چین نخستین واکسن کرونا را روی ۱۰۸ داوطلب آزمایش کرد



به دنبال اعلام برخی کشورها مبنی بر آزمایش واکسن کرونا روی داوطلبان، چین هم اعلام کرد واکسن ساخت داخل را روی چند داوطلب آزمایش کرده است.

به گزارش رادیو بین المللی چین، متخصصان آکادمی علوم نظامی چین و شرکت فنی بیولوژیک «کانسینو» هنگ کنگ این واکسن را روی ۱۰۸ داوطلب ۱۸ تا ۶۰ ساله در شهر ووهان آزمایش کرده اند.

ووهان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا است و تا کنون در این شهر ۵۰ هزار تن به کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۵۰۰ تن هم جان باخته اند با این حال در سه روز گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به این ویروس در ووهان و حتی سراسر چین گزارش نشده است.

شرکت داروسازی کانسینو در بیانیه ای با اشاره به اینکه آزمایشات از این ماه آغاز می شود و تا پایان سال ادامه می یابد اعلام کرد: «واکسن با موفقیت روی حیوانات آزمایش شده است به طوری در حیوانات در برابر ویروس کرونا ایمنی ایجاد کرده است».

پیش از این نیز برخی کشورها از جمله آمریکا مدعی آزمایش واکسن کرونا روی افراد داوطلب شده بودند برخی شرکت های داروسازی در استرالیا، فرانسه، ژاپن و چین نیز مدعی کشف درمان کویید ۱۹ شده اند.

«چن وی» رییس پروژه، عضو آکادمی مهندسی و پژوهشگر پژوهشگاه علوم پزشکی نظامی چین در مورد اصول علمی این واکسن گفت: ما پس از آموزش و تقلید رفتار ویروس، با نفوذ به درون آن، ویروس ناقل مورد نیاز را می سازیم سپس آن را به بدن انسان تزریق می کنیم تا مصونیت انسان شکل گیرد.

او گفت که داوطلبان پس از معاینه، انتخاب می‌شوند و پس از تزریق واکسن آزمایشی، به مدت ۱۴ روز تحت نظارت قرار می گیرند.

«های فنگ» یکی از داوطلبان شرکت کننده در تست این واکسن گفت: از اینکه می تواند با اقدام خود به کشور و جامعه در مبارزه با کرونا کمک کند و نقش ناچیز خود را ایفا کند، هیچ گاه پشیمان نخواهد شد.

گزارش خاکی است تحقیقات واکسن های ضد کرونا توسط گروه‌های علمی در چین به دستاوردهایی رسیده و آزمایش بالینی اکثر این واکسن‌ها در ماه آوریل انجام خواهد شد.

پیش از این نیز آکادمی علوم نظامی چین از اخذ مجوز آزمایش بالینی این واکسن خبر داده بود.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها