باد شدید اسکله مسافری قشم را تعطیل کرد



سرعت بادهای شمال شرقی در ساحل و دریای شمال قشم، درگهان، بندرعباس، هرمز و لارک به بیش از ۲۴ نات رسیده است و از این رو تردد شناورهای مسافری از اسکله مسافری قشم تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش صبح ساحل، رییس بنادر و دریانوردی قشم روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: هم اکنون ارتفاع موج به بیش از چهار پا و بیشینه وسعت دید به ۶ کیلومتر رسیده است.

علی اشتری افزود: وضیعت دریا توسط گروه ارزیاب به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت به وجود آمدن شرایط مساعد، تردد شناورها برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: تردد لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر بندر لافت و پُهل برقرار است و مسافران می‌توانند از این مسیر به سرزمین اصلی رفت و آمد کنند.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: همچنین به دلیل تلاطم دریا، باید از تردد و تحرک شناورهای تجاری با وزن کمتر از ۵۰۰ تُن به سمت بندهای قشم و بندرعباس تا عصر امروز خودداری شود.

وی افزود: همچنین هرگونه تردد، تجمع و تحرک صیادان در اطراف جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام تا اطلاع بعدی ممنوع است.

اشتری خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، وزش باد از امشب کاهش پیدا می‌کند و اسکله‌ها تا پایان هفته فعالیت عادی خود را ادامه خواهند داد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها