رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس:

یک عقل واحد اقتصادی در کشور وجود ندارد/ دولت با تصمیمات خلق الساعه قیمت دلار را تا ۲۶ هزار تومان بالا برد



محسن زنگنه بین کرد: تصمیمات خلق الساعه دولت در حوزه صادرات از جمله تصمیم اخیر درباره ایجاد یک فرصت برای بازگرداندن ارز صادراتی و یا عدم امکان تهاتر ارز صادراتی با واردات از جمله دلایلی است که ارز را تا قیمت ۲۶ هزار تومان افزایش داد.

به گزارش صبح ساحل، محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس اظهار داشت: منشا مسائل امروز در حوزه تورم و ارز و مسائل این چنینی چیست؟ هر چند عده‌ای مصر هستند تا بخش اعظمی از مشکلات کشور را به تحریم‌ها وابسته کنند ولی مشکل جای دیگری است.

وی بیان کرد: امروزه یک عقل واحد اقتصادی در کشور وجود ندارد. برای مثال آقایان تصمیم می‌گیرند بازار سرمایه را تقویت کنند ولی نمی‌دانند که تقویت بازار سرمایه موجب رشد بازارهای موازی در حوزه مسکن، ارز، طلا و غیره می‌شود.

زنگنه افزود: اصرار دولت بر ارز ۴۲۰۰ تومانی علیرغم نظرات کارشناسان موجب تعجب بود. تصمیمات خلق الساعه دولت در حوزه صادرات از جمله تصمیم اخیر درباره ایجاد یک فرصت برای بازگرداندن ارز صادراتی و یا عدم امکان تهاتر ارز صادراتی با وارادات از جمله دلایلی است که ارز را تا قیمت ۲۶ هزار تومان افزایش داد.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: چرا باید در این شرایط صادرات بنزین به افغانستان انجام نشود و یا در زمانی که محصولی مانند زعفران می‌تواند سالیانه تا شش دهم میلیارد دلار ارز وارد کشور کند چگونه است که بنده و برخی نمایندگان دو ماه و نیمی است که به دنبال رفع این مشکل هستیم ولی هیچ عزمی در وزارت خانه مربوطه وجود ندارد.

منبع:نود اقتصادی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها