سیلاب اخیر در استان هرمزگان 230 میلیارد تومان خسارت وارد کرد



معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سیلاب اخیر در استان هرمزگان ۲۳۰ میلیارد تومان، در استان سیستان و بلوچستان ۷۵۰ میلیارد تومان و در استان کرمان ۳۲۰ میلیارد تومان، خسارت به جاده‌ها و ابنیه فنی وارد شد.

به گزارش صبح ساحل، عبدالهاشم حسن‌نیا گفت: آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده در خصوص راه‌های مواصلاتی آسیب‌دیده در استان‌های سیستان و بلوچستان‌، هرمزگان و جنوب کرمان در سیل هفته گذشته‌، در جلسه‌ای با حضور اینجانب و معاونان و مدیران کل دفاتر ذی‌ربط در حوزه راهداری، مورد بررسی قرار گرفت‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که تا‌کنون میزان خسارات وارده به جاده‌ها و ابنیه فنی این استان‌ها‌، 1012 میلیارد ریال برآورد شده است‌، افزود: در پی وقوع بارندگی کم سابقه در هفته گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان و تداوم آن در 48 ساعت، منجر به جاری شدن سیل شدید و وقوع خسارت های فراوان به زیرساخت‌های جاده‌ای در مناطقی از جنوب استان کرمان، شمال وجنوب استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان شد.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب به راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، فنوج، نیکشهر، سرباز، قصرقند، کنارک، چابهار، مهرستان، میرجاوه و سراوان در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان های جاسک، بندرلنگه و بستک در هرمزگان و قلعه گنج در جنوب استان کرمان وارد آمده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: البته سایر شهرستان‌های این استانها نیز متاثر از سیل بوده‌اند و خسارت‌های قابل توجهی به آنها وارد شده است که ارزیابی آنها در دست اقدام است.

 خسارت 750 میلیارد تومانی راه‌ها و ابنیه فنی سیستان‌‌و‌بلوچستان

حسن‌نیا اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان همزمان با وقوع سیل، با بسیج حداقل 430 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و راهسازی شامل ماشین آلات شمال و جنوب استان و اعزامی از استان‌های معین و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شد و با توجه به اهمیت موضوع، رئیس و تعدادی از معاونان و مدیران کل ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان مستقر شدند.

حسن نیا اظهار داشت‌: با تلاش شبانه روزی نیروهای اعزامی در مناطق سیل زده‌، از روز چهارشنبه گذشته تردد در همه راه‌های اصلی و شریانی، به جز محور جاسک-کنارک، برقرار شد این در حالی است که این محور نیز روز جمعه بازگشایی شد و مورد استفاده و تردد ساکنان منطقه و نیروهای امدادی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان‌، همزمان همه راه‌های فرعی آسیب دیده که به صورت موضعی مسیر راه دچار آب بردگی یا شکستگی شده بود بازگشایی شد‌ و هم اکنون تردد از راه در حاشیه ناحیه آسیب‌دیده که تسطیح شده است به صورت موقت برقرار است و کار بازسازی به ترتیب اولویت در دست برنامه و اقدام است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: طول راه‌ها متاثر از سیل و آسیب دیده در این استان حدود 5500 کیلومتر شامل 3800 کیلومتر راه روستایی و 1700 کیلومتر راه اصلی و فرعی بوده است‌‌؛ از 876 راه روستایی مسدود شده، در حال حاضر راه فقط 24 روستا با محدودیت تردد مواجه است و در سایر راه‌ها به صورت موقت با ترمیم راه ، امکان تردد و امداد رسانی فراهم است.

حسن‌نیا برآورد خسارات وارده به راهها و ابنیه فنی استان سیستان و بلوچستان را حدود 750 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در سیل اخیر 250 دستگاه پل بزرگ و کوچک آسیب دیده یا تخریب شده‌اند همچنین دیوارهای حائل و ضامن آسیب‌دیده 8500 متر‌، تعداد محورهای اصلی و فرعی آسیب دیده 27 محور، تعداد محورهای روستایی آسیب دیده 876 محور که ریزش برداری و پاکسازی سطح راه در ترانشه های سنگی بیش از 500 مورد بوده است‌.

 آسیب سیل به 2هزار و 785 کیلومتر محور اصلی‌، فرعی و روستایی در استان هرمزگان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در استان هرمزگان 2هزار و 785 کیلومتر محور اصلی‌، فرعی و روستایی در سیل آسیب دیدند، گفت: طول راه‌های متاثر از سیل و آسیب دیده در استان هرمزگان ، حدود 2785 کیلومتر شامل 1944 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 841 کیلومتر راه روستایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این در حالی است که از 150 راه روستایی مسدود، 7 محور روستایی (21 روستا) همچنان با محدودیت تردد مواجه است و سایر راه‌ها به صورت موقت با ترمیم راه امکان تردد و امداد رسانی فراهم است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ افزود: تعداد پل‌های کوچک و بزرگ آسیب دیده یا تخریب شده در این استان 485 دستگاه پل بوده است و ریزش برداری و پاکسازی سطح راه در ترانشه‌های سنگی بیش از 100 مورد بوده است‌.

حسن‌نیا جمع کل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان هرمزگان را حدود 230 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در این استان نیز از همان ساعات اولیه وقوع سیل با بسیج حداقل 200 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و راهسازی شامل ماشین آلات راهداری و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شد و با توجه به اهمیت موضوع، یکی از معاونان و تعدادی از مدیران کل ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان استقرار یافتند که خوشبختانه از روز چهارشنبه گذشته همه را‌ه‌های اصلی و شریانی استان بازگشایی و تردد در آن برقرار شد‌.

 سیلاب ‌320 میلیارد تومان خسارت به جاده‌‌های استان کرمان وارد کرد

وی اظهار کرد: در سیلاب اخیر در جنوب استان کرمان نیز حداقل 102 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و راهسازی مشغول امدادرسانی بودند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در جنوب استان کرمان همزمان با وقوع سیل، با بسیج حداقل 102 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری‌ اعزامی از استان‌های معین و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شد و تردد در همه راه های اصلی و فرعی و روستایی استان کرمان برقرار شد‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ‌هیچ راه روستایی مسدودی در جنوب کرمان وجود ندارد، گفت‌:
طول راه‌ها متاثر از سیل و آسیب دیده در این منطقه حدود 720 کیلومتر شامل 590 کیلومتر راه روستایی و 130 کیلومتر راه اصلی و فرعی بوده است.

وی ادامه داد: تعداد پل‌های کوچک و بزرگ آسیب‌دیده یا تخریب شده 231 دستگاه، تعداد محورهای اصلی و فرعی آسیب دیده 12 محور‌، تعداد محورهای روستایی آسیب دیده 215 محور بوده و عملیات ریزش‌برداری و پاکسازی سطح راه در ترانشه‌های سنگی در بیش از 60 مورد انجام شده است‌.

حسن نیا با اشاره به استقرار تعدادی از معاونان و مدیران کل ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ایام وقوع سیل در جنوب استان کرمان‌، جمع کل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان کرمان را در سیلاب اخیر، حدود 320 میلیارد تومان برآورد کرد‌.
منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها