برخورد قضایی در انتظار هنجارشکنان چهارشنبه سوری



به گزارش صبح ساحل، رییس کل دادگستری هرمزگان بر صیانت از بهداشت عمومی و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و اظهارداشت: در شرایط حساسی به سر می‌بریم و بر اساس توصیه پزشکان و کارشناسان تنها راه پیشگیری از شیوع این ویروس قطع زنجیره انسانی و خودداری از حضور در اجتماعات به ویژه مناطق شلوغ است.

علی صالحی عصر سه‌شنبه در نشستی با موضوع عواقب چهارشنبه سوری و شیوع ویروس کرونا افزود: پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری به بهانه چهارشنبه آخر سال می‌تواند یکی از راه‌های مؤثر در جلوگیری از گسترش و شیوع ویروس کرونا باشد.

وی بیان داشت: با هماهنگی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های مختلف قضایی استان برپایی هرگونه تجمع غیرضروری به بهانه برگزاری چهارشنبه آخرسال در نقاط پرتردد شهر ممنوع است.

رییس کل دادگستری هرمزگان به تمامی شهروندان به ویژه خانواده‌ها توصیه کرد: از حضور خود و فرزندانشان در چنین اجتماعاتی جداً خودداری کنند تا از ابتلا افراد بیشتر به این ویروس جلوگیری شود.

صالحی اضافه کرد: با افرادی که بخواهند بدون توجه به هشدارها، امنیت روانی جامعه و سلامت و بهداشت عمومی را با قانون شکنی خدشه دار کنند برخورد قضایی و بازدارنده خواهد شد.

به گفته رییس شورای قضایی هرمزگان، نگهداری، حمل و خرید و فروش مواد محترقه نیز به موجب ماده ۱۲ قانون مجازات مرتکبین قاچاق اسلحه و مهمات جرم است.

وی افزود: استفاده از مواد محترقه اگر منتهی به آسیب بدنی شود علاوه بر مجازات حبس، موجب محکومیت به پرداخت دیه به مصدومین نیز خواهد شد.

صالحی گفت: با اتخاذ تدابیر لازم، ضابطان قضایی به منظور شناسایی افرادی که از این موقعیت جهت تهدید سلامت و بهداشت جامعه، تخریب اموال عمومی و برهم زدن امنیت شهروندان سوءاستفاده می‌کنند، اقدام خواهند کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان عنوان کرد: تمامی مسوولان و ارگان‌های مربوطه برنامه‌ریزی لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث ناخوشایند چهارشنبه آخر سال به‌عمل آورده‌اند.

وی تاکید کرد: شهروندان با توجه به نکات و تذکرات بهداشتی و همچنین پرهیز از تجمعات غیرضروری و اقدامات نابهنجار و مخاطره‌آمیز، پایان سال خوبی را برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها