با حضور مسئولان استانی معرفی شد

حجت الاسلام باوقار رییس جدید دفتر امور اهل سنت استان هرمزگان



 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مسئله وحدت امت اسلامی تاکتیک نیست بلکه یک استراتژی است؛  تاکتیک تابع شرایط و زمان است اما استراتژی یک امر ثابت است و همواره می‌ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده صبح دیروز در آئین تکریم و معارفه رییس دفتر امور اهل سنت نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، افزود: از زحمات آیت‌الله نعیم‌آبادی باید تقدیر کرد که خدمات ماندگاری از خود بر جای گذاشت و از اذهان مردم هرمزگان پاک نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ورود به هرکاری باید با صداقت باشد، تصریح کرد:  آنچه ماندگار است عمل به هر چیزی با صداقت است یعنی هر چیزی با واقع و حقیقت منطبق باشد، صداقت معنا پیدا می‌کند.حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه در بحث وحدت امت اسلامی نیازمند صداقت و دوری از تظاهر هستیم، خاطرنشان کرد: وقتی با تظاهر جمله‌ای صادقانه گفته نشود همگان این عدم صداقت را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئله وحدت امت اسلامی تاکتیک نیست بلکه یک استراتژی است، اظهار کرد: تاکتیک تابع شرایط و زمان است اما استراتژی یک امر ثابت است و همواره می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه برای هم‌افزایی ظرفیت‌ها نیازمند وحدت همیشگی هستیم، تصریح کرد: دو ظرفیت در کنار هم تأثیر بیشتری خواهند داشت و خروجی مطلوب‌تری به همراه دارند.

وی با بیان اینکه در نگاه قرآن کریم هیچ‌گاه در خصوص وحدت از قید استفاده نشده است، عنوان کرد: از خدمات آقای رضایی در دفتر امور اهل سنت تشکر می‌کنم که خالصانه خدمت کرد و امیدوارم آقای باوقار که از درایت و فکر جوانی بهره می‌برد، بتواند از عهده این مسئولیت سربلند بربیاید.

بازنگری جایگاه نخبگان هرمزگانی در مسئولیت‌های کشوری 

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیز گفت: یکی از آرزوهای همه ما این است که فرزندان هرمزگان در جایگاه‌های مهم مسئولیت گرفته و تعهد و توانمندی خود را ثابت کنند که امروز شاهد هستیم به سبب اعتماد مقام معظم رهبری این توفیق برای استان هرمزگان مهیا شد که یک فرزند هرمزگانی نمایندگی ولی‌فقیه در استان هرمزگان را بر عهده گرفت.

احمد مرادی  افزود: خدمات و زحمات 29 ساله آیت‌الله نعیم‌آبادی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و منشأ خیروبرکت برای استان هرمزگان بود و به‌طور حتم در این مدت در جایگاه خطیر نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان مشکلات استان را به‌خوبی بیان کرد.

وی با بیان اینکه جاده بندرعباس-سیرجان اگر امروز به شرایط خوبی رسیده به‌واسطه نطق‌های آیت‌الله نعیم‌آبادی در نماز جمعه بوده است و یادگاری با ارزشی از وی باقی ماند، تصریح کرد: یکی از آرزوهای همه ما این است که فرزندان هرمزگان در جایگاه‌های مهم مسئولیت گرفته و تعهد و توانمندی خود را ثابت کنند که امروز شاهد هستیم به سبب اعتماد مقام معظم رهبری این توفیق برای استان هرمزگان مهیا شد که یک فرزند هرمزگانی نمایندگی ولی‌فقیه در استان هرمزگان را بر عهده گرفت.این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این باور در همه ما ایجاد شد که هرمزگانی‌ها توانمندند و اگر اعتماد شود می‌توانند توانمندی خود را به اثبات برسانند، خاطرنشان کرد: مشکلاتی هنوز در هرمزگان پابرجاست که نیاز به همت مسئولین و دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان هرمزگان و نیاز به هزار تخت بیمارستانی، مستلزم همت تمامی مسئولین است، عنوان کرد: جایگاه نخبگان و جوانان هرمزگانی در مسئولیت‌های خطیر کشوری باید موردبازنگری قرار گیرد و این انتظار به‌جا مردم است.مرادی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش هرمزگان نیازمند توجه بیشتری است، اضافه کرد: انتظار می‌رود نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این موارد همراه و پیشگام بوده و مطالبه گر مردم استان باشد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با تأکید بر اینکه هنوز درآمد استان هرمزگان از مازاد درآمدهای مالیاتی مغفول مانده است، عنوان کرد: یک هزار و 200 میلیارد تومان درآمد استان نیز از این محل پرداخت‌نشده و انتظار می‌رود با پیگیری این حق هرمزگان نیز بازگردانده شود.

وی با تقدیر از زحمات رییس سابق دفتر امور اهل سنت نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، اضافه کرد: رییس  جدید دفتر امور اهل سنت نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان فردی توانمند است و به‌طور حتم در این مسئولیت می‌تواند ستونی برای وحدت و انسجام شیعه و باشد.

در استفاده از نیروهای شایسته اهل سنت نباید کوتاهی کرد

امام‌جمعه اهل سنت قشم نیز گفت: امیدوارم حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عبادی زاده بتواند همچون آیت ‌الله نعیم‌آبادی در وحدت شیعه و سنی پیشرو بوده و حمایت ما را پشت خود دارد.شیخ محمدعلی امینی افزود: آیت‌الله نعیم‌آبادی فردی عالم و کاردان بود که در این مدت خدمات با ارزشی از خود به یادگار گذاشت و هیچ‌گاه کتاب را برای تزیین نخواست و تألیفاتش همواره زبانزد عام و خاص است.

وی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری به‌واسطه انتصاب بجا و شایسته حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: امیدوارم وی بتواند همچون آیت‌الله نعیم‌آبادی در وحدت شیعه و سنی پیشرو بوده و حمایت ما را پشت خود دارد.امام‌جمعه اهل سنت قشم با اشاره به اینکه امیدوارم مسئول جدید دفتر امور اهل سنت در هرمزگان بتواند همچون گذشته موفق باشد، خاطرنشان کرد: باوقار فردی توانمند و آگاه است و امیدوارم از ظرفیت‌های خود برای حفظ و تقویت وحدت در استان بهره ببرد.

وی با بیان اینکه تنها راه خنثی کردن دشمنان حفظ وحدت و همدلی است، اظهار کرد: ما باید در این راه تلاش کرده و با ایثار  و ازخودگذشتگی وحدت حقیقی ایجاد می‌شود.امینی تصریح کرد: باید در سخنانمان به دنبال تقویت وحدت در کشور باشیم و سعی کنیم در جهت افزایش انسجام یکدیگر پیش برویم.عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه آسیب‌های جهان اسلام در طول تاریخ به دلیل تفرقه بوده است، افزود: در استفاده کردن از نیروهای لایق و شایسته اهل سنت نباید کوتاهی کرد که از نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان می‌خواهیم در این جهت اهتمام بیشتری کنند.

وی ادامه داد: باید تنگ‌نظری‌ها کاسته شود و از نیروهای خادم و توانمند اهل سنت بهره گرفته شود و در سنگرهای مختلف بهره ببریم.

 گسترش وحدت جامعه مسلمین در جهان 

 آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان هرمزگان نیز، افزود: انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی یک نظام فراگیر و عادلانه است.وی با بیان اینکه برخی تفاوت‌ها وجود دارد اما تفاوت به معنای بی‌عدالتی نیست، تصریح کرد: 29 سال قبل که به هرمزگان آمدم، حوزه علمیه بندرعباس تازه آغاز به کار کرده بود و از وجود عالم دینی زیادی برخوردار نبود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه من و شما حق نداریم عمرمان را به میل خود بگذرانیم بلکه باید تکلیف خود را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: امروز هرمزگان از نیروهای قابلی برخوردار است و حاصل و ثمره حوزه علمیه در استان هرمزگان را می‌بینیم.وی با بیان اینکه قبل از هر چیزی بنده منبری بوده و هستم، اظهار کرد: نباید طوری صحبت کرد که انگار به هرمزگان ظلم شده است بلکه خدمات ارزنده‌ای نیز به‌جای مانده است.نماینده سابق ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی نظام تبعیض گری نیست، تصریح کرد: ذهنیت جامعه را به سویی نبریم که در هرمزگان تبعیض روا شده و سبب جریحه‌دار شدن عواطف مردم شود.وی با بیان اینکه به جنگ ایده‌های فاسد رفتن تکلیف همه است، اضافه کرد: وحدت و انسجام جامعه مسلمین باید در تمامی جهان گسترانیده شود.

 بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم

سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: حضور باشکوه علمای اهل سنت در آئین تکریم و معارفه ریاست دفتر امور اهل سنت نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نشان‌دهنده وحدت و همدلی علمای شیعه و سنی در استان هرمزگان است. 

عباس میرزاد ، افزود: بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و این روزها باید به فکر تقویت آن باشیم تا نیرنگ‌های دشمنان را خنثی کنیم.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی لازمه جهان اسلام است و امیدوارم به این بیداری برسیم که مسلمین جایگاه واقعی خود را کسب کنند.

وی با تقدیر از زحمات رضایی رییس سابق دفتر امور اهل سنت نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، اضافه کرد: امیدوارم باوقار رییس جدید دفتر امور اهل سنت نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بتواند عملکرد مناسب گذشته را تداوم بخشد و شاهد ترقی و توسعه وحدت و انسجام شیعه و سنی در استان هرمزگان باشیم.

حجت الاسلام احمد رضا باوقار مسئول جدید دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت نیز گفت:دین اسلام باعث شد تا مسلمانان در اوج تمدن قرار گیرند و به مدت ۶۰۰ سال مسلمانان مربیان اخلاق اروپایی شدند.وی تقویت روحیه تعامل باعلمای اهل سنت و تفکر تقریبی را مهمترین ماموریت‌های کاری خود اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها