12

مهر

1403


سیاسی

14 اردیبهشت 1392 09:13 0 کامنت

صبح ساحل، سیاسی _ مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کشور اظهار کرد: بزودی جزئیاتی از پرونده فساد 450میلیون یورویی کیش را فاش خواهم کرد.به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جریان سفر یک روزه‌اش به بندرعباس، برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه منبع افزایش یارانه‌ها را از کجا تأمین خواهید کرد، افزود: منبع تامین یارانه‌ها همان چیزی است که در قانون وجود دارد، مگر الان همین منبع پرداخت‌ها را پرسیده‌اید که از کجا می‌آیند؟وی درخصوص برنامه‌هایش برای پرداخت یارانه‌ها، اظهار کرد: ما گفته‌ایم یارانه‌ها را برای چند دهک که درآمدشان کفاف نمی‌دهد، مثل افراد رسانه‌ای، فرهنگی، ورزشکار و روحانی و غیره افزایش می‌دهیم و بخشی از یارانه‌ها نیز باید به تولید، و بخش دیگر از یارانه‌ها نیز باید به تأمین اجتماعی اختصاص یابد.این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سؤال که«ریشه‌های فساد اقتصادی را در چه می‌دانید و چه راهکاری برای ریشه‌کن کردن این فساد و بهبود وضعیت اقتصاد کشور دارید»، گفت: ریشه‌های فساد طمع انسان‌ها است و هر انسانی یا قدرت‌طلبی کرده و یا زیاده‌خواهی دارد و به حقوق خود قانع نیست و به حقوق دیگران تجاوز می‌کند.

 

پورمحمدی تصریح کرد: علت فسادها این است که یا قانون نداریم، یا قوانین حقوق افراد را خوب تضمین نمی‌کند، یا اگر هم قانون داریم، قانون رعایت نمی‌شود. و شاید هم ابزار مناسب و کافی برای اعمال و اجرای قانون وجود ندارد.وی با بیان اینکه درکل، قوانین خوبی داریم، اضافه کرد: هر چند در اجرای قانون کسری داریم، ولی خیلی از قوانین اجرا می‌شود و باید در اجرای قانون تمرکز کنیم و نکته مهم این است که ابزار اجرای قانون باید فراهم و هموار باشد، زیرا ما برای داشتن یک نظام سالم اقتصادی باید عوامل اقتصادی را در شرایط مناسب، مطلوب و متعادل قرار دهیم. مثلا اگر جامعه می‌خواهد فعالیت اقتصادی داشته باشد نیاز به بانک، بیمه، تأمین اجتماعی، گمرک و... دارد. این‌ها ابزار تعادل و سلامت اقتصادی است. اگر این نظام‌ها معیوب باشد هر روز با تولید فساد روبرو می‌شویم.

 

فساد 450 میلیون یورویی کیش با دخالت سازمان بازرسی کل کشور رفع شده است

 

پورمحمدی در خصوص فساد 450 میلیون یورویی کیش که محور سؤال یکی از خبرنگاران بود گفت: ما اصرار نداشتیم این پرونده رسانه‌ای شود ولی چون آقایان اصرار دارند، ابتدای هفته آینده گزارش این فساد از سوی سازمان بازرسی کل کشور به مقداری که آقایان مشکلشان حل شده و اطلاعاتشان تکمیل شود منتشر می‌شود.وی اضافه کرد: ما اصرار نداشتیم این پرونده رسانه‌ای شود ولی چون آقایان اصرار دارند، دو سه روز ابتدای هفته آینده گزارش این فساد از سوی سازمان بازرسی کل کشور منتشر می‌شود.این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری در واکنش به اصرار خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا آقای بقایی در این فساد نقش داشت، گفت: خبر این پرونده ناخواسته رسانه‌ای شد. آقای معاون رئیس جمهور گفتند که چنین پرونده‌ای مطرح نبود. قطعا ایشان در این موضوع نقش داشتند که ما می‌خواهیم سندش را منتشر کنم. بحث میراث فرهنگی در این پرونده مطرح نیست و بحث مناطق آزاد مطرح است.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره احتمال بازداشت در ارتباط با این پرونده گفت: در این پرونده بحث بازداشتی نداریم. قراردادی بود که با دخالت سازمان بازرسی لغو شده است.

 

تقاضای دادرسی مجدد برای پرونده فرودگاه قشم

 

وی در خصوص پرونده فرودگاه قشم در پاسخ به خبرنگاری با باین اینکه ما گزارش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: انتظار داریم این پرونده در دادگاه مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد و از نظر ما رسیدگی دقیق نشده است. از رئیس قوه قضائیه تقاضای دادرسی مجدد دادیم و انتظار داریم حقوق بیت‌المال رعایت شود.

 

باید مدیریت بومی تقویت شود

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره مدیریت استان هرمزگان از نظر اداری که اداره‌ها در این استان مدیران مدت زیادی سرپرست هستند تا حکمشان صادر شود، چیست، گفت: بی‌ثباتی در نظام اجرایی فوق‌العاده نگران‌کننده است و به توسعه مناطق آسیب‌زده است. جابجایی‌ها و سرپرستی‌ها توسعه منطقه را متوقف می‌کند. اینکه ما نظام چانه زنی را فعال کرده‌ایم و مدیران باید برای تأمین منابع به تهران رفته و چانه بزند، اشتباه است.پورمحمدی با اظهار اینکه این موضوع حکایت از عدم برنامه است، تصریح کرد: وقتی برنامه باشد منابع به سمت هدف هدایت خواهد شد. زمان‌ها محدود است و اجازه نمی‌دهد که پروژه‌ها به طول بیانجامد. بنده معتقدم باید مدیریت بومی تقویت شود، مدیریت تمرکز زدایی شود، سیستم دولت الکترونیک به صورت مبنایی و پایه هم برای اعمال مدیریت بهتر و هم برای کم هزینه کردن مدیریت کشور و هم برای ارائه سریع خدمات به مردم و هم برای مبارزه با فساد باید اجرایی شود. متأسفانه احکام و قوانین دولت الکترونیک در کشور اجرایی نشده و اگر این احکام اجرایی شود بخش بزرگی از مشکلات کشور حل می‌شود.

 

مشایی یک فرد معمولی است!

 

وی در پاسخ به این سؤال که مشکل آقای مشایی چیست که گفته می‌شود رد صلاحیت می‌شود و تهدیدات آقای احمدی نژاد بعد از رد صلاحیت‌های آقای مشایی چقدر جدی است، گفت: این موضوع مهمی نیست و آقای مشایی یک فرد مثل سایر کاندیداها است و اگر به ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد شورای نگهبان صلاحیت او را بررسی می‌کند و اگر تأیید شد رقیب ما است و اگر رد صلاحیت شد که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.وی درباره بخش دوم سؤال نیز گفت: دراین خصوص نیز باید بگویم که مملکت محکم‌تر از آن است که با این تهدیدات دچار بحران شود و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند افراد خیلی کوچک‌تر از آن هستند که با ملت ایران در بیافتند.

 

حضور پورمحمدی در جلسه پرشس و پاسخ دانشجویی

 

مصطفی پورمحمدی همچنین در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي در سالن امام رضا(ع)، دانشگاه آزاد بندرعباس با بیان اینکه مشارکت سیاسی در ایران از رونده خوبی برخوردار است، گفت: معمولا در دنیا بین 45 تا 60 درصد مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنند و این در حالی است که در ایران معمولا حداقل 60 درصد و به صورت میانگین 70 درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند.وی افزود: از سوی دیگر درصد بالایی از شرکت‌کنندگان در انتخابات ایران جوانان و میانگین سنی زیر 25 سال است که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است.پورمحمدی با اشاره با حضور 60 هزار دانشجو در هرمزگان، گفت: در سال 60 که در بندرعباس خدمت می‌کردم تنها یک دانشسرای عالی در این استان وجود داشت، اما اکنون بیش از 60 هزار دانشجو در حوزه‌های مختلف تحصیل می‌کنند و این امر ملزم به امکانات آموزشی و پژوهشی است که آن نیز مهیا شده و این امر نشانگر توسعه هرمزگان طی این چند دهه بوده است.وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: برای عبور از مشکلات داخلی و خارجی تنها راهی که پیش روی ماست، حماسه سیاسی و اقتصادی است و موتور این حماسه جوان ایرانی آگاه و هوشمند است.

 

بدنبال استقلال بانک مرکزی هستم

 

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به لزوم داشتن یک نظام اداری کار آمد گفت: بنده همین الآن به دنبال استقلال بانک مرکزی هستم، زیرا با سیستم بانکی معیوب نمی‌توان اقتصاد را ارتقاء داد، بنده قطعاً با قدرت دنبال اصلاح سیستم بانکی، گمرکی، بیمه و غیره هستم به دلیل اینکه تحول اقتصادی نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها است و یکی از این اصلاحات باید در حوزه برگزاری انتخابات رخ دهد، بنده معتقدم اگر در سال 88 تجربه سال 86 دوران وزارت کشور من در برگزاری انتخابات مجلس اجرا می‌شد بیشتر حوادثی که در این سال افتاد، رخ نمی‌داد.پورمحمدی با اشار به اينكه در معاملات بانكي جهان نظارت الكترونیك وجود دارد افزود: چنانچه شما 5 هزار دلار پول را در هر بانکی جابه‌جا کنید  متصدیان بانکی آمریکا متوجه می‌شوند،دو  هزار و 800 میلیارد تومان ال سی در کشور جابه‌جا شد و كسي متوجه نشده است.نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعداد کل کارمندان بازرسی کشور را 2 هزار و 100 نفر اعلام کرد و گفت: معتقدم بازرسی نباید بزرگ شود و دولت نیز نباید بزرگ شود، روش و سیستم باید تغییر کند.

 

پورمحمدی در گلزار شهدای بندرعباس: ملت ثروتمند یعنی حتی احتیاج به دولت هم نداشته باشد

 

این عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان همچنین در ادامه سفر یک روزه‌اش به بندرعباس در گلزار شهدای بندرعباس نیز با بیان اینکه با انتخاب یک دولت توانمند، امتحان پس داده، پرتلاش و اخلاق باید حماسه سیاسی را خلق کنیم، گفت: ظرفیت کشور زیاد است به طوری که بخش زیادی از منابع طبیعی ارزشمند دنیا، دست ایران است.وی با تاکید براینکه ملت ایران فقیر و محتاج نیست و باید جزو ثروتمندترین ملت‌ها باشد، تصریح کرد: ملت ثروتمند یعنی حتی احتیاج به دولت هم نداشته باشد و اگر دولت قانونمند شود و ملت ثروتمند شود کشور قدرتمند خواهد شد و آن موقع می‌توانیم در مذاکرات دیپلماسی با قدرت از حقوق خود دفاع کنیم.پورمحمدی با اظهار اینکه«این منطق دیپلماسی است» گفت: دیپلماسی یعنی استفاده از توان داخلی با قدرت چانه‌زنی سیاسی، بنابراین ملت باید برای خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حرکت کند، این به معنای تقوا است، تقوای اجتماعی امروز یعنی خلق حماسه سیاسی و خلق حماسه اقتصادی در کشور و خداوند می‌گوید هر کس تقوا پیشه کند از مشکلات عبور داده خواهد شد.پورمحمدی خاطرنشان کرد: بیایید با مهربانی و یکی‌شدن، هم‌زبان و هم‌پیمان شدن و با فکر و با عقلانیت و با صداقت و اقتدار ملی به پیروزی شایسته خودمان برسیم، انشاء الله وعده ما 24 خردادماه پای صندوق‌های رای خواهد بود.

 

پورمحمدی در جمع اصولگرایان بندرعباسی:اصلاح نظام اداری کشور ضروری است

 

رئیس سازمان بازرسی کشور همچنین در جمع اصولگرایان بندرعباس در محل فرهنگسرای طوبی بندرعباس با بیان اینکه رییس جمهور آینده باید برنامه قوی داشته باشد، گفت: اگر رئیس‌جمهوری با تیم بسیار قوی و با بودجه و برنامه به روی کار بیاید ولی ساختار اداری و مدیریتی کشور را اصلاح نکند، نمی‌تواند بهره‌وری بالای ۲۰ درصد داشته باشد، در حالی که اگر فردی هرچند با تیم متوسط ولی با هدف اصلاح نظام اداری روی کار بیاید با تحول این نظام بهره‌وری بالای ۵۰ درصد خواهد داشت.عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان خاطرنشان کرد: بودجه مملکت دیگر قدرت برداشتن بار نظام اداری را ندارد و بوروکراسی و دیوان سالاری فعلی قابل ادامه نیست و به انتهای خط رسیده است و حتما باید اصلاحش کرد که در این حوزه باید نهادسازی‌های مردمی شود که کارهای نظام دیوان سالاری را ارائه دهند که هم می‌توانند عملیات بهتری ارائه دهند و هم هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهند ضمناً بار دولت را سبک‌تر می‌کند تا بتواند بهتر نظارت کند.

 

دیدگاه ها (0)
img