مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی:

شاغلان ایرانی و خارجی در مناطق آزاد مشمول قانون تامین اجتماعی هستند



مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اعلام این خبر که شاغلان ایرانی و خارجی در مناطق آزاد مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند، گفت: کارفرمایان کارگاه ها به استناد تبصره ذیل ماده ۴۶ مقررات نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی مناطق آزاد مکلف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان خود هستند.

 

به گزارش صبح ساحل، روز دوشنبه سازمان تامین اجتماعی، احمدرضا خزاعی در دیدار با غلامحسن خسروی جوان مدیرکل تأمین اجتماعی استان سیستان وبلوچستان با عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری چابهار، با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد چابهار در رشد و توسعه اقتصادی منطقه جنوب شرق کشور خواستار همکاری این دو سازمان در جهت گسترش و پوشش بیمه ای در منطقه آزاد تجاری چابهار شد.

خزاعی خاطرنشان کرد: شاغلان ایرانی و خارجی در مناطق آزاد مشمول قانون تامین اجتماعی هستند و کارفرمایان کارگاه ها به استناد تبصره ذیل ماده ۴۶ مقررات نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی مناطق آزاد مکلف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان خود هستند.

کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با تأکید بر اینکه مناطق آزاد از شمول قانون کار مستثنی بوده و روابط کارگری و کارفرمایی حاکم بر مناطق آزاد طبق مقررات مربوطه و خارج از قواعد حاکم قانون کار در سرزمین اصلی است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی می تواند با ملحوظ کردن عدم شمول به قانون کار و به شرط آموزشهای لازم به کارفرمایان و کارگران منطقه نسبت به بیمه نمودن آنان اقدام کنند ضمن اینکه طبق توافقات قبلی با راه اندازی شعبه اقماری و اعزام نیروی زبده از شعبه چابهار این امکان فراهم خواهد بود.

غلامحسن خسروی جوان مدیرکل استان سیستان و بلوچستان نیز پیشنهاد کرد به مدت یک ماه فعالیت های فرهنگی، تبلیغاتی و آموزشی در منطقه انجام گیرد. چه بسا که با آموزش های بیمه ای کارفرمایان و کارگران به صورت داوطلبانه همکاری خواهند کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها