تیراندازی در جشن عید فطر در خوزستان یک کشته داد



فرماندار شادگان گفت: رسم غلط تیراندازی در مراسم عید سعید فطر در یکی از محلات شادگان در استان خوزستان موجب مرگ یک جوان شد.
به گزارش صبح ساحل،سعیدحاجیان یکشنبه گفت:یک جوان ۱۷ ساله صبح امروز در مراسم سنتی "معایده" که به مناسبت عید فطر در یکی محله‌های شادگان برگزار شد بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر وی جان خود را از دست داد.وی افزود:شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی از سوی نیروی انتظامی شادگان آغاز شده است.

حاجیان گفت:در چند روز گذشته با دعوت از شیوخ و مشایخ شهرستان از آنها خواسته شده بود تا مضیف‌ها( محل اجتماع بزرگان و مردم ) در روز عید بسته باشد و این کار نیز انجام شده است ولی برخی از افراد بدون توجه به فراگیری ویروس کرونا اقدام به برگزاری مراسم معایده کردند. برپایی مجالس جشن و شادی همراه با مدیحه سرایی و شعرخوانی به زبان عربی از جمله آیین‌های عشایر خوزستان در روز عید سعید فطر است که در سال‌های گذشته باشکوه برگزار می‌شد.شهرستان شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

ویروس کرونا در۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به طوریکه طبق گفته مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان هستند.ویروس کرونا که منشا آن چین است از اوایل اسفند گذشته در کشور و خوزستان مشاهده شد.

منبع:ایرنا
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها