رییس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

نجات جان ۷۷ بیمار نیازمند عضو طی ۲۶ ماه



رییس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اهدای عضو توسط ۳۲ بیمار مرگ مغزی طی سال های ۹۷ تا ۹۹ خبر داد.
به گزارش صبح ساحل دکتر محمود حسین پور افزود: از آغاز فعالیت مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با اهدای عضو توسط ۳۲ بیمار مرگ مغزی، ۷۷ بیمار نیازمند عضو با گذشت و ایثار خانواده های این عزیزان نجات یافتند.
وی با اشاره به ارتقاء فرهنگ اهدای عضو در استان عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷، خانواده های ۸ بیمار مرگ مغزی رضایت خود را مبنی بر اهدای عضو به بیماران نیازمند اعلام کردند که در نتیجه ۱۶ بیمار نیازمند عضو از مرگ نجات یافتند.
دکتر حسین پور آمار اهدای عضو در سالهای ۹۸ و ۹۹ را ۱۹ و ۴۷ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: با گذشت و ایثار خانواده های این افراد، ۶۱ نفر به زندگی دوباره بازگشتند.
رییس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) و شب قدر، خانواده مادر 45 ساله اهل بشاگرد ساکن بندرعباس که در سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خود، اعضای بدن وی را به سه بیمار نیازمند اهداء کردند.
دکتر حسین پور خاطر نشان کرد: خانواده این بیمار مرگ مغزی که دارای چهار فرزند بود، در این شب های مقدس، سه خانواده نگران که در انتظار دریافت عضو برای بیمارشان بودند را شاد کردند
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها