تامین اعتبار بازسازی تجهیزات مرکز کلاهی در پی وقوع سیلاب/ ۶۲میلیون قطعه بچه ماهی و میگو در هرمزگان تولید می شود



به گزارش صبح ساحل، پرورش دهندگان آبزیان هرمزگان درسال گذشته توانسته بودند ۵۵میلیون قطعه بچه میگو و یک میلیون و ۸۰۰ هزار بچه ماهی تولید کنند.

عبدالرسول دریایی عصر جمعه افزود: تولید دو میلیون قطعه بچه ماهی و ۶۰میلیون بچه میگو، این استان را در تولید محصولات شیلاتی در کشور پیشتاز کرده است.

وی در این نشست پیشنهاد داد: اگر اعتبارات لازم برای راه اندازی مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان دریایی در جنوب کشور اختصاص یابد علاوه بر با افزایش مصنوعی آبزیان و رهاسازی در زیستگاه طبیعی، می توان بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون بچه ماهی به صورت مدرن تولید کرد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ادامه داد: تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بازسازی تجهیزات مرکز کلاهی در پی وقوع طوفان و سیلاب، پرورش ۱۵ هزار قطعه ماهیان خاویاری گونه فیل ماهی از مرکز شهید بهشتی گیلان و شمال کشور در منابع آب شیرین استان و استفاده از ماهیان آب شیرین گرم آبی از استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان از جمله پیشنهادهای شیلات این استان در برنامه های سال جاری است.

دریایی تصریح کرد: در استان های شمالی کشور افزون بر ۷مرکز بازسازی ذخایر آبزیان دریایی و آب شیرین وجود دارد اما در هرمزگان فقط یک مرکز قدیمی و مستعمل با تولید بسیار اندک قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: بازسازی ذخایر برای حفظ آبزیان در نسل های آینده اهمیت فراوانی دارد و به همین منظور هرمزگان در سال های اخیر فعالیت هایی شامل، رها سازی آبزیان به دریا و اجرای طرح های زیستگاه مصنوعی را انجام داده است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان تاکید کرد: بازسازی ذخایر آبزیان نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار صیادان ایفا کرده اما با توجه به اینکه این ذخایر در خطر نابودی قرار گرفته، توجه به این موضوع بسیار با اهمیت است.

اولین نشست عملکرد و برنامه های مراکز کشور در سال جاری با حضور مدیرکل دفتربازسازی ذخایر شیلات ایران، معاونان آبزی پروری استان های خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان ، یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در حوزه شیلات است که این طرح در شیلات هرمزگان به صورت آزمایشی از سال ۸۶ در جزیره هنگام و بندر آفتاب اجرایی شده است.

هرمزگان با ۹۰۰ کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره به عنوان بزرگترین استان جنوبی کشور در زمینه صید و صیادی و پرورش آبزیان مطرح است.

این استان، دارای ۲۲ بندر صیادی می‌باشد و صید سالیانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها