همتی، استاندار هرمزگان:

قرنطینه دوهفته‌ای روستاهای هرمزگان؛ برگزاری مراسم ختم، عروسی و دورهمی ممنوع است



استاندار هرمزگان در جلسه ویدئو کنفرانس رییس جمهور با استانداران گفت:قرنطینه دو هفته‌ای روستاها، اعطای مرخصی به کارکنان مسن، بانوان باردار و کسانی که مریضی زمینه‌ای دارند از محدودیت‌های جدید است.

به گزارش صبح ساحل، همتی گفت: برگزاری مراسم ختم، عروسی و دورهمی ممنوع است.وی از مردم خواست نیازمندی‌های روزمره را به صورت مجازی و تلفنی خریداری کنند و خدمات دولتی را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.همتی افزود:هم اکنون ۷ هزار و ۱۵۲ نفر در هرمزگان به کرونا مبتلا هستند و صد و یک نفر نیز جان باخته اند.وی گفت:۴۶ تخت مخصوص کووید ۱۹ در استان مهیا شده و ۲۳ تخت جدید در چند روز آینده اضافه می‌شود.

همتی افزود:هزار نفر بازرس بر واحد‌های صنفی و خدماتی در استان نظارت می‌کنند.استاندار هرمزگان با بیان اینکه روزی ۹۰۰ تست کرونا در استان گرفته می‌شود افزود: بیشتر مبتلایان خانم‌های خانه دار با ۹۹۵ نفر، کارمندان با ۴۶۹ نفر، کودکان و نوزادان ۱۱۳ نفر، کادر بهداشت و درمان ۲۰۵ نفر و محصل و دانشجو نیز ۳۵۹ نفر هستند.وی گفت: راه چاره تعطیلی نیست و باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

استاندار هرمزگان افزود: مسافرخانه‌ها و هتل‌ها نیز در صورت نیاز برای قرنطینه کردن افراد بیمار در نظر گرفته شده است.وی از صدا و سیما خواست همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را آموزش دهد.علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: هرمزگانی‌ها در فرودین و اردیبشهت ماه حدود ۸۰ درصد، نکات بهداشتی را مراعات می‌کردند، اما از نیمه خرداد این عدد به ۳۰ درصد رسیده که این موضوع نگران کننده است.فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ایام عید فطر و تعطیلات و افزایش رفت آمدها، آمار مبتلایان بالا رفت و هنوز هم در مرحله پیک قرار دارد.
اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا در هرمزگان
  
رئیس جمهوری در ارتباط ویدیو کنفرانسی در جلسه ملی ستاد مقابله با کرونا گفت: درصورت نیاز بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در بندرعباس به کار گرفته می‌شود.روحانی افزود: در تمام دنیا هر چقدر کشور پیشرفته باشد میزان تخت، آی سی یو و امکانات از لحاظ پزشک و پرستار محدود است و همه جا محدودیت‌هایی وجود دارد. وی گفت: هر استانی که وارد اوج ویروس کرونا می‌شود این اوج به صورت آرام و پشته‌ای از آن عبور کنیم.

رئیس جمهوری در ادامه تاکید کرد: دولت تمام اقدامات لازم برای افزایش تخت‌ها و تجهیزات بیمارستان ها، ونتیلاتور‌ها و حفاظت برای پرستاران و پزشکان انجام داده و است و امروز در مورد این لوازم شرایط خوبی داریم و مشکلی نداریم، خودمان را آماده کردیم و اگر شرایط سخت تری داشته باشیم آمادگی لازم را داریم.روحانی گفت: در کنار آمادگی برای مقابله با شرایط سخت باید مردم همکاری‌های خودشان را همچنان مبتنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام دهند، در شستشوی دست‌ها و رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک است.رئیس جمهور افزود: امروز به وزارت صمت توصیه شد ماسک ارزان به اندازه کافی در اختیار مردم گذاشته شود و ماسک پارچه‌ای قابل شستشو در اختیار آن باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون به ایمنی دسته جمعی نرسیده ایم، گفت: نمودار امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نشان داد بسیاری از استان‌های به پیک رسیده بودند که از پیک خارج شدند و اکنون نیز شرایط آن‌ها فوق العاده نیست، البته در این استان‌ها بیماری هست و بیماران بستری داریم.وی با اشاره به اینکه برای ویروس کرونا، واکسن و داروی قطعی وجود ندارد، افزود: ما هنوز به نقطه‌ای که حدود ۶۵ درصد جمعیت با این ویروس مواجه شده و از این ویروس عبور کرده و به ایمنی دسته جمعی رسیده باشند، نرسیده ایم.

 روحانی ادامه داد: نگرانی همچنان وجود دارد، ما باید در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهیم.رئیس جمهور گفت: اختیاراتی به استانداران استان‌هایی که در وضعیت قرمز کرونایی هستند تفویض می‌شود. روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: قرار شد این گونه اختیارات به استان‌های وضعیت قرمز داده شود.روحانی افزود: باید چارچوب‌های این اختیارات در جلسه پنجشنبه مورد بحث و تایید قرار گیرد و برای شنبه هفته آینده این موضوع را در دستور قرار دهیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها