علیرغم وعده‌ها شهر برای بازگشایی مدارس آماده نشد



به گزارش صبح ساحل،درحالی چند روز از بازگشایی مدارس گذشت که متاسفانه در سایه بی تدبیری متولیان مربوطه، شهر برای رفت و آمد ایمن و با آرامش دانش آموزان فراهم نداشت.

از یک طرف موضوع سرویس مدارس باعث شد والدین بلاتکلیف بمانند و از طرفی هم اینکه حفاری‌ها حتی باگذشت چندین روز از مهر ادامه داشته که هم خیابان ها را پرترافیک کرد و دانش آموزان برای رفت و آمد با مشکل مواجه شدند و هم وعده مسؤولان برای ترمیم حفاری‌ها و آماده شدن شرایط برای بازگشایی مدارس محقق نشد.

شهروندان از وضعیت موجود بسیار گلایه مندند واز بی توجهی مسؤولان مربوطه به رفع مشکلات موجود بسیار گلایه مندند.

گلایه های شهروندان
مادری که فرزندش در یکی از مدارس بلوار سیدمصطفی خمینی(ره) بندرعباس درس می‌خواند؛ با بیان اینکه متاسفانه حتی تا پایان شهریور موفق نشدند برای فرزندش سرویس مدرسه بگیرد؛ می گوید: این موضوع باعث شد که دخترم روز اول مهر را مدرسه نرود و روزهای دوم و سوم مهر هم شوهرم مجبور شد مرخصی بگیرد تا دخترم را به مدرسه ببرد.

از طرفی دیگر حفاری های این بلوار که از ماه ها قبل وجود داشت، هم ترمیم نشدند و همین موضوع باعث می شد که ترافیک شود و بیش از یک ساعت طول می کشید تا وارد این بلوار و از آن خارج شویم و فرزندم را از مدرسه ببریم. نمی دانم چرا شهرداری این مشکل را برطرف نمی کند؟ اتفاقا چند روز قبل از بازگشایی مدرسه در رسانه ها خواندم که استاندار گفته بود مدارس برای بازگشایی مدارس آماده شده اند که درحال حاضر می بینیم، اینگونه نیست.

دست انداز و چاله‌ها
شهروند دیگری می گوید شهر بندرعباس پراز دست انداز و چاله و... است. از یک طرف این دست اندازها را پر نمی کنند که باعث آسیب وارد شدن به خودروها و تحمیل هزینه های ناخواسته به آنها می شود و هیچکس هم خود را در این حوزه پاسخگو نمی داند

از طرفی دیگر حتی جلوی برخی از مدرسه ها هم حفاری ها و چاله ها و... وجود دارد که باعث می شود دانش آموزان داخل شان سقوط کنند و آسیب ببینند. همچنین وقتی یک لاین حفاری شده و یک لاین هم خودروها پارک کرده اند، دیگر تردد خودرو به سختی انجام می شود و مسیری که پنج دقیقه ای می رفتیم را بایستی بین نیم ساعت تا یک ساعت در ترافیک بمانیم که هم برای رانندگان و هم مردم جنگ اعصاب درست می شود و از طرفی چقدر وقت مردم تلف می شود و هزاران لیتر بنزین در این ترافیک می سوزد.

رفتن به مدرسه با موتور
راکب موتورسواری که پسر دانش آموزش را با موتور سیکلت به مدرسه آورده است هم می گوید: اولا که هنوز نتوانستم برای سرویس مدرسه قرارداد ببندم و خیلی از والدین مثل من هستند وبرخی هم با سرویس های آزاد که جلوی مدارس می آیند، توافق کرده اند که سرویس مدرسه فرزندشان شوند که هیچ امنیتی هم ندارد و برخی ها هم مجبورند تک سرنشین فرزندشان را به مدرسه بیاورند و به همین خاطر ترافیک سنگینی هم در بلوار ها و خیابان های شهر و بخصوص خیابان هایی که مدرسه در آن‌ها وجود دارد، ترافیک بیشتر شده است و من هم مجبور شدم از موتور سیکلت برای آوردن و بردن فرزندم استفاده کنم که حداقل زودتر بتوانم خودم را به مدرسه برسانم؛ ولی با این حال ترافیک باعث می شود گاهی با تاخیر به مدرسه بروم.

خاطرات ناخوش
برخی از والدین هم می گویند: اول مهر در بندرعباس خاطره خوشی را برای برخی دانش آموزان نداشت. از یک طرف مشکلاتی که در حوزه سرویس مدارس و حفاری ها ودست اندازهای سطح شهر وجود داشت و از طرفی دیگر حتی جلوی مدرسه هم از خطوط عابر پیاده خبری نیست و یا پاک شده اند. هفته پر استرسی را پشت سر گذاشتیم. حتی وضعیت گرانی بی سروسامان لباس و کیف و کفش و نوشت افزار و... برای دانش آموزان باعث شده است که برخی دانش آموزان توان خرید نداشته باشند و از لباس و کفش پاره استفاده می کنند و با این وضعیت بطور حتم برخی از دانش آموزان از تحصیل باز می مانند.

گلایه کارمندان
برخورداری، کارمند یکی از ادارات هم از وضعیت موجود بسیار گلایه مند است و می گوید: برای کارمندان شرایط سخت تر است. از خیابان طلوع تا خیابان بنیاد شهید ۴۵دقیقه پشت ۴ تا چراغ قرمز مجبوریم منتظر بمانیم. وقتی به اداره هم که می رسیم، تاخیر می خوریم.

از آن طرف ظهر باید مرخصی ساعتی بگیریم تا برای برگردان فرزندم بروم و دوباره در ترافیک می مانیم. باید هر مدرسه سرویس داشته باشد تا دانش آموزان برای رفت و آمد مشکل نداشته باشند و والدین مجبور نباشند برای بردن و آوردن فرزندشان پشت ترافیک بمانند.

گرفتن سرویس آزاد و آژانس هم هزینه اش بیشتر است و هم اعتماد چندانی به آنها نیست. بایستی کسانی به عنوان راننده سرویس مدرسه باشند که آموزش هایی را درخصوص نوع برخورد با دانش آموزان دیده باشند که متاسفانه امسال والدین در زمان بازگشایی مدارس با مشکل مواجه شدند. امسال بیشتر وقت مان در ترافیک هدر می رود و گویا عزمی هم برای رفع این مشکلات مردم و والدین دانش آموزان ندارند.

مدیران مشکل ندارند
ولی دو دانش آموز هم می گوید: مدیران که برای رفت وآمد فرزندشان به مدرسه مشکلی ندارند و خودروهای اختصاصی اداری و... آنها را به مدرسه می برد و می آورد. اما کارمندان و افراد عادی مجبورند سختی هایی را تحمل کنند که در اثر ضعف مدیریت چنین مدیرانی برآنها تحمیل شده است. خودم مجبور شده ام با یکی از رانندگانی که جلوی مدرسه می آیند و می پرسند چه کسانی سرویس مدرسه می خواهند به توافق برسم تا فرزندان دانش آموزم را به مدرسه ببرد و بیاورد.

با این شلوغی شهر و ترافیک که خودم فرصت نمی کنم فرزندانم را به مدرسه ببرم و بیاورم. قبلا ترافیک بود که الان چند برابر شده است و حتی حفاری های سطح شهر هم گاهی ماه ها طول می کشد تا برطرف شود.

کوچه و خیابان
یکی از ساکنان کوچه بهارستان 11 بلوار معلم محله خواجه عطاء بندرعباس هم می گوید: از سال گذشته در دو نقطه در انتهای کوچه مان حفاری کرده اند که هنوز ترمیم نشده است.

کنار دبستان سارا در بلوار معلم هم از ماه قبل حفاری شده و ترمیم نشده که باعث می شود دانش آموزان آسیب ببینند. داخل شهر هم خیلی جاها می بینیم که از یک طرف داخل خیابان چاله وجود دارد و یا منهول ها بالاتر یا پایین تر از سطح آسفالت است و همین موضوع باعث می شود که یا داخل آنها بیفتد و یا رانندگان برای فرار از این چاله ها به این طرف و آن طرف می روند که خیلی خطرناک و حادثه آفرین است.

از طرفی الان در این چند روزه ترافیک خیلی از خیابان بیشتر شده است. از جلوی نیروی انتظامی تا چهارراه رسالت که در این مسیر هم چند مدرسه روبروی آب منطقه ای است، بسیار پرترافیک است و زمان زیادی باید داخل ترافیک بمانیم و دانش آموزان هم با تاخیر برسند و برگشت شان هم با تاخیر باشد. بیمارستان خاتم الانبیا(ص) هم در همین مسیر است که باعث می شود بیمار دیر به بیمارستان برسد.

کمبود مدرسه وسرویس
یکی دیگر از والدین دیدگاهی متفاوت دارد. وی می گوید اول اینکه قبلا مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در مناطق مختلف بود و دانش آموزان هم پیاده روی که ورزش است هم انجام می دادند و پیاده و در مسیرهای دورتر با خودرو و اتوبوس و تاکسی به مدرسه می رفتند که الان در همه مسیرها تاکسی و اتوبوس نیست و نیاز به سرویس مدرسه بیشتر است. اما الان که تعداد دانش آموزان زیاد و مدرسه کم است و بقولی مدرسه گزینی هم می‌شود از طرفی نیاز به سرویس مدرسه است، مشکلات سرویس مدرسه از یک طرف زیاد است و پیدا کردن مدرسه و سرویس خوب هم برای والدین دردسر شده است.

از آن طرف شهر گسترش یافته است، اما خدمات‌دهی توسط دستگاه های خدمات‌رسان متناسب با نیاز نیست و حتی برخی دستگاه ها هم که وظایف شان را بخوبی انجام نمی دهند. دختر خودم می گوید در مدرسه به ما گفته اند باید از خطوط عابر پیاده و یا پل هوایی استفاده کنیم و والدینی که رانندگی می کنند باید پشت خط کشی در چهارراه‌ها پشت چراغ قرمز بایستند، اما خطوط عابر پیاده و ایست و... چندانی در خیابان ها و چهارراه ها دیده نمی شود و فرزندان نمی توانند آموخته های شان را عملیاتی کنند.

از طرفی نمی دانم چرا برای ترافیک شهر فکری نمی کنند که دانش آموزان باید یک ساعت زودتر از خانه حرکت کنند تا به موقع به مدرسه برسند و بیش از یک ساعت طول می کشد تا از مدرسه به خانه بیایند که در حالت عادی رفت و آمد شان به نیم ساعت هم نمی رسد. آیا واقعا برطرف کردن گره های کور ترافیکی در شهر بندرعباس نیاز به معجزه دارد یا انجام طرح‌های کارشناسی؟

انتظار مردم
مردم از وضعیت موجود بسیار ناراضی هستند و خواستار رفع مشکلات بوده تا بازگشایی مدارس برایشان همراه باخاطراتی شیرین ولذت بخش باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها