12

مهر

1403


اجتماعی

06 خرداد 1392 09:36 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _ باز هم اینترنت قطع شد. چه باید کرد. دوباره سرعت اینترنت کند است و سوالاتی از این دست. روزی نیست که شما بخواهید با استفاده از اینترنت به کارهای مختلفی از جمله انتخاب رشته دانشگاهی، انتخاب واحد، انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر و خدماتی دولتی بپردازید و این کار به راحتی امکان پذیر باشد . بسیاری از خدمات دولتی از دنیای حقیقی رخت بربسته و راهی دنیای مجازی شده است دنیایی که زیر ساخت های آن برای بهره مندی ایرانیان از دنیای مجازی هنوز به طور کامل فراهم نشده است. هرگاه در اینترنت اختلال ایجاد شود جامعه نیز دچار اختلال می شود.

کندی و یا پایین بودن سرعت اینترنت در کشور یعنی رو به روشدن مردم با مشکلات بزرگ و به تاخیر افتادن کارهای روزمره آنان . طی روزهای اخیر سرعت اینترنت آن قدر پایین بوده است که برای ورود به ایمیل و سایر مرورگرها باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید. یعنی مردم برای اتصال به اینترنت وقت زیادی را تحمل کردند. و این وضعیت همچنان ادامه دارد. کندی سرعت و یا قطع اینترنت بر کلیه بخش های جامعه اثرگذار است ، چرا که بسیاری از کارهای بانکی و خدمات دولتی از طریق اینترنت انجام می شود و قطعی اینترنت یعنی محروم شدن مردم از رفاه اجتماعی. اگر این ادعا درست باشد که کاربران در هنگام اتصال به اینترنت احساس کندی می کنند به خاطر حجم آن است، متولیان ارتباطات حجم اینترنتی را که از خارج وارد کشور می شود زیاد کنند تا مشکل سرعت اینترنت برطرف شده، مردم برای انجام کاری با مشکل روبرو نشوند.

در حالی که دنیا به دهکده جهانی تشبیه می شود و تمام کارها بر پایه تکنولوژی و فن آوری های جدید استوار می شود، این حق مردم است که از امکاناتی نظیر اینترنت به خوبی و بدون محدودیتی برخوردار باشند. نمی توان از دنیای مجازی فاصله گرفت . با دنیای مجازی می توان در کمترین زمان ممکن ، بزرگ ترین کارها را انجام داد. اگر قصد پیشرفت و توسعه در همه امور را داریم که حقیقا هم همینطور است پس باید زمینه استفاده از اینترنت را فراهم کرد . تا همسو با دنیا به تکنولوژی روز مجهز شد و آن را برای توسعه ایران اسلامی به کار گرفت . از شبکه جهانی اینترنت نباید به سادگی گذشت .

انبوهی از اطلاعات در این دنیا نهفته است . برای تبدیل شدن کشور به قدرت اول منطقه نیاز است که زیر ساخت ها برای تجهیز کشور به تکنولوژی روز دنیا فراهم شود . حال که مردم را از دنیای حقیقی به سوی دنیای مجازی هدایت کرده ایم ، شرایط را برای بهره مندی مردم از امکانات در این دنیای پررمز و راز فراهم کنیم . امروز استفاده از اینترنت، زمان ومکان نمی شناسد، با پیشرفت تکنولوژی، حتی تلفن های همراه نیز قابلیت اتصال به اینترنت را پیداکرده اند و دیگر نیازی نیست که شما حتما کامپیوتر داشته باشید.تمام فعالیت‌ها به نوعی به اینترنت ربط پیدا می کند. حتی بازنشستگان نیز برای دریافت فیش حقوقی باید به اینترنت دسترسی داشته باشند، حال دراین شرایط که اینترنت  دایم قطع و وصل می شود ویا سرعت آن بسیار کند است، تکلیف مردم چیست آیا راه حلی برای رفع این مشکل اندیشیده شده است؟ گرچه در سال جاری آقایان بارها اعلام کردندکه قطعی اینترنت و یا کندی سرعت آن نخواهیم داشت، ولی اتفاقات روزهای اخیر خلاف گفته های آنان را ثابت کرد. به هرحال امیدواریم که روزی برسد که وعده ‌آنان عملی شود.

دیدگاه ها (0)
img