقبت های اولیه بهداشتی» است یعنی همه خدمات مورد نیاز سلامت، اعم از پیشگیری، ارتقاء سلامت، بهداشت، درمان، توانبخشی و حتی طب تسکینی را که مردم لازم دارند و مطابق سطح بندی است؛ در دل جامعه هر موقع که نیاز داشتند بدون مشکل مالی دریافت کنند گفت: از دکتر فرشیدی می خواهم در کل استان این خدمات را بدون تفاوت منطقه ای انجام دهد چرا که مهمترین اولویت کاری وزارت بهداشت و درمان باید فقرا و محرومین باشند و نباید فردی در جامعه پیدا شود که از بهره مندی خدمات محروم شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: از لحاظ نوع دریافت خدمات بهداشتی و درمانی نباید هیچ فرقی بین بندرعباسی، مینابی، جاسکی با تهرانی و اصفهانی و شیرازی باشد.

قدم اول برای رسیدن به این هدف این است که رییس دانشگاه باید کاری کند که حداقل 90 درصد بیماران استان در استان درمان شوند و باعث شرمساری برای بنده است که بیمار هرمزگان به دلیل نبود امکانات در هرمزگانی در استانی دیگر درمان شود.


وی با اشاره به اینکه بیمار نباید از استان خارج شود، اظهار کرد: تا سه سال آینده استانداردهای تختخواب های بیمارستانی هرمزگان به دو برابر برسد و در این زمینه باید آمادگی نرم افزاری خود را بالا ببریم. حریرچی ادامه داد: اگر بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ و سینه بانوان که جزو سرطان های شایع است در بیمارستان دانشگاهی شیراز و یزد عمل شود، فرانشیز آن یک تا سه میلیون ریال است. وی افزود: ولی اگر همین بیمار با یک همراه به تهران مراجعه کند حداقل باید هفت تا هشت میلیون ریال هزینه کند.


معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اکنون این استان مشکل زیادی در زمینه بهداشت و مراکز بهداشتی ندارد ولی همین ها هم باید حل شود. وی افزود: در استان هرمزگان باید کاری کنیم هیچ کسی شرمنده خانواده اش برای تامین هزینه سلامت نشود هزینه های کمر شکن و فقرزا را به حداقل برسانیم.

حریرچی با بیان اینکه همه مردم باید خدمات مناسب را دریافت کنند، خاطرنشان کرد:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان مسئول بهداشت و درمان استان برای تک تک مردم است و باید پاسخگو همه باشد. معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از تعاریف پوشش همگانی سلامت این است که هیچ خدمتی نباید در جامعه عرضه شود مگر فقرا بهره مند شوند، بیان کرد: اختصاصی خواری و ویژه خواری در وزارت بهداشت و درمان باید ریشه کن شود.


دکتر فرشیدی از نیروهای خوشنام و با تجربه است


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که در این آئین سخن می گفت دکتر داودی را مدافعی سخت و محکم از منافع استان هرمزگان دانست و افزود: دکتر فرشیدی هم از نیروهای خوشنام و با تجربه است و امیدوارم هیچ فردی میز زده نشود. آیت الله غلامعلی نعیم آبادی اضافه کرد: اگر کسی میز را وسیله خدمت و فرصتی برای پرواز به سوی معنویت قرار دهد، خداوند به او عزت و کرامت می دهد و دل ها را متوجه او خواهد کرد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه فرد خدا محور میز باور نیست، خاطرنشان کرد: هرکس به میز بچسبد به همان میزان از خداوند جدا شده است و این دو مدیری که امروز تکریم و معارفه می شوند به طور حتم میز زده نبوده و نخواهند بود.

وی ادامه داد: مدیرانی که با این حالت زندگی می کنند به واقع الگوی ما بوده و پشت میز قرار گرفته و میزی نیستند. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه اگر در مملکت ما این مدیران میزی از میزی بودنشان دست بکشند همه چیز درست می شود، بیان کرد: یکی از مصیبت های زمان ما همین مدیران میزی هستند که اگر اصلاح شوند جامعه نیز به طور حتم اصلاح می شود.


کنترل بیماری های غیرواگیر از اهم برنامه های دانشگاه


رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: صحبت کردن برای شروع کار پس از مدیریت موفق دکتر داودی کار سختی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولیت دانشگاه به بنده واگذار شده است تمام تلاشم را برای ارتقاء سطح کیفی بهداشت و درمان استان خواهم کرد و تنها هدفم خدمت به آحاد مختلف جامعه است.

دکتر حسین فرشیدی با بیان اینکه از سال 1368 در مجموعه بهداشت و درمان استان مشغول به خدمت می باشم اظهار کرد: دکتر صمدی نخستین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی در استان هرمزگان بود و بنده تمامی کار و خدمت را از وی یاد گرفتم و باید از تمامی مدیران گذشته نیز یاد و تقدیر کرد. وی ادامه داد: از حضور پر رنگ اساتید، همکاران و مسئولین استان در این مراسم تشکر می کنم که وظیفه ام را برای ادامه خدمتم سنگین تر می کند.


دکتر فرشیدی با اشاره به اینکه برنامه ما رسیدن به متوسط کشور در تمامی شاخص های سلامت خواهد بود، اظهار کرد: کنترل بیماری های غیرواگیر در حوزه بهداشت از اهم برنامه های دانشگاه خواهد بود و باید به این سمت حرکت کنیم. وی اضافه کرد: یک هزار و 100 کیلومتر طول استان هرمزگان است، هرمزگان از لحاظ اقتصادی مشکلی ندارد ولی متاسفانه هرمزگان را همچنان محروم می دانند.


دکتر فرشیدی با بیان اینکه نیازمند راه اندازی مراکز آموزشی ویژه در شرق و غرب استان هستیم، خاطرنشان کرد: شرق و غرب استان هرمزگان پتانسیل وجود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی را دارند همانطور که شاهد هستیم در استان های دیگر هم این موضوع وجود دارد.


وی ادامه داد: در غرب استان هرمزگان شاهد راه اندازی صنایع انرژی بر، در پارسیان هستیم و جمعیت زیادی قرار است سکنی بگزینند اما آیا مراکز درمانی در آن منطقه جوابگو خواهد بود؟ رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ظرفیت کنونی بیمارستان پارسیان در حال حاضر تکمیل است، بیان کرد: باید صنایع استان نیز در اجرای پیوست های سلامت و ارتقای آن مشارکت کنند.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه در شرق استان نیز با ایجاد منطقه آزاد جاسک و مکران نیز همین موضوع در حال شکل گرفتن است، عنوان کرد: شش دانشکده در بندرعباس، یک دانشکده در بندرلنگه و یک دانشکده در میناب تمامی بضاعت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان است.


وی با اشاره به اینکه برنامه ما رسیدن به متوسط کشور در تمامی شاخص های سلامت می باشد، اظهار کرد: کنترل بیماری های غیرواگیر از اهم برنامه های دانشگاه خواهد بود و باید به این سمت حرکت کنیم. این مقام مسئول با بیان اینکه ترویج شیوه زندگی سالم در عموم مردم باید نهادینه شود، تصریح کرد: توسعه مراکز تشخیص درمانی، کلینیک های تخصصی، تجهیزات پزشکی و بهره برداری از هزار تخت بیمارستانی به ویژه در بندرعباس و میناب از دیگر اولویت های بخش درمان در هرمزگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از فناوری های نوین نیز از مهمترین ملزومات برای توسعه و ارتقای سیستم سلامت است، خاطرنشان کرد: باید به سمت بهبود سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جامعه پیش رویم و این موضوع بدون حمایت همگانی محقق نمی شود.


همدلی مسئولین هرمزگان در توسعه حوزه سلامت ستودنی است


رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان گفت: همدلی تمام عیار تمامی مسئولین استان هرمزگان برای توسعه زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان استان امری شگفت آور بود و همین موضوع کار ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان را آسان تر می کند.

دکتر سید حسین داودی در این مراسم افزود: از اینکه در هرمزگان توانستم خدمت کنم، بسیار خوشحالم و باعث افتخارم خواهد بود. وی تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس و استانداری هرمزگان در طی این سال ها همواره حامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بودند.


مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آن چیزی که انجام شده توسط همکارانم بوده و بنده تنها یک هدایتگر ساده بوده ام و سعی کردم با تمامی توانم طبق وظایفم انجام دهم، اظهار کرد: بیش از 35 سال استان هرمزگان را با تمام وجود لمس کرده و زندگی کردم و زندگی ام در هرمزگان شکل گرفته و مدیون مردم هرمزگان هستم.

وی اضافه کرد: اطمینان دارم وقتی برمی گردم به گذشته خواهم یافت که می توانستیم کارهای بهتری انجام داده و انسان های بیشتری را شاد کنیم.

داودی با بیان اینکه تیمی که با بنده کار کردند افرادی توانمند و کاردان هستند، خاطرنشان کرد: دکتر فرشیدی اگر پیش از من ریاست دانشگاه را می پذیرفت به طور حتم موفق تر بود و این بار به طور حتم باعث افتخار است که وی ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان را پذیرفته است.

وی ادامه داد: همدلی تمام عیار تمامی مسئولین استان هرمزگان برای توسعه زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان استان امری شگفت آور بود و در همین مدت به همت همه مسئولین بیش از 800 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شکل گرفت.


رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان با اشاره به اینکه خیرین در امر توسعه زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان استان ستودنی است، بیان کرد: امیدوارم این همدلی و نگاه جمعی به حوزه سلامت با شدت بیشتری در استان هرمزگان تداوم یابد.


تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی استان


گفتنی است: دکتر حسین فرشیدی که دانشیار دانشگاه در رشته تخصصی قلب و عروق است در شانزدهم فروردین سالجاری به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان منصوب شد.

دکتر داودی نیز در 23 بهمن سال 95 به سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان منصوب و در هفتم اسفند سال گذشته به سمت مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت درآمد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها