12

مهر

1403


اجتماعی

02 مهر 1398 20:10 0 کامنت

بستر و حریم رودخانه‌های فصلی و دائمی هرمزگان ساماندهی می شوند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: وجود خلاقیت و نوآوری در طرح ساماندهی تمامی رودخانه های هرمزگان ضروری است.
هوشنگ ملایی روز سه شنبه درنشست ساماندهی رودخانه تلنگ وجو محله میناب افزود: درهرمنطقه باتوجه به نیازهای موجود ، می توان تمامی مسایل را رعایت کرد به نحوی که حتی هر طرح می تواند پیوست های گردشگری ، اجتماعی و اقتصادی را نیز به دنبال داشته باشد.

 


وی بیان داشت: نابسامانی برخی از رودخانه ها باعث شده امسال بسیاری از روستاها در معرض سیلاب قرار گیرند.
مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان یادآور شد: مطالعات طرح ساماندهی رودخانه «تلنگ وجو محله »میناب انجام شده و بزودی اقدامات لازم در خصوص اجرای این طرح انجام خواهد شد.
ملایی همچنین به بساماندهی رودخانه «مراد آباد» حاجی آباد اشاره کرد و افزود: مشاور در حال بررسی و مطالعه طرح ساماندهی این رودخانه است و راهکارهایی نیز ارائه کرده که در این خصوص باید همواره زیباسازی و حفظ فضای شهری مدنظر قرار گیرد.

 


وی درپایان همچنین در خصوص انجام مطالعات تحلیلی حد بستر و حریم و ساماندهی رودخانه ها و مسیل های شهر بندرعباس از جمله خور گورسوزان خبر داد.
طغیان رودخانه ها و سیلاب در سالجاری خسارت های جانی ومالی زیادی را برای هرمزگان به بار آورده است که آخرین حادثه مربوط به جان باختن دو خواهر ۹ و ۲۱ ساله در روستای دهنه سهراب شهرستان بشاگرد به هنگام تماشای سیلاب، به دلیل طغیان آب رودخانه و سقوط در آن بوده است.
همچینن به دلیل نصب نکردن علایم هشدار، خبر غرق شدن جوان ۲۰ ساله در رودخانه سیخوران از توابع دهستان سیاهو شهرستان بندرعباس در ۱۹ مرداد سال جاری منتشر شد.

 


در فروردین ماه سال جاری نیز بر اثر شدت بارندگی، سیلاب وطغیان رودخانه های فصلی چند محور ارتباطی در شرق وغرب با مرکز استان هرمزگان قطع شد.

دیدگاه ها (0)
img