زورگيري از مسافران بـا خودروهاي اجاره اي



 صبح ساحل، حوادث _  دزدان زورگير با خودروهاي اجاره اي طعمه هاي خود را در غرب تهران سرکيسه مي کردند.

 

هشتم فروردين امسال مردي با مراجعه به کلانتري 154 چيتگر به مأموران اعلام کرد که از سوي سرنشينان يک دستگاه 206 نقره اي به شماره پلاک .... مورد زورگيري قرار گرفته و سارقان پس از سرقت ، وي را با چشمان بسته از ماشين پياده و متواري شده اند .

 

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 27 ، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .به گزارش مرکز اطلاع رسانی ناجا مالباخته پس از حضور در اداره پنجم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 21 و 30 دقيقه هشتم فروردين در جاده مخصوص به سمت تهرانسر ، سوار يک دستگاه پژو 206 نقره اي به شماره انتظامي ... شدم . پس از طي مسيري کوتاه ، سرنشينان 206 با تهديد سلاح سرد اقدام به زور گيري کرده و لپ تاپ ، گوشي تلفن همراه و يک فقره چک 15 ميليون توماني مرا سرقت کردند . سارقان پس از سرقت چشم هايم را بسته و در مقابل کارخانه لاستيک سازي پياده و فرار کردند.

 

همزمان با آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان با بررسي پرونده سرقت هاي به عنف در پوشش مسافرکش متوجه شدند که علاوه بر سرقت هاي انجام شده با خودرو 206 نقره اي سرقت هاي مشابه ديگر و با استفاده از انواع خودروهاي پرايد ، عمدتا در مناطق غرب تهران به ويژه در محدوده ميدان آزادي به وقوع پيوسته که در تمامي آنها سارقان با تهديد چاقو ، اسپري و شوکر اقدام به ضرب و جرح مالباختگان کرده و پس از سرقت ، مالباختگان را با چشمان بسته پياده و متواري شده اند .کي از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 20 و 45 دقيقه 19 فروردين امسال در ميدان آزادي براي گرفتن تاکسي به مقصد ايستگاه مهرآباد ايستاده بودم که يک دستگاه پرايد سفيد رنگ مرا به عنوان مسافر سوار کرد . ناگهان در دوربرگردان فرودگاه ، يکي از سرنشينان پرايد با تهديد چاقو دو عابر بانک را از جيبم خارج کرد . در حاليکه ابتدا قصد مقاومت داشتم ، آنها با ضربات چاقويي که به سر و کمرم وارد کردند مرا مجبور کردند تا رمز عابر بانک ها را در اختيارشان گذاشته و پس از اطمينان از صحت رمز عابر بانک ها ، مرا در خيابان رها و متواري شدند .

 

با آغاز تحقيقات پليسي ، کارآگاهان با بررسي اظهارات مالباختگان و از طريق تجزيه و تحليل پلاک خودروهاي اعلام شده موفق به شناسايي تعدادي از خودروهاي استفاده شده در سرقت ها شدند . با شناسايي خودرو 206 و پرايد سفيد رنگ سارقان ، کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي يکي از متهمان به نام "علي . ح" 33 ساله شدند که بلافاصله مخفيگاه متهم در شهريار شناسايي و پنجم ارديبهشت دستگير شد

 

."علي . ح" در اعترافاتش منکر حضور خود در سرقت ها شد اما با معرفي اعضاي گروه سارقان عنوان داشت که با اطلاع کامل از ارتکاب سرقت هاي به عنف از سوي سه تن از دوستانش ، خودروها را به صورت قولنامه خريداري و در اختيار سارقان به اسامي "اميد . س" 24 ساله ، "محمد . س" 26 ساله و "فرزاد . ک" 30 ساله قرار داده و در ازاي آن روزانه مبلغ 300 هزار تومان به عنوان کرايه خودرو دريافت مي کرده است .

 

با شناسايي "فرزاد" به عنوان يکي از متهمان پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم بلافاصله وي را به عنوان يکي از مجرمان سابقه دار با هفت فقره سابقه ارتکاب جرايم مختلف و با داشتن 6 سال محکوميت قطعي به اتهام سرقت هاي به عنف تحت پوشش مسافرکش ، مورد شناسايي قرار دادند .

 

همزمان با شناسايي هويت اعضاي گروه زورگيران ، کارآگاهان متوجه شدند که سارقان پس از سرقت عابر بانک هاي متعلق به مالباختگان اقدام به خريد طلا ، سکه و يا ارز از طلافروشي ها و صرافي هاي سطح شهر تهران کرده اند . با شناسايي مراکز خريد طلا ، سکه و ارز از سوي متهمان ، کارآگاهان با مراجعه به اين مراکز و بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته موفق به شناسايي تصاوير يکي از اعضاي گروه شدند .يکي از صاحبان طلافروشي ها در منطقه ستارخان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 21 و 25 دقيقه 29 فروردين مشغول جمع کردن ويترين مغازه بودم که جواني به طلافروشي مراجعه و درخواست خريد يک سرويس طلا با وزن زياد و گران قيمت را کرد . زمانيکه قيمت سرويس را به او اعلام کردم ، بدون هيچگونه چون و چرا بر سر قيمت عنوان کرد : "فاکتور را بنويس" و پول سرويس را با عابر بانک پرداخت کرد .

 

در ادامه رسيدگي به پرونده و با شناسايي هر سه عضو گروه سارقان زورگير در شهريار ، کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي با اخد نيابت قضايي هر سه متهم را در منطقه شهريار دستگير و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند . با دعوت از مالباختگان براي حضور در پليس آگاهي ، متهمان از سوي دهها مالباخته شناسايي و به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب سرقت هاي به عنف در پوشش مسافرکشي ، در سطح مناطق مختلف سطح شهر تهران به ويژه در مناطق غرب تهران و ديگر شهرهاي حاشيه غرب و جنوب غرب تهران از جمله کرج ، اسلامشهر ، شهريار و ... اعتراف کردند .

 

سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به شناسايي دهها مالباخته در اين پرونده ، گفت : با شناسايي متهمان از سوي دهها مالباخته و اعترافات اوليه متهمان در خصوص سرقت هاي به عنف متعدد با استفاده از خودروهاي مختلف ، قرار قانوني از سوي مقام قضايي صادر و متهمان براي انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ صادر شده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها