بهره‌مندی بیش‌از ۹۳ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از نعمت برق



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب تنها ۳۳ روستا در این استان از نعمت برق برخوردار بودند گفت: به برکت انقلاب اسلامی هم‌اینک بیش‌از پنج هزار و ۴۵۵ روستا معادل ۹۳.۴ درصد روستاهای این نقطه از ایران اسلامی از نعمت برق برخوردار هستند.

به گزاش صبح ساحل، خلیل عوض زاده روز چهارشنبه گفت: دهه مبارک فجر فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در طول۴۱ سال عمر ارزشمند این نظام است.  

وی ادامه داد: همواره توجه به مناطق کم برخوردار بویژه روستاهای سیستان و بلوچستان از اولویت شرکت توزیع نیروی برق این استان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش‌از ۹۳ درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند افزود: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار که دارای کد آبادی بودند برقرسانی انجام شده و باقی‌مانده روستاها در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی منابع طبیعی و شورای حفاظت از اراضی ملی در برنامه برقرسانی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: قبل از  پیروزی انقلاب مشترکین برق در سیستان و بلوچستان ۴۳ هزار و ۷۱۶ مشترک بوده و هم‌اینک به ۸۴۵ هزار و ۶۴۸ مشترک رسیده است.

عوض زاده بیان کرد: تعداد روستاهای برقدار شده سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید ۶۴۸ روستا بوده که رشد ۱۳.۴۸ درصدی در این دولت داشته است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد انشعابات برق در سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید ۲۶۷ هزار و ۲۵۹ مورد بوده است.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به طرح‌های قابل افتتاح این شرکت در ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: ۱۷۱ پروژه برقرسانی دهه فجر امسال در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی بیان کرد: به مناسبت دهه فجر امسال ۹۳ پروژه با اعتباری بیش‌از ۴۵۹ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان افتتاح و ۷۸ پروژه با اعتباری افزون‌بر۲۵۶ میلیارد ریال نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

عوض زاده  اظهار داشت: تعداد خانوارهای بهره‌مند شهری و روستایی سیستان و بلوچستان از پروژه‌ها قابل افتتاح را  ۲۸ هزار و ۵۴۲ خانوار و تعداد روستاهای بهره‌مند از این پروژه را ۳۹۶ روستا ذکر کرد.

وی ادامه داد: از مجموع ۹۳ پروژه قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر ۶۹ پروژه در بخش اصلاح و بازسازی و ۲۴ پروژه در بخش برقرسانی به مشترکین جدید است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به حجم عملیات پروژه‌های قابل افتتاح اشاره کرد و گفت: افزایش بیش‌از ۴۰۲ کیلومتر طول شبکه برق فشار متوسط و ضعیف و افزایش ۵۳۵ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم عملیات پروژه‌های قابل افتتاح است.

وی به ۷۸ پروژه کلنگ‌زنی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بیش‌از۲۵۶ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر در این استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

عوض زاده تعداد خانوارهای بهره‌مند روستایی و شهری سیستان و بلوچستان از پروژه‌های کلنگ‌زنی را ۱۱ هزار و ۳۱۶ خانوار و تعداد روستاهای بهره‌مند از این بخش را ۴۴۵ روستا عنوان کرد.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۸ پروژه کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه در بخش اصلاح و بازسازی و ۵۶ پروژه در حوزه برقرسانی به مشترکین جدید است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در بخش حجم عملیات پروژه‌های کلنگ زنی گفت: افزایش بیش‌از ۳۴۰ کیلومتر طول شبکه برق فشار متوسط و ضعیف و افزایش ۱۸۵ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم عملیاتی این بخش است.

وی ارتقاء، بهبود و پایداری شبکه، بازسازی خطوط برقرسانی، افزایش ظرفیت و زیرساخت برای توسعه پایدار، ارتقای بهره‌وری، بهبود ضریب بهره‌برداری از شبکه و همچنین هوشمند سازی را از جمله اهداف دیگر اجرای این پروژه‌ها عنوان کرد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها