12

مهر

1403


سیاسی

11 خرداد 1398 09:43 0 کامنت

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: ما از اسرائیل چیزی نمی‌خواهیم جز جانش، تا زمانی که در منطقه هست هرروز بساط مرگ بر اسرائیلمان محکم‌تر می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ظهرجمعه در جمع نمازگزاران بندرعباسی اظهار کرد: همان‌طور که تا غده سرطانی را از بدن بیرون نیاورند بدن آرامش ندارد، این غده اسرائیل هم تا وجود دارد منطقه آرامش نخواهد داشت.

وی افزود: اسرائیل هر کاری می‌کند تا جهانیان به رسمیت بشناسندش و معتقد است نژاد برتر جهان بوده و عمده جهان متعلق به خودش است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: بحث اسرائیل بحثی بشری و اسلامی است، دلیل آنکه اسلامی است این است که غیرازاینکه آنجا قبله اول ما بوده، ما مسلمان رها نیستیم و با معیار زندگی می‌کنیم و معیار ما قرآن ما، رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی عنوان کرد: قرآن ما می‌فرماید سست نشوید، به دلیل سست شدن تن به مذاکره ندهید، امت برتر مسلمین هستند چون قرآن دارند؛ حدیثی از رسول اکرم (ص) نقل‌شده مبنی بر اینکه کسی که در برنامه روزانه‌اش حل مشکلات مسلمین نباشد، از مسلمین نیست، هرکس بشنود انسانی فریاد بزند مسلمانان به دادم برسید و آن‌ها به دادشان نرسند مسلمان نیستند؛ اگر به کشور غیرمسلمان هم ظلم شود ما درصحنه خواهیم بود چراکه ما مدافع حق انسان‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) فرمود مسجد برای همه است، هرکس نامه حضرت علی (ع) و وصیت او را خوانده تکلیف دارد، تکلیف اول نبرد با ظالم است، هرچه ظالم چاق‌تر باشد نبرد قوی‌تر است؛ تکلیف دوم نیز این است که یار مظلومین باشید، مسلمان نمی‌تواند این مسائل را ندیده بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد:  نمی‌توان گفت خدا و رسول و امامش فرموده‌اند که فرموده‌اند! ما شرعاً مکلف هستیم هر کاری می‌توانیم علیه اسرائیل انجام دهیم؛ اگر بنای نبرد باشد  ما باید در صف اول باشیم، امروز روز نبرد رودررو نیست و هر جا می‌توانیم صدایمان را به این موجود خبیث بلند می‌کنیم و از عمق جان مرگ بر اسرائیل را فریاد می‌زنیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بیان کرد:  تضاد ما با اسرائیل به‌حکم قرآن و بر پایه تکلیف شرعی و دینی صد در صد است و همان‌طور که بنیان‌گذار نظام فرمود اسرائیل باید از جهان پاک شود، تا پاکش نکنیم رهایش نمی‌کنیم.

وی ابراز کرد: مرگ بر اسرائیل یک شعار نیست، اگر بخواهیم اسرائیل نخواهد بود؛ ما از اسرائیل چیزی نمی‌خواهیم جز جانش، تا زمانی که در منطقه هست هرروز بساط مرگ بر اسرائیلمان محکم‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: ما میگوییم هرچه فلسطینی هست از مسلمان و مسیحی و یهودی در فلسطین باشد و یک نظرخواهی عمومی برگزار شود و هر نظام سیاسی رأی آورد همان بماند و حکومت کند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی اظهار کرد: استکبار جهانی می‌خواهد اسرائیل در منطقه بماند تا منافعش تأمین شود، اسرائیل گاو شیرده آمریکا در منطقه است؛ تا دنیا طرح نظرخواهی عمومی را قبول نکرده است ما از مبارزه بی‌امان خود دست نمی‌کشیم.

وی با اشاره به رحلت امام راحل (ره) و 15 خرداد در هفته پیش رو، افزود: امام یک سند برای همه بود، تنها قیام کرد و مردم را قبول داشت، ما نیز باید مردم را قبول داشته باشیم، وقتی کارشان در دست ما است آن را امروز و فردا نکنیم و مشکلشان را حل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: امام خداباور و مردم‌باور و هدف باور بود و این‌ها عامل پیروزی‌اش شد؛ اگر ما نیز این سه محور را در زندگی فردی و جمعی خود داشته باشیم همه‌چیز حل می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی عنوان کرد: بزرگ‌ترین حادثه قرن به‌وسیله یک عالم در خانه‌ای تنگ و کوچک شروع شد و جهان را فراگرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید کارمان برای خدا باشد و باهم باشیم و همدیگر را باور داشته باشیم، مسئولین مردم را قبول داشته باشند، خودمان یکدیگر را قبول داشته باشیم و مردم نیز مسئولین را قبول داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: هرکس خداباور، مردم‌باور و هدف باور باشد در محلی که هست با او همان‌طور عمل می‌شود که با امام عمل شد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ابراز کرد: 15 خرداد نشان داد مردم مرجع تقلیدی هستند، خیلی‌ها به زندان رفتند، کسی نفهمید اما تا امام را گرفتند ایران تکان خورد، 15 خرداد هویت انقلاب را که هویتی دینی و مرجع تقلیدی است ا نشان می‌دهد بنابراین باید 15 خرداد را همیشه حفظ کرد و گرامی داشت.

وی با اشاره به عید فطر اضافه کرد: عید فطر با حرف منجم و با حساب حسابگران ثابت نمی‌شود، تنها با دو چیز موردقبول جهان اسلام است، و آن دیدن و ثلاثین است، یعنی یا ماه دیده شود و یا اگر تا روز 30 رمضان ماه دیده نشود روز بعد از آن را عید در نظر بگیرند این را جهان اسلامی قبول دارد، راه دیگری که شیعیان نیز قبول دارند، حکم حاکم است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: سعودی‌ها 7 سال قبل جلسه‌ای تشکیل دادند و گفتند از هر راهی ثابت شود قبول است، درحالی‌که نقل‌شده است که حتی اگر می‌دانی ماه وجود دارد پشت ابر اما تا نبینی قبول نیست.

آیت‌الله نعیم‌آبادی اظهار کرد: یکی از کارهایی که نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده و باید قدر آن را بدانیم این است که برای استهلال ماه کاری کرده که در تاریخ اسلامی بی‌نظیر است، شب اول ماه 15 گروه در هر گروه 15 کارشناس در کل کشور برای دیدن ماه می‌روند و اگر دیده نشود مسلم دیده نشده است؛ این گروه‌ها به نقاطی که مردم بگویند ماه دیده‌شده می‌روند و رسد می‌کنند و اخبار را به مقام معظم رهبری اعلا می‌کنند و ایشان عید را اعلام می‌کند. اگر کسی به این تلاش الهی کم‌توجه باشد باید توبه کند.

دیدگاه ها (0)
img