مدیرعامل آبفای هرمزگان وضعیت آب شهرستان خمیر را تشريح كرد:

حذف نوبت بندي آب با بهره برداري از فاز دوم آب شيرين كن بندرعباس



به گزارش صبح ساحل،به نقل از علم وفناوری از هرمزگان؛ امين قصمي صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در همين رابطه، تامین آب شهرستان خمیر از آب شيرين كن يكصد هزار مترمكعبي بندرعباس و رفع بحران کم آبی در اين شهرستان در اولويت برنامه هاي آبفاي استان قرار گرفت.

به گفته اين مقام مسئول؛ در حال حاضر نياز آبي شهرستان خمير از فاز اول آب شيرين كن بندرعباس به میزان 20 هزار متر مکعب در شبانه روز تامین مي شود كه به لحاظ كيفي در وضعيت بسيار مطلوبي قرار دارد.

قصمي همچنين در خصوص گلايه شهروندان بندرخمير از قطعي آب،اظهار داشت: با وجود تامين آب اين شهر از آب شيرين كن بندرعباس و كاهش ميزان قطعي ها، به دليل تامين نياز آبي روستاهاي بندر خمير و روستاي گچين، ناگزير نوبت بندي دو روزه آب را در شهر خمير داريم.

وي ضمن قدرداني از صبوري شهروندان خمير، اطمينان داد: اين مجموعه تلاش مي كند با بهره برداري از فاز دوم آب شيرين كن بندرعباس و اصلاح و توسعه خطوط انتقال و افزايش ظرفيت تاسيسات آبي، نياز آبي روستاهاي اين شهرستان را مرتفع نموده و با حذف نوبت بندي ميزان قطعي ها را به كمترين زمان ممكن برساند. 

مديرعامل آبفاي استان همچنين در پاسخ به ديگر گلايه شهروندان شهرستان خمير نسبت به بالا بودن آب بها گفت: تمامی تعرفه هاي ابلاغی آب و خدمات دفع فاضلاب شهری و روستایی بر اساس مصوبه هیئت وزیران بوده كه بر اين اساس نرخ فروش آب شرب تولیدی از آب شيرين كن ها (بخش خصوصی) در شهرهایی که از طریق شبکه توزیع در اختیار مشترکین قرار می گیرد به ازای هر واحد مسکونی تا ۱۰ متر مکعب در ماه (ميزان الگوي مصرف) بر اساس تعرفه خانگی و برای مصارف بالاي الگوي مصرف به ازای هر متر مکعب براساس قیمت قرارداد با بخش خصوصی محاسبه و اخذ می‌شود.

به گفته اين مقام مسئول؛ علي رغم مجوز شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نسبت به محاسبه آب بها بر اساس قیمت قرارداد با بخش خصوصی برای مشتركين با مصرف بيش از ۱۰ مترمکعب در ماه، اين شركت با استفاده از اختيارات خود در هيئت مديره، آب بهايي کمتر از تعرفه ي مصوبِ هيئت وزيران از مشترکين شهرستان خمير دریافت می کند به طوري كه متوسط مبلغ قبض ماهيانه هر مشترك خانگي در بندرخمير دويست هزار  ريال مي باشد. 

 اجراي هفت پروژه آبرساني در شهرستان خمیر

مدیرعامل آبفای هرمزگان در ادامه به پروژه های انجام شده در شهرستان خمیر اشاره کرد و گفت: اجراي فاز اول خط انتقال آب رويدر به طول 23 كيلومتر، توسعه شبكه شهرك نور رويدر به طول پنج كيلومتر، كف شكني 4 حلقه چاه در رويدر و كهورستان و همچنین توسعه و اصلاح شبكه شهر خمير به طول 10كيلومتر از جمله پروژه هایی است که اخیرا در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 198 هزار میلیون ریال اجرا شده است.

قصمی همچنین از اجرای هفت پروژه دیگر در این شهرستان خبر داد و گفت: توسعه و اصلاح شبكه روستاي آرابي به طول 2 كيلومتر، احداث خط انتقال آب روستاي پل انگور به طول دو كيلومتر، احداث خط انتقال آب شهرك صنعتي بندرخمير به طول 6.2كيلومتر، اصلاح و بازسازي ايستگاه پمپاژ پارك 22 بهمن(شهرك صنعتي بندرخمير)، احداث مخزن درگور به ظرفيت 1000مترمكعب، توسعه و اصلاح شبكه روستاهاي درگور، كسه و آل درويش به طول سه كيلومتر و اصلاح و توسعه شبكه روستاي نيمه كار به طول پنج كيلومتر از ديگر پروژه هایی است که در این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ها را 679 هزار میلیون ریال عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها