تاکید امام جمعه بستک بر اقامه نماز در مدارس



امام جمعه شهرستان بستک بر برگزاری نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت : نباید از مساله نماز دانش آموزان در مدرسه غافل شد.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام و المسلمین یونس قائدی صبح امروز در نشست کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و روحانیون اظهار داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تحول در آموزش و پرورش بایستی در زمینه تربیتی دینی مدیران و معلمان بیشتر تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه های دینی باید در آموزش و پرورش تلاش مضاعف صورت گیرد، افزود: باید ارتباط بین روحانیون و دانش آموزان را با برگزاری نشست های دینی و معنوی بیشتر کرد.

امام جمعه شهرستان بستک یادآور شد: باید روحیه معنوی را به قشر نوجوان و جوان جامعه تزریق کرد و این اقدام مهم با مانوس کردن دانش آموزان مدارس با انقلاب، ولایت فقیه، اسلام و قرآن میسر است.

حجت الاسلام قائدی گفت: وظیفه آموزش و پرورش ایجاد روحیه اجتماعی در دانش آموزان است و باید مدیران روحیه ای ایجاد کنند تا دانش آموزان در انتخابات و راهپیمایی‌ها و مراسم ملی مذهبی پرشور تر از قبل شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت : خطر فضای مجازی خطر بزرگی است که بخصوص جامعه نوجوان و جوان جامعه را به شدت تهدید می کند، باید این تهدید و خطر بزرگ را با حضور اساتید و روحانیون در مدارس به دانش آموزان گوشزد شود.

رئیس شورای همکاری های روحانیون و آموزش و پرورش شهرستان بستک همچنین ترویج بی بند و باری و بی حجابی را یکی از تهدیدات دشمن برای جوانان عنوان کرد و گفت: دشمن می خواهد کاری کند تا بی حجابی را در بین دختران نوجوان و جوان ترویج دهد که این وظیفه مهم جلوگیری از این خطر وظیفه معلمان در مدارس است.

قائدی افزود: باید از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی همچون شورای دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و دیگر تشکل‌های جمعی دانش اموزان استفاده کرد و روحیه مسوولیت پذیری و شورایی را در آنان تقویت کرد.

گفتنی است، در این نشست، مدیر آموزش و پرورش بستک و جمعی از روحانیون به بیان دیدگاه‌های خود در این رابطه پرداختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها