معاون قوه قضائیه:

نظام بانکداری نیاز به باز تعریف دارد



 به گزارش صبح ساحل ، به نقل از  - ایرنا -معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: نظام بانکداری در کشور با توجه به شرایطی که بانک‌ها به وجود آورده اند نیازمند باز تعریف است.

محمد باقر الفت چهارشنبه شب در جمع فعالان اقتصادی به میزبانی اتاق بازرگانی هرمزگان افزود: نظام بانکداری باید در این بازتعریف نقش خود را در اقتصاد مشخص و روشن اعلام کند آیا می‌خواهد به مانند غول بزرگی که برای تامین منافع خود همه جا سر می کشد باشد یا اینکه قصد مساعدت دارد.

وی ادامه داد: اینکه بانک‌ها قانون را رعایت نمی‌کنند و سود مرکب می گیرند و مشکل‌های دیگری برای شرکت‌ها ایجاد می‌کنند واقعیت است و همچنین پرونده‌های متعددی وجود دارد که مدیران بانکی به دلیل رعایت نکردن قانون محاکمه شده‌اند.

بانک‌ها مصوبه‌های شورای پول و اعتبار را رعایت نمی کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری امعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: بانک‌ها در کشور به اندازه ای  فربه شده‌اند که نه تنها بخشنامه‌های بانک مرکزی بلکه مصوبه‌های شورای پول و اعتبار را رعایت نمی کنند.

 الفت تصریح کرد: مراجع تقلید بانکداری کنونی را تایید نمی‌کنند و معتقدند کلمه اسلامی باید از روی بانکداری در کشور برداشته شود و از سوی دیگر مدیران شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به دریافت پولی که در ازای آن به کسی پاسخگو نباشند عادت کرده اند که این رویه باید تغییر یابد.

وی تاکید کرد: قانون تجارت به شرکت‌ها و فعالان اقتصادی توصیه نمی‌کند از چنین پولی استفاده کنند، این شرکت‌ها برای جذب سرمایه باید روش‌های دیگر را بکار گیرند که در ازای آن باید در مجمع عمومی یا سالیانه پاسخگو باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خطاب به حاضران گفت: معتقدم نباید به شما وام داد و برای تامین مالی باید روش‌های دیگری بکار گیرید، واحدهایی موفق هستند که کمترین تعهد را به بانک‌ها دارند.

الفت بیان داشت: هزاران میلیارد تومان سرمایه نقد در دست مردم وجود دارد که فعالان اقتصادی می‌توانند برای جذب و بکارگیری این نقدینگی بزرگ تلاش کنند.

تعاونی‌های مرزنشینان دچار انحراف هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعاونی مرزنشینان هم گفت: هر اقدام حمایتی که دولت و مجلس انجام می دهند با گذشت زمان دچار آسیب سوءاستفاده برخی افراد روبه رو می‌شود که برای اصلاح این امر رفتار همه افراد باید تغییر کند.

الفت تصریح کرد: در قضیه تعاونی مرزنشینان هم منفعت اصلی نصیب مرزنشیان نمی‌شود بلکه شناسنامه آنها اخذ و ثبت‌نام شده اند ولی سود را فرد دیگری می‌برد.

وی یاد آورشد: تعاونی‌های مرزنشینان به شدت دچار انحراف از اهداف و کارکردهای خود است و برای آنکه وضعیت را درست کنیم نباید متوسل به مرزنشینان فقیر شویم.

وی همچنین گفت: برای رفع مشکل احکام نیابتی در حال تنظیم بخشنامه‌ای هستیم که براساس آن نحوه‌ی اجرای حکم در کارگروه اقتصاد مقاومتی مشخص می‌شود تا خللی به اقتصاد کشور وارد نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها