۱۹ طرح صنعتی در استان به بهره برداری می رسد



به گزارش صبح ساحل مدیرعامل شهرک های صنعتی استان هرمزگان گفت: افتتاح ۱۹ پروژه صنعتی در سال جاری در دستور کار است و برنامه داریم مراکز صنعتی را در مناطق روستایی ایجاد و توسعه دهیم.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، سید امیرامیرزاد، صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: صنایعی که در شهرک ها مستقر می شوند، اکثرا صنایع کوچک و متوسط هستند و صنایع بزرگ در شهرک های صنعتی جانمایی نمی گردند.

وی افزود: اگر این صنایع گلایه مندی داشته باشند بیشتر به دلیل تامین مواد اولیه و قیمت آن است که در سال ۹۷ رشد فزاینده ای داشت .

 

این مقام مسئول گفت:در راستای جذب سرمایه گذار، ۵۰۰ طرح و فرصت سرمایه گذاری را در استان شناسایی کردیم و در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری به نمایش گذاشتیم که از این ۵۰۰ طرح چندین طرح موفق به جذب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد منجر شده است.

امیرزاد ادامه داد: در شرایط سخت تحریم ها، استان هرمزگان یکی از معدود استان هایی بود که توانست جذب سرمایه گذاری را افزایش دهد و ما ۲۸ درصد سرمایه‌گذاران‌مان را در سال ۹۶ و ۹۷ کسب کرده ایم و این نشان دهنده رشد افزایشی در استان هرمزگان بوده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان بیان کرد: در سال جاری ۱۹ پروژه افتتاح خواهد شد که اعتبار مورد نیاز این پروژه ها بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان است و برای ۳۱۸ نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: از مجموع ۱۹ پروژه در دست کار، سه پروژه عمرانی با اعتبار سه میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان، ۱۰ طرح تولیدی با ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و چهار پروژه عملیات اجرایی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

 
امیرزاد ابراز داشت: دو طرح مهم دیگر که در دستور کار قرار دارد عملیاتی و به اتمام رساندن یک واحد پالایشگاهی احیا شده با ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

این مقام مسئول با اشاره به مسئولیت های اجتماعی مجموعه متبوعش گفت: یک پروژه در روستای دهوسطی میناب و همچنین عملیات اجرایی یک باب مدرسه با اعتبار ۱۴ میلیون تومان در بندرعباس در دستور کار است که به بهره برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان عنوان کرد: ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی در هرمزگان وجود دارد که هشت مجموعه از آن ها در بندرعباس مستقر است.

وی اضافه کرد: در همه شهرستان ها شهرک صنعتی داریم و در حال پیگیری توسعه مراکز صنعتی در مناطق روستایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شش شهرک صنعتی دیگر در دست ساخت است که دو شهرک نیز توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها