در بازدید مشاور رئیس جمهور مطرح شد؛

قشم از پیچ جاده های غیر استاندارد می گذرد



مشاور رییس جمهور از روند آماده سازی دو شهرک مدرن در غرب شهر قشم تحت عنوان پروژه های ۹۸ و ۶۵ هکتاری، احداث قطعه سوم بزرگراه خلیج فارس و قطعه اول و دوم بزرگراه مرکزی بازدید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از مهر، محمد بهاروند معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید مشاور رئیس جمهور بیان داشت: قطعه سوم بزرگراه خلیج فارس به طول ۷.۸ کیلومتر از میدان درگهان تا اسکله کاوه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در دست احداث است و هم اکنون بیش از ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: عملیات اجرایی این بزرگراه در ۲ مسیر رفت و برگشت با ۱۱.۵ متر عرض هر باند از بهمن ماه ۱۳۹۴ شروع شده و مسیر رفت آن تا بهمن ماه امسال و مسیر برگشت نیز تا بهمن سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گفته بهاروند، پیش از این قطعه اول بزرگراه خلیج فارس به طول ۱۳.۶ کیلومتر و قطعه دوم نیز به طول ۴.۸ کیلومتر با محورهای فرعی و تقاطع‌ها به طول ۲.۳ کیلومتر اجرا شد و همچنین در ابتدای این بزرگراه نیز بلوار خلیج فارس به طول ۲.۶ کیلومتر به بهره برداری رسید.

 

وی در مورد عملیات احداث بزرگراه مرکزی جزیره قشم بیان کرد: پروژه اتوبان مرکزی از فرودگاه بین المللی تا نزدیکی شهر درگهان در دو باند رفت و برگشت در سه قطعه در حال اجراست و قطعه اول این پروژه تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

بهاروند ادامه داد: عملیات احداث قطعه اول این بزرگراه به طول ده کیلومتر از میدان فرودگاه تا سه راهی دیرستان در سه فاز زیرسازی، آسفالت و انجام خط کشی، نصب گاردریل و علائم ترافیکی با اعتباری بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

 

به گفته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، زیرسازی قطعه اول این پروژه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از مرداد ماه سال ۱۳۹۴ شروع شده و مردادماه امسال به پایان رسید و آسفالت آن نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

بهاروند تصریح کرد: بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام عملیات خط کشی، نصب گاردریل و علائم ترافیکی در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود این قطعه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه داد: قطعه دوم همین بزرگراه به طول ده کیلومتر از سه راهی دیرستان تا رمکان با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال بهمن ماه سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته بهاروند مرحله زیرسازی قطعه دوم با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها