13

مهر

1403


اجتماعی

31 مرداد 1399 11:28 0 کامنت

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: از نظر دمایی طی امروز و فردا با افزایش رطوبت نسبی منطقه، کاهش نسبی دما نسبت به روزهای گذشته در سطح استان پیش بینی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور افزود: دریا در محدوده آب‌های استان در ساعات بعد از ظهر مواج پیش بینی می شود و ارتفاع موج تا دو متر می رسد.

وی اظهار کرد: طی امروز جمعه ۳۱ مرداد ماه، تحت تاثیر فعالیت سامانه مونسونی، در دریای عمان و تنگه هرمز بویژه در ساعات بعد از ظهر و شب، وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سی سی پور اظهار کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

وی ادامه داد: نوسانات سرعت باد بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر ارتفاع امواج دریا در محدوده دریایی استان تا دو متر پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان بیان کرد: در ارتفاعات استان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر با احتمال رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود و وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: همچنین از بامداد شنبه، شرق خلیج فارس نیز تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی مواج خواهد شد و این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا روز سه شنبه، چهارم شهریورماه در منطقه حاکم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: از نظر دمایی طی امروز و فردا با افزایش رطوبت نسبی منطقه، کاهش نسبی دما نسبت به روزهای گذشته در سطح استان پیش بینی می‌شود.

منبع:ایسنا

دیدگاه ها (0)
img